Pentru angajații în regim de telemuncă, firmele ar trebui să le acorde acestora lunar anumite sume de bani care să acopere cheltuieli generate telesalariaților, precum cele ce țin de consumul de energie electrică, abonamentul de date sau cheltuieli pentru mobilier. Partea bună e că legiuitorul a decis ca, de anul acesta, firmele să poată deduce astfel de cheltuieli, într-un anumit plafon lunar per salariat, dar și că angajații nu ar trebui să plătească taxe salariale pentru banii respectivi. Din start însă trebuie făcută o distincție importantă: aceste sume de bani neimpozabile și deductibile pentru firme nu reprezintă salariu, scopul lor fiind altul. Citește articolul
Regimul telemuncii este prevăzut într-o lege specială, dar se completează cu anumite aspecte care se aplică temporar, pe perioada stării de alertă. Telemunca, deși este chiar impusă în această perioadă firmelor mai mari, presupune mult mai multe lucruri decât un echipament de lucru de acasă și câteva formalisme contractuale. Iată, în mare, cam ce trebuie să știe firmele și angajații despre acest tip de muncă, inclusiv care sunt sancțiunile (amenzile) ce pot fi aplicate de la caz la caz firmelor. Citește articolul
De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea actelor necesare obținerii ajutorului financiar. Citește articolul
Așa cum a fost stabilit în august, angajatorii pot cere de la autorități un ajutor de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, ca să le cumpere acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. Totuși, ce se-ntâmplă cu echipamentele cumpărate deja, pot fi folosite ele pentru a justifica modul în care au fost folosiți banii de la stat, așa cum cere legea? Citește articolul
În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul
Cum telemunca înseamnă o modalitate aparte a raportului de muncă, angajatorii care vor să aibă telesalariați nu trebuie să scape din vedere că trebuie făcute modificări în consecință la regulamentele interne, potrivit specialiștilor în resurse umane. Telemunca vine cu obligații și drepturi specifice, iar cuprinderea lor în regulamente este absolut necesară. Citește articolul
Acordarea tichetelor de masă e lăsată la dispoziția angajatorului, potrivit legislației, dar, dacă sunt acordate astfel de tichete, e necesar să fie fixate regulile de acordare la nivel de unitate. Telesalariatul care va lucra în mai multe locuri ar putea pune probleme angajatorului apropo de acordarea tichetelor, subliniază specialiștii în resurse umane. Citește articolul
Amenzi de câte 2.000, 5.000 și 10.000 de lei sunt prevăzute în Legea telemuncii, recent în vigoare. Munca cu telesalariați va presupune obligații sancționabile pentru angajatori, precum includerea unor anumite clauze contractuale, asigurarea unor echipamente, a instructajului și chiar pentru regimul muncii suplimentare. În loc să vină la birou, telesalariatul poate lucra din altă parte, de acasă, de exemplu, folosindu-se de tehnologie și respectând contractul de muncă adaptat pentru telemuncă, regulile de sănătate și securitate în muncă, regulamentul intern și contractul colectiv de muncă, după caz. Citește articolul
Telemunca, nouă formă de organizare a muncii, de azi în vigoare, va presupune ca, prin comun acord și în baza unui contract, telesalariatul să lucreze voluntar și din altă parte decât de la biroul angajatorului, măcar o zi pe lună, folosind tehnologia. Legea telemuncii nu este o reglementare uriașă, dar, în puținele prevederi pe care le cuprinde, ar putea să-i sperie, în primă fază, pe unii angajatori, potrivit unui specialist. Citește articolul
Legea telemuncii intră azi în vigoare și prevede că activitatea de telemuncă poate fi verificată de autoritățile abilitate. Chiar reprezentanți sindicali ori ai salariaților pot să facă astfel de vizite, dar nici în cazul inspectorilor, nici în al reprezentanților menționați, accesul în locuință nu e permis fără notificare prealabilă și fără voia telesalariatului. Cât despre vizitele angajatorului, înțelegerea dintre cei doi trebuie să acopere și acest aspect. Citește articolul