Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul trebuie să fie la curent cu cheltuielile pe care angajatorul este obligat să le suporte pentru munca la distanță și cu amenzile posibile, pentru o bună planificare financiară și bugetară.
Vor exista zece elemente obligatorii pentru contractele de muncă încheiate cu telesalariați, potrivit legii care va introduce, de mâine regimul telemuncii în România. Regulile de încheiere și modificare ale unui contract de muncă nu se vor schimba, sursa de inspirație legislativă fiind tot Codul muncii, dar omiterea uneia dintre acele zece clauze specifice telemuncii va putea să-i aducă angajatorului amenzi de mii de lei. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament deoarece articolul se referă direct la taxe (accize) și la procesul de recuperare a sumelor plătite în plus, ceea ce afectează bugetul și contabilitatea firmei.
Conform unui act normativ recent al Guvernului, valoarea accizei pentru motorina utilizată de către transportatorii de bunuri și persoane se reduce. Condițiile, procedura și termenele de restituire a diferenței de acciză se vor stabili ulterior prin hotărâre a Guvernului. Citește articolul
Departamentul este interesat de impactul modificărilor la Pilonul II asupra contribuțiilor și calculului salariilor, precum și de taxele și redevențele pentru resursele naturale, care afectează bugetele și planificarea financiară a companiilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu înregistrarea și plata contribuțiilor la sănătate (CASS) și trebuie să înțeleagă noile reguli legate de 'declarația unică' și momentul în care începe obligația de plată, atât pentru angajați, cât și pentru colaboratorii externi (PFA).
Calitatea de asigurat în sistemul de sănătate public se dobândește acum de la momentul când se depune declarația fiscală unică de către persoana fizică autorizată (PFA) ori de la momentul când începe raportul de muncă al salariatului, potrivit unor modificări făcute luna trecută la Legea sănătății. Asta înseamnă că dreptul la serviciile din pachetul medical de bază nu se mai obține abia la momentul când se plătește prima contribuție. Citește articolul
Articolul menționează un document care ar fi avut impact asupra calculului și plății salariilor finale la plecarea angajaților, precum și asupra eventualelor datorii, ceea ce este important pentru departamentul financiar.
Recent, senatorii au adoptat un proiect de act normativ ce prevede că angajatorii vor fi obligați să elibereze, cu trei zile înainte de încetarea unui contract individual de muncă, o notă de lichidare. Totuși, Accace atrage atenția că acest termen este neinspirat și că n-ar face altceva decât să aducă probleme angajatorilor. Citește articolul
Articolul vorbește despre problemele ANAF cu trimiterea înștiințărilor de plată și despre pierderile financiare rezultate. Acest lucru este important pentru departamentul fiscal deoarece monitorizează interacțiunea cu autoritățile fiscale și eficientizarea proceselor legate de taxe și plăți.
O mostră clară de „ineficiență” a Fiscului a fost descoperită recent de Curtea de Conturi a României. Citește articolul
Se ocupă de taxe și contabilitate. Informațiile despre valoarea maximă a cadourilor neimpozabile pentru angajați și limitele cheltuielilor deductibile pentru firmă sunt esențiale pentru calculul salariilor și declarațiile fiscale corecte.
Cu ocazia Paștelui, angajatorii își pot răsplăti angajații cu diverse cadouri sub formă de bani, bunuri, vouchere de cumpărături sau tichete cadou. De regulă, aceste stimulente au o deductibilitate limitată și nu sunt impozabile, dacă valoarea lor nu depășește un anumit plafon. Citește articolul
Este esențial să știe cum se declară și se plătesc taxele și contribuțiile de către PFA-uri și alți colaboratori, pentru a gestiona corect banii și obligațiile fiscale ale firmei.
Declarația unică pentru persoanele fizice (formularul 212), a fost introdusă recent în legislație și înlocuiește șapte formulare fiscale pe care le depuneau persoanele fizice. Concret, documentul va fi folosit de persoanele fizice autorizate (PFA) și de ceilalți contribuabili care obțin venituri din activități independente, din investiții sau din chirii, printre altele, pentru a declara și plăti la Fisc impozitele și contribuțiile datorate pentru categoriile de venituri menționate. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea și înțelegerea tuturor aspectelor legate de declarațiile fiscale, impozite pe venit și contribuții sociale pentru persoanele fizice cu care compania colaborează sau care sunt parte din structura ei (ex: fondatori, administratori).
Declarația unică, cea mai importantă noutate în peisajul fiscal, este documentul ce trebuie depus de peste 900.000 de români, după cum au estimat autoritățile. Servește la impozitarea veniturilor și la plata contribuțiilor sociale la pensii și sănătate, atunci când se obțin venituri extrasalariale, în țară sau în străinătate, precum și la asigurarea voluntară în sistemul public de sănătate. Citește articolul
Acest departament gestionează toate aspectele legate de taxe și declarații financiare ale companiei. Articolul este util pentru a înțelege modificările aduse declarației fiscale pentru veniturile obținute de persoanele fizice din activități independente sau drepturi de autor, informație importantă pentru companie atunci când colaborează cu astfel de persoane sau pentru a înțelege mai bine contextul fiscal general.
Luna trecută a intrat în legislația fiscală o nouă declarație: formularul 212, ce va fi folosit de toți cei care obțin venituri din activități independente, pentru a declara și plăti impozite și contribuții pentru aceste venituri la Fisc. Deși vine după mult prea multe modificări fiscale în doar câteva luni de zile, această declarație unică poate avea și numeroase avantaje pentru contribuabil: mai puține drumuri la Fisc, mai puțină birocrație, claritate și previzibilitate în legătură cu dările sale fiscale. Am stat de vorbă cu un specialist în probleme de fiscalitate despre această nouă declarație și iată ce ne-a povestit. Citește articolul