Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul oferă detalii despre taxele pe care o companie le plătește (impozitul pe venit sau impozitul pe profit) și despre condițiile pentru a alege cel mai avantajos mod de impozitare, informații cruciale pentru calculele și strategiile financiare și contabile.
De la 1 aprilie 2018, microîntreprinderile au din nou posibilitatea să treacă, prin opțiune, la regimul impozitării profitului, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, care deja a intrat în vigoare. Cu toate că s-a revenit la vechea condiție a capitalului social minim, pentru a se face schimbarea de regim de impozitare, de-acum există și o condiție ce ține de numărul de salariați al companiei. Facilitatea a existat în legislație și până la 31 decembrie 2017, însă fostul Guvern a eliminat-o în prima zi a anului curent, în ciuda criticilor venite din spațiul public. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, reținerea și plata taxelor și a contribuțiilor sociale pentru sportivi, precum și de depunerea corectă a declarațiilor fiscale.
Un act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial stabilește aplicarea unui sistem de impozitare cu reținere la sursă a veniturilor realizate din contracte de activitate sportivă, în conformitatea cu legea educației fizice și sportului. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de sfaturi și instrumente care îmbunătățesc modul de lucru și reduc timpul dedicat sarcinilor contabile, ajutând la o activitate mai eficientă.
Suntem mereu pe fugă și în căutare de soluții de a face mai mult și mai repede. Nu avem de ales, altfel suntem scoși de pe piață de competiție, care face lucrurile mai bine și mai repede. Citește articolul
Este direct responsabil de calcularea și plata impozitelor, de alegerea regimului fiscal cel mai avantajos pentru firmă și de depunerea declarațiilor necesare la ANAF.
Firmele cu afaceri sub un milion de euro au din nou posibilitatea de a trece, prin opțiune, la impozit pe profit, în anumite condiții, potrivit unui act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial. Totuși, opțiunea va putea fi exercitată, prin depunerea unei noi declarații de mențiuni, doar începând cu cel de-al doilea trimestru al anului, pentru primul trimestru existând obligația tuturor entităților cu venituri de până într-un milion de euro la final de 2017 de a aplica regimul de impozitare al microîntreprinderilor. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum să calculeze corect impozitele companiei și cum poate reduce suma de plată prin deducerea sponsorizărilor, conform noilor reguli.
Microîntreprinderile au și ele posibilitatea de a deduce, din impozitul pe veniturile obținute, sponsorizările pe care le acordă ONG-urilor sau bisericilor, conform unui act normativ apărut vineri în Monitorul Oficial. Până acum, prevederile Codului fiscal nu permiteau microîntreprinderilor să-și deducă din impozit sponsorizările. Totuși, deducerile se vor putea face, începând cu al doilea trimestru al anului curent, doar într-o anumită limită. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este direct interesat de orice modificare legată de taxe și rambursări de bani de la stat, inclusiv de simplificarea procesului de recuperare a vechilor taxe auto, pentru a gestiona corect fluxurile de numerar și a recupera sumele datorate companiei.
Restituirea taxelor auto plătite în trecut, printre care și timbrul de mediu, nu mai e condiționată acum de prezentarea dovezii plății, potrivit unui act normativ care s-a publicat deja în Monitorul Oficial. Atâta vreme cât în cererea de restituire scrie clar cine a plătit taxa și pentru ce mașină anume, cei de la Fisc vor verifica în sistemul propriu dacă plata s-a făcut pe acel nume. Iar simplificarea aceasta îi vizează chiar și pe cei care au făcut cereri deja, inclusiv pe plătitorii care nu au înmatriculat mașina pe numele lor. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil pentru calcularea, declararea și plata la timp a acestui impozit, gestionând aspectele financiare și fiscale ale firmei.
Anul 2018 este cel de-al doilea în care firmele care își desfășoară efectiv activitate în sectorul turistic, restaurante și alimentație publică aplică impozitul specific unor activități. De altfel, firmele care nu mai îndeplineau, la finalul anului 2017, condițiile pentru aplicarea forfetarului, trebuie să notifice Fiscul până diseară, cel târziu. Totodată, comunicarea către organul fiscal trebuie făcută și de societățile care intră din 2018 sub sfera acestei impozitări. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece modificarea plafonului de TVA influențează modul în care compania își calculează taxele, dacă trebuie să se înregistreze sau nu pentru TVA și cum își gestionează evidența financiară.
De duminică începând, pragul de la care firmele au obligația să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA) a crescut de la 220.000 la 300.000 de lei, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Noile reguli pentru înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au statutul de mică întreprindere sunt incluse în Legea nr. 72/2018, document în vigoare de la începutul săptămânii. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de recuperarea taxelor plătite în trecut, deoarece aceste sume influențează finanțele companiei și trebuie gestionate și înregistrate corect.
Românii care vor să ceară restituirea fostelor taxe auto, deci și a timbrului de mediu, nu mai au nevoie de copii după certificatul de înmatriculare și cartea de identitate a vehicului (CIV). Măsura este inclusă într-un act normativ apărut vineri în Monitorul Oficial. Până de curând, persoanele care nu mai au mașinile pentru care vor taxa auto înapoi nu prea aveau cum să facă rost de copiile după talon și CIV. Sau, cel puțin, nu cu ușurință. Citește articolul
Acest departament înregistrează și urmărește toate cheltuielile cu personalul, inclusiv sporurile. Informațiile din articol sunt cruciale pentru a asigura că bugetul este respectat și că toate plățile sunt înregistrate corect din punct de vedere financiar și contabil.
Bugetarii din sistemul de sănătate pot primi, de acum, sporuri pentru condiții de muncă ce pot ajunge, în unele cazuri, până la 85%, dacă e vorba de condiții deosebit de periculoase. Actul normativ care le cuprinde a fost publicate deja în Monitorul Oficial și cuprinde toate categoriile de sporuri salariale pe care le pot primi medicii și personalul auxiliar, în funcție de condițiile și locul unde își desfășoară activitatea. Citește articolul