avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1130 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM
Noua lege a salarizării

La ce salarii vor ajunge funcționarii publici din administrația centrală până în 2022

Acest departament este interesat de costurile salariale, de impactul lor asupra bugetului companiei și de modul în care sunt înregistrate financiar aceste cheltuieli, chiar dacă exemplul este din sectorul public.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
6 Iulie 2017 | 30312 | Timp de citire: 5 min.

Salariile funcționarilor publici din administrația centrală nu cresc până la finalul anului, potrivit noii legi a salarizării unitare, intrată în vigoare sâmbăta trecută. Ele se mențin la același nivel ca în luna iunie, iar prima creștere însemnată va avea loc la începutul anului viitor. Spre deosebire de salariile celor de la nivel local, pe care le analizam de curând, veniturile funcționarilor de la nivel central țintesc mult mai sus, unele dintre ele ajungând și la peste 17.000 de lei brut. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți calcula bugetul familiei tale pentru o lună și cum afli ce economii poți realiza

Articolul explică principii de bază ale gestionării bugetului personal, incluzând venituri, cheltuieli, economii și investiții, concepte aplicabile și în finanțele unei companii.

Marian Dumitrache în Știri & Revista presei
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Iulie 2017 | 2 | 28124 | Timp de citire: 3 min.

Înainte de a lua orice decizie financiară care să îți afecteze resursele, trebuie să cunoști în detaliu care sunt veniturile pe care te poți baza și care sunt cheltuielile pe care trebuie să le faci, iar cea mai bună metodă de a ține evidența acestora este să schițezi un buget propriu. Atunci când veniturile depășesc cheltuielile, vei înregistra o economie sau un excedent bugetar, iar situația în care cheltuielile depășesc veniturile înregistrate în aceeași perioadă de timp este numită deficit bugetar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De ce se introduce identificatorul unic la nivel european pentru firme și PFA-uri

Persoanele din acest departament pot folosi sistemul pentru a verifica rapid informații esențiale despre companii, cum ar fi starea juridică și codul fiscal, pentru a se asigura că tranzacțiile financiare sunt corecte și conforme cu regulile.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 Iulie 2017 | 16261 | Timp de citire: 3 min.

Atât firmele, cât și persoanele fizice autorizate (PFA) vor fi identificate în Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), începând din 7 iulie 2017, printr-un identificator unic la nivel european. Noile măsuri transpun practic în legislația națională o directivă europeană prin care se dorește o interconectare a registrelor comerțului într-un sistem comun, care să faciliteze accesul publicului la anumite documente și informații referitoare la operatorii economici înregistrați în registrul comerțului din România, dar şi în alte state membre. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele care angajează absolvenți în această perioadă pot primi lunar bani de la stat

Acest departament gestionează toate intrările și ieșirile de bani ale companiei, inclusiv subvențiile de la stat. Este important să știe cum se obțin acești bani, cum se înregistrează și ce obligații fiscale sau financiare implică.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iulie 2017 | 2 | 16534 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care încadrează în muncă absolvenți de liceu și de facultate pot primi de la stat o subvenție lunară de 900 de lei pentru fiecare persoană angajată, conform legislației în vigoare. Banii se acordă pentru o perioadă fixă, iar condiția de bază este ca absolvenții să fie angajați pe durată nedeterminată. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Care sunt cele mai căutate polițe RCA din România și cât costă fiecare și Italia, România şi Croaţia, cea mai mare rată a populaţiei inactive economic din UE, în 2016

Pentru că polițele RCA reprezintă o cheltuială pentru companie, iar acest departament gestionează bugetele, costurile și plățile legate de aceste asigurări. Este important să știe cât costă și cum evoluează prețurile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
6 Iulie 2017 | 411 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a RCA

Cei care vor suspenda contractul RCA vor preda și plăcuțele de înmatriculare

Suspendarea contractului RCA poate influența costurile cu asigurările pentru flota auto a companiei, iar amenzile pentru nerespectarea regulilor reprezintă cheltuieli neprevăzute care trebuie gestionate.

