Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este esențial pentru gestionarea banilor companiei. Este interesat de cum poate accesa și gestiona o finanțare de tipul celor prezentate, cum se face bugetul și ce cheltuieli sunt permise pentru a respecta toate regulile financiare și de raportare a fondurilor europene.
Managerii, persoanele din departamentele de resurse umane, precum și antreprenorii care își conduc în mod independent afacerile pot urma cursuri de formare profesională acreditate și neacreditate, prin intermediul unui nou apel de proiecte ce se va încheia astăzi. Programul de finanțare beneficiază de un buget de peste 60 de milioane de euro, ceea ce ar permite instruirea unui număr de cel puțin 18.300 de persoane în domenii precum managementul de proiect, competențele antreprenoriale, manager de resurse umane sau pot urma cursuri de tipul “mini MBA” (Master of Business Administration). Citește articolul
Oferă informații despre cum se alocă banii la început (investiții), cheltuielile lunare și cum se pot obține fonduri nerambursabile pentru afacere.
Piața decorațiunilor interioare, atât pentru spațiile de locuit, cât și pentru birouri, cunoaște o dezvoltare tot mai accentuată în ultima perioadă, datorată rafinării preferințelor consumatorilor. Astfel, perdelele si draperiile reprezintă un element decorativ extrem de important în amenajarea oricărui spațiu în care ne petrecem câteva ore pe zi. În afară de utilitatea pe care o prezintă, anume aceea de a atenua lumina și căldura solară, perdelele și draperiile dau un plus de eleganță camerei, adăugând o îmbinare armonioasă tuturor elementelor de decor din cameră. Demararea unei afaceri în acest domeniu de activitate nu este costisitoare, dar poate solicita, într-o măsură chiar mai mare, abilități practice speciale și un simț estetic dezvoltat. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile serviciilor juridice, deoarece acestea afectează bugetul companiei, planificarea financiară și modul în care sunt înregistrate cheltuielile. Înțelegerea bazei legale a onorariilor ajută la o previziune financiară corectă.
Având în vedere existența în prezent a unor acte normative care stabilesc pentru anumite profesii juridice, respectiv pentru notari și executori judecătorești, valoarea onorariilor care pot fi percepute pentru diferite categorii de servicii specifice profesiei, Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR) a decis, prin Hotărârea nr. 272/2017, stabilirea unor limite minimale pentru onorariile percepute de avocați, reglementare ce va produce efecte de la data de 30 septembrie 2017. Citește articolul
Este esențial pentru departamentul care se ocupă de bani și contabilitate să înțeleagă cum se calculează impozitele și contribuțiile pentru persoanele fizice cu activități independente (PFA), pentru o bună gestionare financiară și o planificare fiscală corectă.
În momentul în care se dorește înființarea unei persoane fizice autorizate (PFA), a unei întreprinderi individuale sau a unei întreprinderi familiale, trebuie să se opteze pentru impozitare în sistem real sau pe bază de norme de venit, în momentul desfășurării de activități independente. Diferențele, respectiv avantajele și dezavantajele celor două metode sunt prezentate în cele ce urmează. Citește articolul
Se urmăresc tendințele de preț pentru energie electrică și carburanți, care influențează direct bugetul și costurile operaționale ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai direct implicat, deoarece gestionează toate documentele financiare, declarațiile fiscale și plățile. Articolul îi ajută să înțeleagă scopul controalelor fiscale, metodele folosite și cum să își pregătească activitatea pentru a trece cu bine de aceste verificări.
Termenul de control îl datorăm expresiei latine „contro rolus” care înseamnă verificarea actului original după duplicatul care se încredințează în acest scop unei alte persoane. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea taxelor, a plăților de TVA și a contabilității. Articolul oferă ghidaj esențial pentru adaptarea proceselor financiare și contabile la noul sistem split TVA.
Noul mecanism de plată defalcată a TVA va fi aplicat obligatoriu din 2018, însă există firme plătitoare de TVA ce vor implementa sistemul și mai devreme. În acest context, specialiștii de la Deloitte au identificat principalii pași pe care trebuie să îi aibă în vedere companiile în perioada imediat următoare, astfel încât să fie pregătite pentru aplicarea mecanismului split TVA. Citește articolul
Decizia este crucială pentru acest departament deoarece clarifică regulile referitoare la rambursarea TVA-ului. O înțelegere corectă a acestor reguli este esențială pentru gestionarea eficientă a banilor companiei, pentru înregistrările contabile și pentru relația cu autoritățile fiscale, putând facilita recuperarea unor sume importante.
În contextul în care organele fiscale de la noi au condiționat rambursarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), pentru o firmă nerezidentă, de dovedirea anumitor aspecte ulterioare achiziției, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), la solicitarea unei echipe de avocați. Prin decizia instituției europene, s-a obținut practic invalidarea practicii eronate a organelor fiscale române de a condiționa rambursarea TVA, achitată pentru un import de bunuri, de dovedirea „circuitului ulterior” al acestora. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, taxele și modul în care se fac plățile. Noua plată a TVA-ului le afectează direct fluxul de bani, contabilitatea și raportările fiscale.
Introducerea sistemului split TVA din 2018 reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri în această perioadă, atât antreprenorii, cât și contabilii și consultanții fiscali estimând efecte negative asupra firmelor. Autoritățile române au anunțat că s-au inspirat din modelele altor țări în ceea ce privește noul mecanism de plată a TVA-ului, însă Italia, Polonia și Marea Britanie au implementat sau pregătesc implementarea unor sisteme opționale sau doar în anumite domenii de activitate, în timp ce Bulgaria a renunțat la acest sistem în urmă cu mai mult de zece ani. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de modificările fiscale privind impozitul pe care îl plătește compania (microîntreprindere versus impozit pe profit) și de posibilitatea de a deduce sponsorizările din taxe. Este esențial pentru calculul corect al impozitelor și planificarea financiară.
Legislația în vigoare oferă firmelor plătitoare de impozit pe profit posibilitatea de a direcționa sub formă de sponsorizare, către organizații neguvernamentale (ONG), până la 20% din impozitul pe profit de plată. Totuși, numărul companiilor eligibile să acorde o astfel de facilitate a scăzut în ultimele luni, în condițiile în care tot mai multe societăți au devenit plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor și nu mai pot sprijini asociațiile sau fundațiile, spre exemplu. Citește articolul