Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de situația financiară a țării (deficit, datorie) pentru a înțelege contextul economic general care poate influența impozitele, costurile de finanțare și stabilitatea afacerii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe cum să corecteze orice declarație fiscală (impozit pe profit, TVA, contribuții sociale etc.) pentru a asigura o raportare financiară corectă și la zi către autorități.
Erorile constatate după depunerea declarațiilor fiscale pot fi corectate adesea prin folosirea acelorași declarații depuse anterior, însă nu întotdeauna formularul de bază include și funcția de rectificare - e necesar un document distinct sau îndreptarea erorilor nu se face deloc pe principiul rectificării declarației. Citește articolul
Acest departament urmărește aspectele financiare legate de încasarea datoriilor, gestionarea fluxului de bani și impactul întârzierilor de plată asupra situației financiare a companiei.
Românii ocupă un ruşinos loc patru în topul europenilor care nu-şi plătesc la timp facturile. Citește articolul
Articolul vorbește despre bugetul de stat, fondurile pentru pensii și riscul de recesiune economică, informații esențiale pentru planificarea financiară și pentru înțelegerea contextului economic general al companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este direct responsabil de corectitudinea și respectarea regulilor pentru toate documentele financiare, facturi, declarații de TVA și calculul impozitului pe profit.
Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul
Acest articol este foarte important pentru a înțelege cum își calculează taxele persoanele fizice autorizate (PFA), dacă folosesc venituri estimate sau își scad cheltuielile reale. Este esențial pentru departament să știe aceste reguli, mai ales dacă firma lucrează cu PFA-uri sau are angajați care sunt și PFA-uri, pentru a se asigura că totul este corect din punct de vedere fiscal și contabil.
Normele de venit folosite pentru activitățile independente, dar și normele pentru închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală sunt stabilite și publicate în fiecare an de Fisc. Acestea sunt folosite la determinarea venitului net în funcție de care se plătesc la stat dările fiscale pentru veniturile respective. Alternativa folosirii normelor este sistemul real de stabilire a venitului, iar cei care în anul precedent au obținut venituri foarte mari ar putea fi obligați să treacă de anul acesta la acest sistem, în locul normelor. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care evoluează economia globală și de riscurile financiare, cum ar fi o posibilă criză, pentru a înțelege impactul asupra finanțelor companiei și a lua decizii informate.
Directorul general al FMI, Kristalina Georgieva, a avertizat că economia globală riscă o revenire a Marii crize economice, alimentată de inegalităţi sociale şi de instabilitatea sectorului financiar, relatează The Guardian. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil gestionează tranzacțiile financiare ale companiei și este direct impactat de regulile de raportare a tranzacțiilor mari sau suspecte și de evaluarea riscurilor financiare legate de clienți.
Noua lege a combaterii spălării banilor, adică Legea 129/2019, a venit cu prevederi actualizate în domeniu pentru cunoașterea clientelei, raportarea tranzacțiilor și desemnarea unui responsabil cu aplicarea actului normativ. Astfel, am profitat de acest context pentru a explica cele trei mari obligații din perspectiva companiilor, mai ales pentru că, în spațiul public, există numeroase nelămuriri privind acest act normativ. Citește articolul
Informațiile despre rata inflației sunt esențiale pentru a estima costurile viitoare, a planifica bugetele și a gestiona finanțele companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre diferența dintre comisionul brut și cel net, precum și menționarea taxelor (~72%), sunt esențiale pentru departamentul financiar-contabil, care se ocupă de calculul corect al plăților, al salariilor și al obligațiilor fiscale către stat.
Am vorbit, în celelalte articole, despre multe dintre lucrurile care construiesc un vânzător de succes și un program de vânzări de succes. În articolul de astăzi, vom completa toate aceste informații cu o strategie vitală. Până la urmă, unul dintre factorii care motivează extrem de mult un vânzător este comisionul. Citește articolul