Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest articol este direct relevant pentru departament, oferind instrucțiuni clare de la ANAF despre cum se ține contabilitatea, ce documente sunt necesare și cum se raportează datele financiare.
Un ghid oficial despre registrele contabile și raportările anuale a fost publicat luni de către reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul succint pus la dispoziție gratuit este adresat atât persoanelor fizice, cât și firmelor care sunt obligate să își conducă contabilitatea în partidă simplă sau în partidă dublă. Citește articolul
Modificările suprafețelor clădirilor pot influența calculele pentru taxele locale (cum ar fi impozitul pe clădiri) și modul în care sunt stabilite cheltuielile de întreținere sau consumurile, fiind informații importante pentru departamentul care se ocupă de partea financiară și contabilă.
Cei ce modifică suprafețele apartamentelor vor trebui să comunice intenția înainte de a se apuca de treabă, nu după finalizarea lucrărilor, așa cum se întâmplă în prezent. Schimbarea apare într-o propunere legislativă ce se află, de puțină vreme, în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Pentru că echilibrul finanțelor țării, cum ar fi taxele și cheltuielile statului, are un impact direct asupra modului în care o companie își planifică bugetul, își gestionează banii și plătește impozite.
România a fost pusă vineri, 14 februarie, în fața raportului Comisiei Europene (CE) privind procedura de deficit excesiv, după depășirea semnificativă a pragului de 3% din PIB la finele anului trecut. Deficitul de 4,6% din PIB pe anul 2019 consemnat de țara noastră a declanșat procedura prevăzută de Tratatul de Funcționare al Uniunii Europene. Citește articolul
Se ocupă de salarii și bugete, și trebuie să ia în considerare aceste zile libere plătite în calculul cheltuielilor cu personalul.
Firmele în care lucrează salariate ce sunt nevoite să apeleze la fertilizarea in vitro pentru a concepe un copil trebuie să le acorde acestora, începând de anul trecut, un concediu de odihnă suplimentar, în care să se ocupe exclusiv de procedura medicală pe care o urmează. Citește articolul
Articolul vorbește despre sume mari de bani, bugete și investiții, informații esențiale pentru înțelegerea modului în care fondurile sunt administrate, chiar și la nivel public, cu posibile implicații economice generale.
În lipsa forţei de muncă, din ce în ce mai multe companii apelează la persoane private de libertate, iar asta se vede şi în încasările penitenciarelor. Citește articolul
Articolul abordează direct gestionarea veniturilor și cheltuielilor, realizarea bugetelor, corectitudinea documentelor contabile și administrarea investițiilor (mijloace fixe), aspecte fundamentale pentru sănătatea financiară și contabilitatea unei companii.
În afaceri, greșelile sunt inevitabile. O statistică spune că, la nivel mondial, aproximativ jumătate din afacerile nou deschise rezistă doar cinci ani și doar o treime din ele ajung la peste 10 ani. Cu toate că există o mulțime de motive pentru care un IMM poate eșua, cel mai des întâlnite sunt cele financiare. Unele erori sunt minore și pot fi corectate, însă unele, ce implică sume considerabile de bani, pot duce chiar la faliment. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor la energie și avertismentele despre o potențială recesiune la nivel global afectează direct bugetele companiilor, previziunile financiare și profitabilitatea. De asemenea, taxele pe consum menționate pot influența veniturile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul, plata și declararea tuturor taxelor și contribuțiilor (cum ar fi impozitul, pensia, sănătatea și contribuția pentru muncă) pentru banii primiți de administrator, asigurându-se că totul este corect și la timp.
Remunerația administratorului de firmă este venit impozabil, potrivit Codului fiscal. Pe lângă impozit, trei contribuții sunt plătite pentru veniturile de acest gen. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu plata salariilor, a taxelor și cu gestionarea finanțelor. Articolul avertizează asupra amenzilor semnificative și a obligației de a plăti retroactiv taxele salariale în caz de nerespectare a legii, având un impact direct asupra bugetului firmei.
Angajatorii care primesc salariații la muncă în perioada în care aceștia au contractul individual de muncă suspendat riscă să primească o amendă de până la 200.000 de lei din partea inspectorilor muncii. Asta din moment ce fapta este încadrată la categoria „muncă nedeclarată”. În plus, firmele ar trebui să riște și suspendarea activității, însă această sancțiune complementară n-a fost operaționalizată nici până în momentul de față. Citește articolul
Acest departament este interesat direct de rambursările de TVA, deoarece acestea afectează fluxul de bani al companiei, contabilitatea și planificarea financiară. Întârzierile înseamnă mai puțini bani disponibili.
Situația rambursărilor de TVA din ultimii 4 ani arată nu doar lipsa de predictibilitate a restituirilor de către stat, ci și ieșirea din orice logică economică. Chiar și în cazul că vorbim de aceeași lună a anului, diferentele de sume merg până la 100%. Citește articolul