Simona Voiculescu în Ghid auto
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Iulie 2017 | 22 | 22896 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vor alege să suspende contractul de RCA pe perioada cât e suspendat dreptul de circulație al mașinii sau cât e imobilizată, șoferii vor trebui să predea și plăcuțele de înmatriculare, după cum prevede noul cadru legal al asigurărilor pentru răspundere civilă auto (RCA). Ideea de suspendare a contractului nu e nouă, existând și acum, iar cazurile de suspendare sunt aceleași. Condiția predării plăcuțelor este însă nouă, iar nerespectarea ei va atrage amenzi și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avertisment indirect? Impozitarea progresivă a cifrei de afaceri din Polonia încalcă legislația europeană

Acest departament este esențial pentru gestionarea taxelor, bugetului și contabilității. Orice schimbare a sistemului de impozitare are un impact direct asupra calculelor financiare și obligațiilor fiscale ale companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Iulie 2017 | 2 | 3498 | Timp de citire: 2 min.

Impozitarea progresivă a cifrei de afaceri, aplicabilă în Polonia în cazul comercianților, încalcă legislația europeană, se arată într-un comunicat de presă recent al Comisiei Europene (CE). Practic, autoritățile au concluzionat că această modalitate de impozitare oferă firmelor cu o cifră de afaceri mică un avantaj economic față de concurenții lor. Informarea vine în condițiile în care zilele acestea se discută intens în România despre înlocuirea impozitului pe profit cu o impozitare progresivă a cifrei de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lista activităților independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor, actualizată de Fisc

Articolul oferă detalii despre cum se calculează taxele pentru anumite tipuri de activități independente și cum se ține evidența financiară. Este esențial pentru acest departament să știe aceste reguli, mai ales dacă firma colaborează cu persoane care își desfășoară activitatea independent.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
5 Iulie 2017 | 9168 | Timp de citire: 3 min.

Nomenclatorul activităților independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, activități desfășurate de contribuabilii care realizează venituri din activități de producție, comerț, prestări de servicii, a fost actualizat marți de Fisc, prin intermediul unui act normativ apărut în Monitorul Oficial. Norma de venit reprezintă o sumă fixă stabilită anual de către direcțiile finanțelor publice teritoriale, în funcție de specificul activității și de zona în care se desfășoară activitatea, cu condiția ca acea activitate să se regăsească în acest Nomenclator.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Schimbarea impozitării vânzărilor de imobile: Declarația informativă și cea de venituri, actualizate de Fisc

Acest departament este direct interesat de modul în care se calculează și se declară impozitele pe veniturile din vânzarea proprietăților, pentru a asigura o evidență financiară corectă și a respecta obligațiile fiscale.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
5 Iulie 2017 | 7668 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a reflecta modificările apărute în legislație de la începutul lui 2017, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat, printr-un act normativ apărut marți în Monitorul Oficial, formularele 208 și 209, folosite în administrarea impozitului pe venitul din transferul proprietăților imobiliare. Ca regulă, obligaţia depunerii declaraţiilor amintite revine persoanelor care obţin venituri din transferul proprietăţilor imobiliare şi a terenurilor aferente acestora, dar şi notarilor publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din astfel de tranzacţii.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Idee de afacere: Cum poți primi fonduri europene pentru peleți din rumeguș și resturi vegetale

Articolul detaliază pașii pentru obținerea finanțării nerambursabile, fundamentarea costurilor de investiție și de operare, eligibilitatea cheltuielilor și aspecte legate de TVA, toate fiind de interes major pentru departamentul financiar-contabil.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Iulie 2017 | 3 | 17995 | Timp de citire: 4 min.

Înființarea unei fabrici de brichete din paie și alte resturi vegetale este o idee de afaceri ce poate fi pusă în practică în zonele rurale în care se găsesc exploatații agricole de dimensiuni medii sau mari, în cadrul cărorora paiele reprezintă un produs secundar lipsit de valoare economică. De asemenea, linia de producție a brichetelor și peleților poate fi amplasată și în vecinătatea exploatațiilor forestiere, rumegușul fiind de asemenea o materie primă importantă pentru această afacere. Citește articolul