Este departamentul direct responsabil cu gestionarea banilor, a plăților de taxe și a înregistrărilor contabile, având nevoie să știe exact cum să aplice noile reguli de plată a TVA.
Chiar dacă unele firme înregistrate în scopuri de TVA vor aplica sistemul plății defalcate a taxei de la 1 octombrie 2017, cele mai multe dintre acestea vor implementa sistemul din 2018, când acesta va deveni obligatoriu. În acest context, ne-am întrebat ce se va întâmpla cu facturile emise până la finalul anului în curs și care vor fi încasate începând cu ianuarie 2018. Citește articolul
Gestionează banii, urmărește cheltuielile eligibile pentru site și promovare (respectând plafonul de 8.000 lei), se ocupă de facturi și deconturi pentru a primi înapoi banii de la programul de finanțare.
Beneficiarii programului Start-up Nation vor demara în curând investițiile prevăzute în cadrul planurilor de afaceri aprobate, iar mulți dintre aceștia au prevăzut activități de realizare a unor site-uri de prezentare și promovare a activității desfășurate în mediul online. Cheltuielile maxime ce pot fi decontate prin intermediul planurilor de afaceri aprobate sunt de până la 8.000 de lei, iar încasarea ajutorului financiar nerambusabil pentru aceste investiții este condiționată de parcurgerea unei proceduri prestabilite. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu banii firmei și este direct interesat de analiza financiară a deciziilor. Articolul le este util pentru a înțelege cum să calculeze care opțiune este mai bună, comparând cheltuielile și câștigurile pentru a alege cea mai profitabilă variantă.
Managerii din orice firmă sunt puși constant în fața unor scenarii diverse de business pe care trebuie să le analizeze rapid și să aleagă opțiunea potrivită. Luarea unor astfel de decizii este o sarcină dificilă, deoarece trebuie analizate diverse opțiuni posibile cu costurile și beneficiile aferente. Astfel, se va realiza o analiză financiară, însă doar anumite informații financiare sunt relevante în alegerea scenariului potrivit. În acest articol explic cum se realizează analiza diferențială, instrumentul managerilor în analiza scenariilor de business. Citește articolul
Eliminarea taxelor vamale între UE și Canada are un impact direct asupra costurilor de import/export, afectând bugetele, prețurile și profitabilitatea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Transparentizarea acționarilor și a capitalurilor are implicații importante pentru raportările financiare, conformitatea cu reglementările fiscale și asigurarea unei imagini clare a proprietarilor, aspecte de interes pentru acest departament.
Societățile comerciale pe acțiuni ar putea fi obligate să renunțe la acțiunile la purtător, în scopul evitării practicilor de spălare a banilor și a conflictelor de interese, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere la Senat. În prezent, societățile comerciale înregistrate ca societăți pe acțiuni pot emite acțiuni nominative, care conțin toate datele de identificare ale proprietarului de drept și acțiuni la purtător. Citește articolul
Pentru a gestiona corect plata TVA-ului, a se asigura că înregistrările contabile sunt conforme cu noile reguli și pentru a identifica soluții la potențialele probleme de lichiditate cauzate de prefinanțarea TVA.
Implementarea sistemului de plată defalcată a TVA-ului și posibilele efecte negative pe care această măsură le-ar avea asupra persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri din această perioadă. Cu trei luni înainte ca măsura să devină obligatorie, întreprinderile ar trebui să fie preocupate de adaptarea sistemelor informatice și rezolvarea dificultăților de lichidități, după cum reiese dintr-un studiu efectuat de PricewaterhouseCoopers (PwC) la solicitarea Comisiei Europene. De asemenea, companiile ar trebui să se preocupe de identificarea unor surse de finanțare a TVA-ului pe termen scurt, în contextul în care ANAF ar putea întârzia decontările. Citește articolul
Schimbarea modului de contribuții sociale are un impact direct asupra calculului salariilor, a costurilor cu personalul, a declarațiilor fiscale și a obligațiilor contabile ale companiei. Acest departament este responsabil de calcularea, înregistrarea și raportarea corectă a acestor sume.
Majorarea salariului brut dorită de autorități în contextul trecerii contribuțiilor sociale în totalitate în sarcina angajaților poate aduce două probleme, așa cum a atras atenția Gabriel Biriș, un cunoscut specialist în fiscalitate. Mai exact, acesta spune că Guvernul nu face nicio referire la faptul că majorarea salariului brut va putea aduce majorarea amenzilor de circulație și probleme pentru persoanele fizice autorizate (PFA). Citește articolul
Este direct interesat de modul în care se calculează, se încasează și se plătește TVA, mai ales în situațiile complicate cu numerar. De asemenea, gestionează fluxurile de bani și bugetele, care sunt influențate de mecanismul split TVA.
Operațiunile în care plata achiziției și plata primită în urma vânzării ulterioare se desfășoară prin numerar este a treia categorie de situații susceptibile să apară în practică odată cu implementarea sistemului split TVA și ale cărei implicații le prezentăm astăzi pe larg. Sistemul de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) presupune folosirea, de la 1 ianuarie 2018, a unui cont special numai pentru încasarea și plata taxei pe valoarea adăugată. În perioada octombrie - decembrie 2017, sistemul va fi opțional. Citește articolul
Gestionează corect plățile și încasările de TVA, se ocupă de contabilitate și se asigură că sunt respectate noile reguli fiscale legate de conturile separate de TVA și plata defalcată.
Firmele înregistrate în scopuri de TVA sunt cele obligate să aibă, odată cu aplicarea sistemului plății defalcate a TVA, cel puțin un cont special pentru TVA, separat de contul curent. Totuși, și companiile neplătitoare de TVA vor fi afectate de aplicarea noului mecanism, în condițiile în care vor fi nevoite să facă două plăți: una în contul curent al furnizorului, iar una în contul de TVA al acestuia. Iar lucrurile s-ar putea complica atunci când beneficiarul este din afara țării, de exemplu. Citește articolul
Informațiile despre creșterea insolvențelor sunt esențiale pentru evaluarea riscului de credit, analiza stabilității financiare a partenerilor de afaceri sau a concurenților și pentru înțelegerea tendințelor economice generale care pot influența bugetarea și planificarea financiară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul