Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de costurile implicate de modernizarea piscinelor și de cheltuielile necesare pentru a respecta noile reguli, ca să le poată include în buget și să le gestioneze financiar.
Piscinele publice trebuie să îndeplinească unele condiții noi începând de mâine, conform unui act normativ deja aplicabil. În acest sens, companiile care dețin piscinele au fost nevoite să facă anumite investiții până azi, dacă vor să poată funcționa legal și de mâine în colo. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum fluctuează moneda pentru că asta afectează câți bani intră și ies din firmă, cum se fac plățile, cum se calculează taxele și cum se planifică bugetul.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile scheme de finanțare nerambursabilă pentru a vedea cum pot fi atrase fonduri și gestionate cheltuielile companiei, respectând regulile programului.
Procedurile pentru cinci programe de finanțare au fost lansate miercuri în dezbatere publică de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Printre altele, este vorba de programul de comerț și servicii și de programul de microindustrializare, în cadrul cărora firmele vor putea cere bani pentru dezvoltarea afacerilor. Citește articolul
Articolul menționează costuri pentru autorizația sanitară și amenzi destul de mari în cazul nerespectării legii, iar acest departament trebuie să știe de ele pentru a planifica bugetul și a evita cheltuieli neașteptate.
Saloanele de înfrumusețare trebuie să obțină o nouă autorizație sanitară până la finalul anului, obligație introdusă recent în legislația din domeniu, în condițiile eliminării posibilității de autorizare sanitară pe baza asumării răspunderii. Cei care nu fac acest lucru riscă amenzi de până la 40.000 de lei, se arată într-un răspuns dat recent de Ministerul Sănătății (MS) la o solicitare făcută de redacția noastră. Citește articolul
Chiar dacă nu e o chestiune pur contabilă, termenul de depunere este legat de aprobarea situațiilor financiare, iar nerespectarea duce la amenzi, deci departamentul trebuie să fie informat despre aceste obligații pentru buna gestionare financiară.
Declarația privind beneficiarul real, obligatorie conform legislației contra spălării banilor, trebuie depusă anual, însă având în vedere noutatea acestui document pentru anumite companii și existența a două termene în lege, au apărut întrebări printre cei interesați cu privire la când anume trebuie depusă anul acesta și dacă nu cumva trebuie depuse două declarații. Pentru a veni în ajutorul acestora, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a oferit recent un răspuns. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de implementarea SAF-T, deoarece sistemul va schimba modul în care sunt colectate, procesate și raportate datele contabile și fiscale către autorități. Ei trebuie să se pregătească pentru a lucra cu noul standard.
Autoritățile fiscale doreau să implementeze fișierul standard de audit de taxe (SAF-T), la marii contribuabili, pe final de 2020, dar această estimare a fost amânată pentru începutul anului 2021. În urma licitației pentru sistemul SAF-T, câștigătorul urmează să fie anunțat curând de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să se încheie contractul cu acesta în cursul lunii martie 2020. Citește articolul
Oamenii de la contabilitate și taxe sunt direct responsabili de modul în care facem vânzările și raportările la ANAF. Ei trebuie să știe exact cum și când se conectează casele de marcat și ce obligații fiscale noi apar.
Autoritățile fiscale au venit, în sfârșit, cu un termen concret pentru conectarea tuturor caselor de marcat din România la sistemul național de monitorizare. Astfel, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat că acest proiect va fi dus la bun sfârșit până la 31 decembrie 2020. În același timp, am aflat că sistemul la care vor fi conectate aparatele de marcat cu jurnal electronic va luat curând prin achiziție publică. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, taxele și relația cu ANAF. Popririle bancare afectează direct conturile și fluxul de numerar al companiei, iar noul sistem electronic de gestionare a popririlor va schimba modul în care aceste operațiuni financiare sunt monitorizate și procesate.
Aplicația e-Popriri urmează să fie pusă efectiv în funcțiune în cursul lunii martie 2020, conform declarațiilor Mirelei Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Aplicația va automatiza înființarea și ridicarea popririlor bancare, astfel încât popririle să se instituie și să se ridice în timp real, dar și să se evite situațiile în care din conturi sunt reținute sume mai mari decât cele ce trebuie recuperate. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil cu gestionarea TVA-ului. Noile proceduri de returnare afectează în mod direct fluxul de bani al companiei și modul în care sunt înregistrate operațiunile fiscale și contabile.
Schimbarea radicală a mecanismului de rambursare a TVA-ului, pe care șefa Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Mirela Călugăreanu, a anunțat-o astă-toamnă, este în grafic și urmează să fie finalizată până la finele lunii martie 2020. Președintele Fiscului a anunțat miercuri că ideea este de a extinde la toți contribuabilii regula rambursării taxei cu control ulterior. Citește articolul
Oferă instrucțiuni clare despre cum trebuie înregistrate în contabilitate taxele atunci când există neclarități legislative, pentru a asigura corectitudinea situațiilor financiare.
Așa cum ne-am obișnuit în materie de fiscalitate, să nu treacă niciun an fără modificări, se pare că și în materie contabilă, cel puțin în Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS), în fiecare an apar noi reguli sau interpretări. De această dată, este vorba de o interpretare privind costurile unei companii cu impozitele și taxele, din situațiile financiare, în cazurile în care legislația nu este clară. Mai exact, despre impozitul pe profit și cum trebuie înregistrat în contabilitate astfel încât orice riscuri potențiale să fie reflectate ca atare. Citește articolul