Acest departament este direct interesat de modul în care companiile pot deduce din impozite sumele donate prin sponsorizări și de condițiile pentru a beneficia de aceste avantaje fiscale.
Registrul în care se pot înscrie persoanele juridice fără scop lucrativ sau unitățile de cult pentru ca sponsorizările pe care le primesc de la firme să poată fi deduse apoi de către acestea din urmă din impozitul pe profit/micro este reglementat printr-un proiect de ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care a apărut azi în Monitorul Oficial. Odată ce acesta va exista și practic, entitățile și unitățile de cult vor trebui să se înscrie cât mai repede, având în vedere că la 1 aprilie intră în vigoare noile condiții de sponsorizare. Citește articolul
Este important pentru a ști ce costuri neașteptate pot apărea din cauza amenzilor usturătoare pentru munca nedeclarată și pentru a se asigura că toate taxele și contribuțiile sunt plătite corect.
Unul dintre principalele obiective ale inspectorilor muncii este prevenirea, depistarea și sancționarea muncii nedeclarate. În acest sens, una dintre politicile autorităților este să intensifice controalele la companiile la care s-au depistat în trecut lucrători la negru, se arată în raportul anual de activitate al Inspecției Muncii. În mare, vorbim de controale mai dese în domenii precum construcții, transporturi sau turism. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de problemele site-ului ANAF, deoarece nu se pot depune la timp declarațiile fiscale obligatorii și nu se pot accesa informațiile necesare pentru activitatea financiară și contabilă.
De la începutul lunii, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le face probleme contribuabililor și contabililor. Deși s-a amânat depunerea declarației unice, motivul principal pentru care Spațiul Privat Virtual (SPV) nu mai funcționa decât la miezul nopții la începutul acestei luni, serverele ANAF nu se simt prea bine nici în prezent. În fapt, de câteva zile, contabilii se plâng că nu pot depune deloc declarații, că certificatele digitale nu le sunt recunoscute ș.a.m.d. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul și plata taxelor companiei, precum și de pregătirea documentelor financiare. Articolul este despre modul în care companiile trebuie să justifice prețurile tranzacțiilor interne pentru a evita problemele cu Fiscul și controalele fiscale, ceea ce este în centrul activității lor.
Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine companiilor mari din România, conform legislației în vigoare. Dosarul trebuie să fie gata până pe 25 martie 2019 și are o importanță majoră în condițiile în care Fiscul își intensifică verificările în domeniul prețurilor de transfer. În acest context, articolul de față sintetizează cele mai importante informații despre dosar. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să cunoască noile obligații fiscale, cum ar fi depunerea declarației 107 și termenele limită, pentru a asigura o raportare corectă a sponsorizărilor și pentru a gestiona impozitul pe profit.
Companiile plătitoare de impozit pe profit trebuie să depună, începând din acest an, o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent, conform legislației în vigoare. Mai precis, sponsorizările din 2018 trebuie declarate până la același termen stabilit pentru raportarea impozitului pe profit, adică până luni. Aceasta este una dintre măsurile recente luate de Guvern pentru a indica faptul că vrea să țină sub observație banii care circulă între firme și ONG-uri. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de modificările procedurii de înregistrare a contractelor de închiriere la ANAF, deoarece acestea afectează modul în care sunt declarate și impozitate veniturile sau cheltuielile legate de închirieri și cum se interacționează cu autoritățile fiscale.
Înregistrarea opțională a contractelor de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se face de peste o lună potrivit unei noi reglementări, care dă inclusiv posibilitatea unei înregistrări electronice a contractelor. Momentan însă singura variantă pentru cei interesați e deplasarea cu contractul la ghișeu. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei. Articolul menționează taxele pentru autorizarea și vizarea anuală a psihologilor, informații importante pentru a ține evidența costurilor și a face bugetul, mai ales dacă firma oferă astfel de servicii sau angajează psihologi specializați.
Persoanele care fac evaluări psihologice pentru actualii sau viitorii șoferi au noi reguli de respectat, începând de joi, atunci când își desfășoară activitatea, conform unui act normativ al Ministerului Transporturilor (MT). Practic, autoritățile au intervenit pentru că domeniul nu era reglementat și pentru că era necesară stabilirea unor reguli clare, care să ducă la îmbunătățirea evaluărilor psihologice. Citește articolul
Pentru că modificările aduse de Brexit pot schimba taxe, TVA, tarife vamale și modul în care compania face afaceri cu Marea Britanie, afectând direct situația financiară.
Cu opt zile rămase până la Brexit, Theresa May a aruncat miercuri seară mingea în terenul Parlamentului. Şefa Guvernului şi-a exprimat solidaritatea cu „britanicii obosiţi de lupte şi jocuri politice”. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu calcularea, declararea și plata impozitului pe profit. Trebuie să știe toate regulile, termenele, excepțiile și cum să evite greșelile pentru a asigura corectitudinea datelor financiare ale firmei.
Companiile cu afaceri de la un milion de euro în sus trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru anul 2018 până luni, prin intermediul formularului 101, conform legislației fiscale în vigoare. De asemenea, tot luni este și termenul pentru plata acestui impozit. În acest context, sintetizăm azi principalele informații de reținut înainte de a transmite declarația 101. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu toate aspectele legate de bani, taxe și evidența financiară. Articolul explică cum pierderile din anii trecuți pot influența taxele actuale și când aceste pierderi sunt sau nu luate în calcul pentru contribuțiile sociale (pensii, sănătate), ajutând astfel la calculul corect al obligațiilor fiscale pentru persoanele fizice.
În vederea completării declarației unice de către persoanele fizice ce obțin venituri din activități independente (organizate ca persoane fizice autorizate, persoane fizice individuale, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesii liberale), pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, este necesar sa se țină seama și de elemente specifice, cum ar fi pierderea fiscală din anii anteriori. Citește articolul