Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Noile servicii digitale ale ONRC, inclusiv plățile online și simplificarea procedurilor pentru firmă, ajută la o administrare mai simplă a finanțelor și la ținerea contabilității.
Interacțiunea cu registrul comerțului va fi mult simplificată, anunță azi Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), odată cu prezentarea unui proiect în derulare, al cărui scop este să digitalizeze cât mai mult, în următoarea perioadă, procesele de înregistrare, solicitare de documente și plățile ce trebuie făcute la ONRC. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum sunt calculate costurile creditelor și cum pot fi reduse prin rambursare anticipată, pentru a gestiona mai bine banii firmei și a planifica bugetele.
Împrumutații au dreptul să returneze creditele bancare în orice moment, conform legislației în vigoare. În plus, persoanele fizice care vor să scape mai repede de datoriile la bănci trebuie să beneficieze și de o reducere a costurilor totale aferente contractelor de credit. Citește articolul
O companie a plătit o sumă foarte mare pentru a-și rezolva o problemă cu taxele, ceea ce este direct legat de cum sunt gestionate taxele, controalele fiscale și banii companiei (cazul Google).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informația despre cine este responsabil cu aprobarea plăților (salarii, facturi, obligații contractuale) este de interes direct pentru departamentul financiar-contabil, care gestionează bugetele, plățile și conformitatea financiară.
Ca să rezolve problema unor salarii ce nu pot fi plătite în unele dintre ministere, Guvernul a adoptat azi, prin ordonanță de urgență, modificări la Codul administrativ, ca să le dea competențe de ordonatori de credite secretarilor generali din ministere. Asta e prima modificare adusă codului, intrat în vigoare de relativ puțină vreme. Citește articolul
Angajații de aici trebuie să știe cum se calculează corect costurile reduse ale unui credit rambursat mai devreme (dobânzi, comisioane, taxe), pentru a le înregistra corect în contabilitate și pentru a gestiona fluxurile financiare ale companiei.
Atunci când returnează în avans creditul, împrumutatului trebuie să-i fie reduse toate costurile asociate respectivului credit, nu doar cele legate de durata contractului încheiat cu banca, a decis miercuri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Acest departament este interesat de profitabilitatea afacerilor, de modul în care banii sunt generați și gestionați. Informația că 'cei care au mizat pe această afacere sunt mulțumiți' sugerează că este o activitate financiară de succes, relevantă pentru analize și planificare financiară.
Încurajați de fondurile europene, o mulțime de agricultori au investit în livezi de nuci. Citește articolul
Inflația și scumpirile afectează direct bugetul companiei, costurile și previziunile financiare. De asemenea, gestionarea și plata salariilor angajaților sunt în responsabilitatea acestui departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Permite verificarea rapidă a datelor fiscale (CUI) și a stării juridice a partenerilor de afaceri, esențială pentru conformitatea fiscală, evaluarea riscului financiar și asigurarea că tranzacțiile se fac cu entități valide.
Portalul Business Registers Interconnection System (BRIS), la care s-a conectat recent și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) poate fi o resursă bună de informații despre companiile din țară și din alte state europene, utilă atât pentru companii, cât și pentru oamenii de rând, care vor să afle mai multe despre o firmă de la care vor să cumpere ceva, de pildă, sau pentru care au o perspectivă de muncă. Citește articolul
Este important pentru acest departament deoarece articolul se referă la gestionarea banilor companiei, cum ar fi activele, capitalul și datoriile, care sunt indicatori cheie ai sănătății financiare.
Autoritățile fiscale intenționează să formuleze acțiuni de dizolvare împotriva tuturor societăților care au un activ net mai mic decât jumătate din capitalul social pentru doi ani consecutivi. Pe baza datelor financiare disponibile, 39% din societățile din România nu îndeplineau acest criteriu la sfârșitul anului 2017. Citește articolul
Pentru a analiza implicațiile financiare și fiscale ale tichetelor (fie că firma le acordă, fie că le primește ca plată) și pentru a monitoriza sumele mari de bani care circulă în economie prin acest sistem.
Tichetele de vacanță au trimis la odihnă, în acest sezon estival, un număr dublu de români față de anul trecut. Citește articolul