avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM
Interesul legitim de a prelucra date personale

GDPR: Drepturile și interesele persoanelor fizice pot limita folosirea interesului legitim de către firme

Acest departament manevrează date financiare care pot fi personale (cum ar fi salarii sau plăți către furnizori) și trebuie să înțeleagă cum să le prelucreze legal, mai ales când e vorba de interesele firmei și drepturile persoanelor.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
19 Septembrie 2019 | 1504 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că o firmă poate să prelucreze date personale în baza interesului ei legitim. Pentru aceasta, însă, acea firmă trebuie să îndeplinească o serie de condiții. Una din acele condiții se referă la faptul că interesele, drepturile și libertățile fundamentale ale persoanei vizate de prelucrare nu trebuie să „prevaleze” față de interesul legitim al companiei care prelucrează date. Iar acele interese, drepturi și libertăți pot fi foarte vaste. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cât au cheltuit turiștii pe litoral în acest sezon. Luna septembrie, mai cautată față de 2018

Departamentul financiar este interesat de veniturile generate, de rolul voucherelor de vacanță în susținerea afacerii și de implicatiile financiare ale modernizărilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
19 Septembrie 2019 | 418 | Timp de citire: 1 min.

Hotelierii de pe litoral îşi fac socotelile după un sezon estival atipic. A fost frig şi a plouat în mijlocul verii, iar şcoala a început cu o săptămână mai devreme. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Digitalizare completă în HR

Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon, chiar și de la distanță

Ajută la reducerea semnificativă a costurilor operaționale (ex: curierat, arhivare fizică, consumabile) și la optimizarea proceselor financiare care implică documente semnate electronic (ex: declarații fiscale).

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
19 Septembrie 2019 | 3 | 9249 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Prețul energiei electrice atinge un record istoric pe piața spot. E dublu față de țările din regiune

Prețul record la energie electrică înseamnă costuri mult mai mari pentru companie. Acest departament este responsabil cu bugetele, gestionarea banilor și analiza impactului financiar asupra profiturilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Septembrie 2019 | 526 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți poți plăti un furnizor cu TVA-ul pe care îl ai de recuperat de la stat

Este esențial pentru gestionarea banilor companiei, recuperarea TVA-ului, înregistrarea corectă a tranzacțiilor și înțelegerea impactului fiscal al acestor transferuri de creanțe.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2019 | 1 | 4832 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care au rambursări de TVA de primit de la Fisc pot ceda dreptul de a primi banii respectivi unei alte firme, pentru a plăti astfel o factură sau mai multe. Această practică este permisă chiar de legislația în vigoare, care prevede că dreptul de rambursare a unei creanțe poate fi cedat altcuiva. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Închirierea locuințelor prin AirBnb nu va mai fi posibilă fără autorizare. Viitoarea lege a turismului impune amenzi uriașe

Chiar dacă nu se discută direct despre taxe, încadrarea ca 'operator economic' (cel ce închiriază) va implica probabil noi obligații fiscale și contabile, aspecte de care se ocupă acest departament.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Septembrie 2019 | 8 | 12705 | Timp de citire: 2 min.

Ca să nu riște amenzi semnificative, cei care închiriază prin platforme precum AirBnB sau Booking.com vor fi obligați să se înregistreze la autoritățile locale și să obțină certificate ca operatori de turism, potrivit proiectului viitoarei legi a turismului, aflat acum la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Lista practicienilor în insolvență agreați de Fisc, actualizată și publicată

Acest departament gestionează banii, taxele și contabilitatea companiei. Este important să știe cum practicienii în insolvență, aprobați de ANAF, pot influența datoriile fiscale și situația financiară a unei companii în dificultate, sau cum pot fi recuperate datoriile.

Alexandros Bakos în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2019 | 5844 | Timp de citire: 3 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat lista competă cu practicienii în insolvență pe care îi poate lua în considerare, în cadrul procedurilor de insolvență deschise împotriva celor cu datorii bugetare. Astfel de practicieni în insolvență vor putea să depună oferte pentru a fi selectați în procedurile de insolvență unde Fiscul este creditor.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Sute de companii trebuie să facă raportări non-financiare pentru 2019. Ce date trebuie declarate?

Chiar dacă este vorba despre raportare 'non-financiară', obligația este emisă de Ministerul Finanțelor Publice, iar aceste rapoarte sunt adesea legate de raportarea generală a companiei. Departamentul financiar-contabil este responsabil pentru toate tipurile de raportări obligatorii ale firmei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Septembrie 2019 | 2617 | Timp de citire: 4 min.

Toate companiile care depășesc un număr mediu de 500 de salariați au obligația de a publica un Raport sau o Declarație non-financiară, obligația existând până nu demult doar pentru entitățile de interes public. Aceste noi tipuri de raportări pe care firmele sunt obligate să le realizeze completează situațiile financiare anuale și ar trebui să includă cel puțin informații despre impactul companiei asupra mediului, aspecte sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ordonanța Amnistiei: Anularea dobânzilor și penalităților va putea fi cerută de mai mulți contribuabili și pentru mai multe datorii

Acest departament este direct interesat de orice oportunitate de a reduce costurile cu taxele, impozitele și penalitățile, ceea ce ajută la o mai bună gestionare a banilor firmei. Informația îi ajută să planifice plățile și să economisească.

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Septembrie 2019 | 3232 | Timp de citire: 3 min.

Mecanismul cuprins în "Ordonanța amnistiei fiscale" care permite anularea unor dobânzi și penalități pentru datoriile bugetare restante la finele lui 2018 va fi extins, până să ajungă să se aplice efectiv în practică. Aflată acum în Parlament, ordonanța va primi câteva modificări, care explică și de ce mecanismul anulării accesoriilor fiscale nu are nici până acum norme de aplicare în dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Brexit: La ce ar trebui să fie atente firmele românești a căror activitate este legată de UK

Acest departament gestionează banii firmei și trebuie să știe ce taxe vamale, TVA sau alte impozite trebuie plătite (sau pot fi recuperate) atunci când se fac afaceri cu Marea Britanie.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Septembrie 2019 | 2195 | Timp de citire: 3 min.

Firmele românești ale căror activitate are legătură cu Marea Britanie (de exemplu, se aprovizionează cu bunuri de acolo pe care, apoi, le distribuie în România sau oriunde în Uniunea Europeană - UE) trebuie să țină cont de o serie de aspecte legate de ieșirea Marii Britanii din UE. Pentru aceasta, Comisia Europeană a emis o comunicare unde abordează probleme precum importul de bunuri din Marea Britanie în UE, chestiunea TVA-ului sau alte aspecte economice relevante. Citește articolul