Prețul banilor împrumutați crește, afectând costurile de finanțare ale companiei și planificarea bugetară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial pentru departamentul financiar-contabil să știe cum se va schimba modul de plată și înregistrare a TVA-ului, pentru a-și planifica bugetele și a se asigura că toate plățile și înregistrările sunt corecte conform noilor reguli.
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (sau split TVA) urmează să fie aplicat, în mod opțional, începând de duminica aceasta. Însă societățile înregistrate în scopuri de TVA care vor vrea să implementeze noul mecanism nu știu toate detaliile necesare, în condițiile în care Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să mai stabilească anumite proceduri secundare de lucru. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea TVA-ului companiei. Informațiile despre noul sistem 'split TVA' și posibilele blocaje la ANAF sunt cruciale pentru a înțelege cum vor fi procesate plățile și restituirile de TVA și pentru a evita probleme în fluxul de numerar.
Anumite transferuri de sume din conturile de TVA ale firmelor vor avea nevoie de aprobarea Fiscului, conform Ordonanței Split TVA. În acest sens, așa cum se arată într-un proiect recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), inspectorii fiscali vor fi cei care vor desfășura această activitate, motiv pentru care sindicaliștii avertizează că se va ajunge la un blocaj. Citește articolul
Introducerea celor de-al 13-lea și al 14-lea salariu are un impact semnificativ asupra costurilor salariale, a impozitelor și contribuțiilor, necesitând ajustări în buget și planificare financiară.
În fiecare săptămână sunt înregistrate la Parlament diverse propuneri legislative, iar astăzi ți le prezentăm pe cele mai interesante despre care am scris în săptămâna ce tocmai s-a încheiat. Acestea vizează domenii precum salarizarea, sancționarea șoferilor sau schimbarea reședinței. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, taxele și plățile companiei. Informațiile despre obligațiile fiscale ale persoanelor fizice autorizate sunt esențiale pentru a înțelege cum funcționează plățile și declarațiile acestora, mai ales dacă compania colaborează cu astfel de persoane.
Persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili care realizează venituri din activităţi independente au mai multe obligații de îndeplinit în septembrie, în condițiile în care aceasta este ultima lună a trimestrului III din 2017. Astfel, persoanele enumerate trebuie să achite până cel târziu diseară impozit pe venit și contribuțiile sociale, reprezentând plăți anticipate aferente celui de-al treilea trimestru din an. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata tuturor taxelor și impozitelor companiei către stat, inclusiv cele legate de salarii, TVA și alte obligații fiscale menționate în articol.
Potrivit calendarului fiscal pentru luna septembrie, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea mai multor obligații fiscale respectiv transmiterea unor declarații fiscale și plata unor taxe și impozite. Printre altele, până diseară angajatorii trebuie să declare și să achite impozitul pe veniturile din salarii, precum și contribuțiile sociale aferente lunii august 2017, în timp ce persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să achite impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente trimestrului III din an. Citește articolul
Articolul abordează direct gestionarea financiară, riscurile asociate creditelor (dobânzi) și, în special, problemele legate de bugetarea fondurilor pentru salarii și lipsa acestora, aspecte critice pentru planificarea și controlul financiar al unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se pot finanța cheltuielile unui proiect, în special TVA-ul, cum se calculează costurile creditelor (dobânzi, comisioane) și cum afectează aceste aspecte bugetul și fluxul de numerar al companiei.
Funcționarii din agențiile teritoriale ale băncilor selectate de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) nu cunosc condițiile în care programul de finanțare se derulează. Aceasta este concluzia trasă după două zile în care am încercat să aflăm detalii privind condițiile în care BCR, CEC Bank și Banca Transilvania acordă credite-punte necesare pentru implementarea planurilor de afaceri în cadrul programului Start-up Nation. La solicitarea redacției noastre, cele trei bănci au confirmat faptul că TVA-ul poate fi inclus în cadrul creditului punte, atunci când această cheltuială figurează ca un cost eligibil în cadrul proiectului. Citește articolul
Articolul discută direct despre un nou sistem de plată a TVA-ului, care afectează modul în care compania gestionează banii, impozitele și contabilitatea. Este esențial pentru acest departament să înțeleagă impactul asupra fluxului de bani (lichidității), a costurilor și a modului de înregistrare contabilă.
Implementarea sistemului de split TVA reprezintă principala provocare a mediului de afaceri în această perioadă. Conform unui sondaj derulat de către Price Waterhouse Coopers (PwC) România, aproape trei sferturi dintre companii au declarat că estimează că au nevoie de un termen de cel puțin șase luni pentru implementarea plății defalcate a TVA și doar 2% consideră că vor reuși să o facă până la 1 ianuarie 2018, termenul la care sistemul de split TVA va deveni obligatoriu. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu plata și înregistrarea TVA, cu gestionarea banilor firmei (fluxul de numerar) și cu relația cu Fiscul, deci informațiile din articol sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Zvonurile legate de posibila aplicare a mecanismului privind plata defalcată a TVA (supranumit și split TVA) au generat dezbateri intense în spațiul public, dar și o nevoie crescândă de explicații privind aplicabilitatea sa practică. Din acest motiv, atât mediul de afaceri, cât și autoritățile au încercat să anticipeze, pe cât posibil, eventuale scenarii ce ar putea surveni în practică, astfel încât să adreseze încă din fașă toate provocările pe care asemenea proiecții le-ar fi putut genera. Așadar, de ambele părți (mediul de afaceri și autorități) a curs multă cerneală pe marginea acestui subiect în ultima vreme. Citește articolul