Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este direct interesat de regulile fiscale legate de achiziția, utilizarea, impozitarea și casarea mașinilor firmei, pentru a calcula corect taxele și a optimiza cheltuielile.
Regimul fiscal aplicabil mașinilor de serviciu a fost subiectul mai multor articole publicate de redacția noastră în ultimii ani. Așa că azi am reunit, într-un singur material, cele mai importante aspecte pe care trebuie să le știe firmele care au sau vor să cumpere mașini care să fie folosite de salariați, conform Codului fiscal și normelor sale. Asta în contextul în care autoritățile pregătesc unele modificări importante legate de mașinile de serviciu. Citește articolul
Comparația costurilor (gaz versus lemne) este importantă pentru bugetare și controlul cheltuielilor cu energia. De asemenea, tendințele băncilor centrale de a se refugia în aur sunt relevante pentru strategia de investiții și gestionarea riscurilor valutare ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul gestionează plățile și tranzacțiile financiare ale companiei și trebuie să fie la curent cu noile reguli de securitate care pot influența modul de efectuare a acestora.
Directiva europeană privind serviciile de plăți va intra în vigoare în 14 septembrie, însă în privința măsurilor cele mai importante (cele care obligă procesatorii de plăți să aibă elemente suplimentare de securitate când plățile se fac folosind date despre conturi bancare) va exista o perioadă de grație - nedefinită, deocamdată. În esență, aceasta înseamnă că autoritățile nu vor sancționa entitățile care, încă, nu se conformează măsurilor suplimentare de securitate, astfel încât comerțul online să nu fie afectat brusc de aceste noi reglementări. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat despre posibilele amenzi și costuri suplimentare care pot rezulta din nerespectarea regulilor, deoarece acestea influențează bugetul și situația financiară a companiei.
Comerțul cu fructe și legume se află, în prezent, în vizorul inspectorilor Direcțiilor teritoriale pentru Agricultură din cadrul Ministerului Agriculturii. Controalele vizează mai ales piețele, târgurile și hipermarketurile. Citește articolul
Informațiile sunt importante pentru departamentul care se ocupă cu taxele, finanțele și contabilitatea, arătând cum se gestionează restituirile de sume de la stat și dobânzile aferente.
Fiscul a anunțat luni seară că a dat înapoi, celor care au depus cereri de restituire, aproape toți banii încasați din fostele taxe auto. Totuși, au mai rămas câteva solicitări la care există neclarități, dar autoritățile spun că le vor soluționa pe măsură ce proprietarii transmit explicațiile și documentele necesare. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea bugetului și a datoriilor. Medierea poate reduce semnificativ costurile cu recuperarea banilor și poate accelera încasarea sumelor restante, având un impact pozitiv asupra finanțelor companiei.
Asociațiile de proprietari se confruntă adesea, în procesul de administrare a condominiilor, cu probleme privind neplata la termen a întreținerii care, aparent, nu se pot rezolva decât prin proceduri judiciare costisitoare atât ca bani, cât și ca timp pentru toate părțile implicate. În acest context, vă prezentăm alternativa rezolvării prin mediere a litigiilor sau a conflictelor care pot apărea între conducerea asociației și proprietarii restanțieri. Citește articolul
Chiar dacă programul este pentru persoane fizice, departamentul financiar poate fi interesat de modul în care statul acordă finanțări nerambursabile, cât de mari sunt sumele și care sunt actele necesare legate de taxe și impozite, pentru a înțelege mecanismele generale de finanțare și subvenție.
Cei ce doresc să-și instaleze sisteme fotovoltaice pentru generarea de curent electric pot cere, începând de azi, bani de la stat pentru a le cumpăra și monta. Pentru a putea beneficia de finanțare pentru instalarea de panouri fotovoltaice, cei interesați vor trebui să parcurgă câțiva pași și să prezinte autorităților mai multe documente. Citește articolul
Urmărește situația economică a țării, inclusiv deficitul comercial, exporturile și importurile, pentru a planifica bugetul și investițiile firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de controalele fiscale, deoarece lucrează cu banii, taxele și contabilitatea firmei. Articolul îi ajută să știe cum să pregătească și să gestioneze un astfel de control pentru a evita probleme.
În viața unei companii sau a unei persoane fizice vine un moment în care Fiscul “bate la ușă” și vrând-nevrând, trebuie să i se deschidă. Vizita organului fiscal poate surveni fie ca urmare a unei solicitări a companiei (de exemplu, în cazul unei solicitări de rambursare de TVA), fie ca urmare a unui control încrucișat (caz în care controlul este inopinat), fie pentru efectuarea unei inspecții fiscale generale (anunțată de autoritatea fiscală prin transmiterea către companie sau către persoană fizică a unui aviz de inspecție fiscală). Citește articolul
Este interesat de cum sunt tratate tichetele de masă din punct de vedere fiscal (impozite, deduceri) și de modul corect de înregistrare a acestora în contabilitate, pentru a optimiza costurile și a respecta normele.
Utilizarea cardurilor de masă este mult mai atractivă și eficientă decât opțiunea tichetelor pe hârtie, atât pentru angajator cât și pentru salariatii cărora le sunt oferite aceste beneficii. Gestionarea acțiunii de acordare este mult mai simplă, procesul contabil este similar, iar angajatul folosește banii fracționat, având la dispoziție o aplicație pe telefonul mobil, pentru monitorizarea contului și verificarea tranzacțiilor. Citește articolul