Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul arată cum se pot îndeplini obligațiile fiscale și cum se pot comunica informații către ANAF, Administrația Fondului pentru Mediu și Camera Consultanților Fiscali, fără a fi nevoie de deplasare fizică, ceea ce este esențial pentru gestionarea finanțelor și taxelor companiei.
Ca reacție la riscul prezentat de coronavirus și pentru a preveni, pe cât posibil, răspândirea, autoritățile publice încearcă să limiteze contactul cu publicul. Unele, precum Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) doar recomandă interacțiunea de la distanță cu cei interesați, însă există și instituții, precum Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), care au decis suspendarea programului, pe termen nedeterminat. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil este direct interesat de depunerea online a situațiilor financiare anuale și consolidate, precum și de procedurile legate de modificările capitalului social (majorări sau reduceri), care au un impact direct asupra evidențelor contabile și a sănătății financiare a firmei.
Cei care vor să evite deplasarea la unitățile Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), în contextul răspândirii coronavirusului, pot solicita modificarea actelor companiei direct online, cu ajutorul unui portal de servicii. Printre altele, se pot transmite cereri de mențiuni la ONRC pentru situații ca prelungirea valabilității sediului social, actualizarea actului constitutiv, majorarea sau micșorarea capitalului social sau numirea persoanelor împuternicite. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea tuturor taxelor și obligațiilor financiare ale companiei. Articolul le arată cum pot interacționa cu ANAF pentru a depune declarații, a face plăți și a obține informații fiscale, acum că întâlnirile fizice s-au suspendat.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) suspendă întâlnirile cu contribuabilii din toată țara și le recomandă acestora să folosească, pe cât posibil, spațiul virtual în locul contactului fizic. În contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19) și în tandem cu numeroase măsuri de prevenție adoptate/anunțate la nivel național în ultimele zile, ANAF atenționează contribuabilii că ar trebui să evite cât mai mult mersul la ghișeu. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil, în special pe componenta financiară, ar fi interesat să înțeleagă noile programe de finanțare care pot influența stabilitatea financiară a angajaților. De asemenea, dacă firma oferă consultanță financiară internă sau are parteneriate bancare, aceste informații sunt utile.
Dobânzile pe care le vor plăti familiile cu copii în cadrul programului “O familie, o casă”, ce va înlocui actualul program Prima Casă, vor fi mai mici decât în cazul împrumuturilor luate de cei ce nu au copii, potrivit unui proiect legislativ ce a primit recent votul decisiv al deputaților. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care Ministerul Finanțelor gestionează banii țării, inclusiv prin împrumuturi, deoarece aceste acțiuni influențează economia generală, costurile de finanțare și stabilitatea financiară, aspecte importante pentru planificarea bugetară și investițiile companiei.
Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat de la bănci 13,053 miliarde de lei în primele două luni din 2020, precum şi 3 miliarde de euro de pe pieţele externe. Citește articolul
Conținutul oferă recomandări privind crearea unei plase de siguranță financiare, reducerea cheltuielilor neesențiale, gestionarea lanțului de plăți și informații despre șomajul tehnic și alte măsuri financiare, aspecte vitale pentru stabilitatea financiară a companiei și gestionate de acest departament.
Măsurile impuse de evoluția riscurilor coronavirusului în România se reflectă în mod direct în activitatea companiilor din țară, din toate punctele de vedere: în primul rând, din perspectiva resursei umane, care fie trebuie protejată, fie este deja afectată; în al doilea rând, din perspectiva financiară, unde efectele sunt deja resimțite de unele companii. În cele ce urmează, am sintetizat discuțiile ultimelor zile referitoare la aspectele importante pentru firme în această perioadă: Citește articolul
Declarația de pandemie și implicațiile sale economice, inclusiv reacțiile burselor și deciziile băncilor centrale, sunt esențiale pentru planificarea financiară și analiza riscurilor economice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să calculeze corect indemnizațiile plătite angajaților în șomaj tehnic, cum să le înregistreze în contabilitate și care sunt implicațiile fiscale pentru companie, pentru o bună gestionare a banilor.
Șomajul tehnic reprezintă, mai precis, întreruperea temporară a activității unei companii din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare. În acest caz, contractele de muncă ale salariaților sunt suspendate la inițiativa angajatorului, care însă e obligat să le plătească acestora o indemnizație lunară. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul financiar al concediilor medicale și de odihnă asupra companiei, precum și de problemele financiare generale care pot apărea în perioade de criză (scăderea vânzărilor, dificultăți de recuperare a banilor).
Admițând că nu le aveau deja programate, concediile odihnă cerute peste noapte de angajați în această perioadă și care ar putea afecta desfășurarea activității firmei pot fi refuzate. Legislația le dă angajatorilor dreptul să se opună unor plecări masive în concediu de odihnă a celor care le asigură desfășurarea activității. Citește articolul
Pentru că este direct legat de sănătatea financiară a companiilor și piețelor, afectând modul în care se fac investițiile și se gestionează banii.
Epidemia de coronavirus a “infectat” și piețele financiare. Citește articolul