avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1573 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Proiect: Salariații din mediul privat ar putea primi al 13-lea și al 14-lea salariu

Acest departament trebuie să înțeleagă cum aceste salarii suplimentare ar influența impozitele companiei (deductibilitatea cheltuielilor), cum se calculează salariile și contribuțiile aferente și cum se înregistrează corect aceste cheltuieli în contabilitate.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Septembrie 2017 | 6 | 19612 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii din mediul privat vor avea posibilitatea de a-și recompensa și stimula salariații prin acordarea celui de-al 13-lea și chiar al 14-lea salariu. Aceste măsuri apar într-o propunere legislativă înregistrată de curând la Senat pentru dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Implementarea tehnică a sistemului va necesita multă muncă și bani

Este direct responsabil de gestionarea TVA-ului, de fluxurile financiare, de contabilitatea firmei și de impactul costurilor generate de acest nou sistem.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Septembrie 2017 | 1 | 1355 | Timp de citire: 2 min.

Introducerea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut și ca split TVA, va implica muncă suplimentară pentru implementarea tehnică, sunt de părere specialiștii. Astfel, lucrurile se vor complica semnificativ pentru firmele ce aplică mai multe cote de TVA sau pentru cele care lucrează mai ales cu numerar, de exemplu. Totodată, aplicarea split TVA va crește nevoia de investiții în afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA, exemplu explicat: Achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar

Acest departament este direct responsabil de gestionarea și înregistrarea corectă a TVA-ului, de plățile către furnizori și încasările de la clienți, și trebuie să știe exact cum să aplice noile reguli pentru a evita erorile financiare și problemele de lichiditate.

Țuca Zbârcea & Asociații în Contabil și fiscal
19 Septembrie 2017 | 2 | 14408 | Timp de citire: 8 min.

Operațiunile în care plata achiziției unui bun și vânzarea ulterioară a acestuia se desfășoară prin virament bancar este una dintre cele trei categorii de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA. Din acest motiv, astăzi explicăm pe larg cum se vor desfășura achizițiile și vânzările ulterioare prin virament bancar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Din 2018, antreprenorii vor reduce drastic tranzacțiile în numerar

Acest departament se ocupă de toate aspectele legate de banii companiei, taxe și modul în care sunt înregistrate cheltuielile și încasările. Articolul vorbește despre un nou mod de a gestiona plata TVA-ului (split TVA), care afectează direct fluxul de bani al companiei, modul în care își plătește taxele către stat și încasările.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
19 Septembrie 2017 | 2 | 5539 | Timp de citire: 3 min.

Implementarea sistemului split TVA reprezintă o măsură primită cu foarte multă reticiență de către mediul de afaceri, antreprenorii reclamând, printre altele, o creștere excesivă a birocrației și o pierdere a lichidității. Deși a fost gândită drept o măsură de combatere a evaziunii și de creșterea gradului de colectare a TVA-ului la bugetul statului, split TVA va afecta, în primul rând, companiile mici care nu vor dispune de resursele umane și materiale necesare implementării măsurilor cerute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din 2018, vei putea modifica online sistemul de impozitare al afacerii tale, printr-un nou formular

Acest departament este direct responsabil pentru toate declarațiile fiscale ale companiei și pentru asigurarea că obligațiile fiscale sunt corect înregistrate la ANAF. Articolul detaliază o nouă procedură și un nou formular pentru modificarea acestor obligații, ceea ce impactează direct activitatea lor zilnică.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
19 Septembrie 2017 | 12474 | Timp de citire: 3 min.

Potrivit legislației, modificarea sistemului de impozitare se face prin schimbarea vectorului fiscal, respectiv prin depunerea formularului 010, în cazul firmelor. Din 2018, o astfel de mențiune va putea fi făcută online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Concret, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)  a introdus o nouă declarație, formular 700, prin care firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea modifica electronic obligațiile fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal, cu excepția cererii de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Este direct afectat de creșterea prețurilor la electricitate, deoarece acest lucru influențează costurile operaționale, bugetul și previziunile financiare ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Septembrie 2017 | 754 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: De-acum poți afla online conturile de TVA deschise la Trezorerie pentru firme

Pentru că se ocupă direct de toate taxele firmei, inclusiv TVA, și trebuie să știe cum să facă plățile și înregistrările corect conform noilor reguli de split TVA.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 5 | 16166 | Timp de citire: 1 min.

În contextul în care sistemul plății defalcate a TVA va putea fi aplicat de la 1 octombrie 2017 de către firmele doritoare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a creat, pe site-ul propriu, posibilitatea contribuabililor de a-și afla atât propriul cont IBAN de TVA, cât și conturile partenerilor de afaceri. Fiecare firmă înregistrată în scopuri de TVA va avea cel puțin un cont special pentru încasarea și plata taxei, deschis de Trezoreria statului în mod gratuit și pentru care nu vor fi percepute comisioane. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce poți face online, ca firmă, în relația cu statul

Pentru că articolul acoperă aspecte esențiale precum înregistrarea fiscală a firmei, depunerea obligatorie online a numeroaselor declarații fiscale și accesul la acte fiscale prin intermediul portalului ANAF.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 3816 | Timp de citire: 7 min.

În țara noastră, cea mai întâlnită formă juridică pentru o societate comercială este, cu prisosință, societatea comercială cu răspundere limitată (SRL), cea care se poate dovedi soluția optimă și în cazul firmelor mici, dar și pentru companiile cu mulți angajați și o cifră de afaceri importantă. De altfel, antreprenorii care vor să înființeze o astfel de entitate au la dispoziție, de câțiva ani, un portal online, pus la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Și după constituirea firmei, relația cu autoritățile poate fi ușurată cu ajutorul internetului, în contextul în care declarațiile fiscale pot fi transmise Fiscului, în marea lor parte, online, prevedere valabilă și în cazul transmiterii registrului general pentru evidența salariaților, cunoscut ca „Revisal".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Magazinele online pot avea probleme din cauza retururilor

Articolul are un impact direct asupra modului în care se controlează și se înregistrează TVA-ul, asupra fluxului de bani al firmei și poate genera dificultăți temporare în gestionarea banilor disponibili pentru operațiuni curente din cauza sistemului de returnare a TVA-ului.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 3075 | Timp de citire: 2 min.

Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Poți evita sistemul dacă înființezi mai multe companii neplătitoare de TVA

Articolul se concentrează pe impactul noului sistem de TVA asupra banilor disponibili ai firmei (lichiditate), costurilor, modului de înregistrare a operațiunilor și gestionării conturilor bancare, lucruri critice pentru departamentul financiar-contabil.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
18 Septembrie 2017 | 1 | 4589 | Timp de citire: 3 min.

Aplicarea sistemului split TVA din ianuarie 2018 a alertat mediul de afaceri, fiind principalul subiect de discuție al antreprenorilor, contabililor, consultanților fiscali și alți specialiști. Plata defalcată a TVA-ului va avea consecințe negative asupra lichidității companiilor, a costurilor operaționale și va genera o birocrație excesivă. De aceea, una dintre opțiunile luate în calcul pentru evitarea sau cel puțin diminuarea efectelor acestei măsuri o reprezintă divizarea activității unei companii existente prin înființarea mai multor întreprinderi neplătitoare de TVA. Citește articolul