Acest departament se ocupă cu înregistrarea corectă a banilor, calcularea și plata taxelor, inclusiv înțelegerea regimului special de TVA pentru agricultori și depunerea declarațiilor fiscale.
Odată cu aderarea la Uniunea Europeană, România a fost nevoită să își adapteze economia agricolă pentru a se integra pe piața Uniunii Europene. Din acest motiv, operatorii care își desfășoară activitatea în domeniul agricol caută oportunități de dezvoltare și diverse facilități acordate de stat pentru a reduce costurile generate de activitatea agricolă și de a crește capacitatea de producție, respectiv profiturile pe care le obțin din prestarea serviciilor agricole. Citește articolul
Exportul de gaze înseamnă venituri și implicații fiscale. Creșterea comerțului cu amănuntul arată cum merge economia și afectează direct veniturile, profiturile și planificarea financiară a multor companii.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile salariale, de impactul economic al măririlor salariale asupra bugetului și de modul în care aceste reglementări financiare pot influența strategiile fiscale și contabile.
Noua lege a salarizării bugetare a intrat în vigoare la 1 iulie și stabilește, printre altele, ce salarii vor primi funcționarii publici din administrația locală. Primele creșteri importante vor fi înregistrate la începutul anului viitor, când salariile vor crește cu 25%. În cazul acestor bugetari, salariile maxime urcă puțin peste 8.000 de lei, dacă vorbim de funcții de conducere, în timp ce funcțiile de execuție ajung la 5.000 de lei (ca valori brute). Citește articolul
Departamentul este direct implicat, deoarece articolul vorbește despre plata online a tuturor taxelor și reducerea numărului de formulare fiscale, ceea ce va schimba modul în care firma își gestionează obligațiile financiare și contabile față de stat.
Toate taxele autohtone vor putea fi plătite online, începând cu prima zi a lunii ianuarie 2019, potrivit programului de guvernare al noului Executiv, măsură pe care o avea în vedere și Guvernul Grindeanu, însă pentru decembrie 2018. Citește articolul
Urmărește cu atenție schimbările propuse la impozitele pe profit, cifra de afaceri, venitul global și taxele de solidaritate, pentru a adapta corect calculul taxelor și planificarea financiară a companiei.
Măsurile fiscale anunțate de noul Guvern, precum înlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, induc o stare de incertitudine şi impredictibilitate cum nu s-a văzut de dinainte de intrarea României în Uniunea Europeană. Care sunt aceste măsuri, ce semne de întrebare ridică oportunitatea și fezabilitatea lor, precum și potențialul lor impact în economie sunt analizate în cele ce urmează. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum indicatorii financiari buni pot atrage cumpărători și despre gestionarea pierderilor în cazul unui eșec, aspecte cruciale pentru sănătatea financiară a companiei.
Strategia de ieșire din societatea pe care ai înființat-o trebuie să reprezinte o parte componentă a strategiei generale de dezvoltare a afacerii pe termen mediu și lung. Indiferent care este motivul renunțării la afacere, orice antreprenor va urmări realizarea propriilor interese, însă acestea pot fi extrem de diferite: de la maximizarea profitului, în cazul unei vânzări controlate a afacerii, până la diminuarea pierderilor, în cazul în care intervine falimentul afacerii. Citește articolul
Articolul menționează o investiție semnificativă, cifra de afaceri și creșterea financiară a companiei, date importante pentru analiza financiară și bugetare.
O nouă colecție de scaune ergonomice va fi produsă în cea mai nouă fabrică Antares de la Remetea. Investiția se ridică la aproximativ 1 milion de euro. Citește articolul
Modificările comisioanelor pentru asigurări pot afecta costurile companiei cu polițele RCA și CASCO, iar informațiile despre absorbția fondurilor europene sunt relevante pentru planificarea financiară și oportunitățile de finanțare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască noile reguli privind valabilitatea certificatelor de handicap, deoarece acestea pot influența anumite deduceri fiscale sau ajutoare financiare pentru angajații cu copii cu dizabilități, care sunt gestionate prin salarizare și contabilitate.
Certificatele de încadrare în grad de handicap au de acum valabilități diferite, de la caz la caz, potrivit unui act normativ recent publicat în Monitorul Oficial. Comisia de evaluare poate stabili acum o valabilitate între șase luni și doi ani, însă pentru cei încadrați cu handicap grav lucrurile se simplifică și mai mult: certificatul obținut poate fi acordat cu valabilitate până la 18 ani. Practic, asta înseamnă că nu vor mai fi necesare drumurile anuale sau chiar mai dese de atât la comisia de evaluare. Citește articolul
Este direct interesat de cum se înregistrează firma pentru TVA, pragurile de venituri care impun această înregistrare și cum se declară operațiunile, mai ales cele cu parteneri din străinătate.
Atunci când o companie sau o persoană fizică autorizată (PFA) prestează servicii către clienți din altă țară, apar mai multe implicații fiscale, care diferă în funcție de țara din care provine clientul. Citește articolul