Acest departament trebuie să înțeleagă cum deciziile legale privind datoriile, creditele și executările silite pot influența situația financiară a companiei, fluxurile de bani și modul în care sunt gestionate activele și pasivele, mai ales dacă firma este implicată în operațiuni de creditare sau de recuperare a datoriilor.
Legea dării în plată se aplică deopotrivă celor care nu au ajuns încă să fie executați silit de creditori, cât și celor împotriva cărora au început deja demersurile executorilor, după cum reiese din actul normativ. Recent, o instanță din România a recunoscut și unui debitor executat silit și evacuat din imobilul său dreptul de a beneficia de Legea dării în plată, instanța stabilind că datoriile acestuia față de creditor au dispărut, după executarea silită a locuinței sale. În decizia definitivă, instanța se raportează la o prevedere din Legea dării în plată pe care multe voci s-au grăbit să o considere lipsită de efecte juridice în urma unor decizii ale Curții Constituționale. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate aspectele fiscale și contabile, inclusiv de înțelegerea modului de impozitare a veniturilor și a obligațiilor de declarare la ANAF, informații esențiale pentru corectitudinea datelor financiare și respectarea termenelor.
Persoanele fizice care au realizat în 2016 venituri din pariuri online sunt obligate să le declare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la 25 mai 2017, urmând ca apoi să achite și impozitul aferent, calculat de Fisc. Ce se întâmplă însă cu clienții caselor de pariuri offline, adică acele persoane care au plasat bilete la pariuri și au încasat sume de bani în agențiile stradale? Au aceștia vreo obligație fiscală de îndeplinit? Citește articolul
Pentru că articolul detaliază ce tipuri de cheltuieli sunt acceptate (eligibile), cum trebuie justificat TVA-ul, cum se decontează banii și cum se gestionează bugetul unui proiect finanțat din fonduri publice.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat lansarea unui program de finanțare pentru susținerea activităților de educație a publicului privind gestionarea deșeurilor. Astfel, organizațiile neguvernamentele (ONG-urile), școlile și primăriile vor putea solicita un sprijin de până la 100.000 de euro, în întregime nerambusabil, pentru organizarea de excursii și tabere pentru preșcolari, elevi și studenți. Citește articolul
Se interesează de cum sunt cheltuite miliardele de euro din fondurile publice și de ce nu există rezultate pe măsură, având în vedere impactul asupra bugetului și a taxelor.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de banii companiei, taxele către stat și înregistrările contabile. Articolul explică noi reguli despre penalități pentru taxe nedeclarate sau declarate greșit, ceea ce este esențial pentru a gestiona bugetul și a evita costuri suplimentare.
De câteva zile, în circuitul fiscal autohton au fost introduse două noi formulare prin care Fiscul colectează datoriile de la contribuabili, iar unul dintre acestea îi vizează pe acei contribuabili care nu își declară corect veniturile. Concret, acestora li se aplică o penalitate de nedeclarare, reglementată prin Codul de procedură fiscală din 2016. Citește articolul
Articolul detaliază cum se pot obține bani nerambursabili, ce tipuri de cheltuieli sunt acceptate și care sunt condițiile financiare ale acestor programe de finanțare, informații esențiale pentru gestionarea finanțelor și contabilității companiei.
Meșteșugarii și antreprenorii din sfera activităților artizanale pot solicita fonduri nerambursabile de până la 200.000 de euro, contribuția proprie a acestora fiind, în unele cazuri, zero. Banii pot fi folosiți pentru achiziția de echipamente, plata chiriei și a materiilor prime sau achiziția unor mijloace de transport a propriilor produse obținute. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de informațiile despre formularele fiscale noi sau modificate, în special cele legate de colectarea datoriilor fiscale. Ei trebuie să înțeleagă cum ANAF poate recupera taxe și contribuții neachitate pentru a gestiona corect finanțele și obligațiile fiscale ale companiei.
Mai multe formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul unității de imprimare rapidă, au fost modificate recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Printre acestea se numără și titlul executoriu, al cărui nou model îl prezentăm în articolul de față. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să știe dacă anumite acorduri sau contracte financiare (ex: de împrumut, de comodat) pot fi folosite eficient pentru a recupera bani de la debitori, afectând astfel gestionarea creanțelor și evaluarea riscurilor financiare ale companiei.
Acum că s-a introdus o nouă condiție pentru ca înscrisurile sub semnătură privată să funcționeze ca titluri executorii, s-a pus problema cu privire la cui se aplică această schimbare. Cu alte cuvinte, cei care au deja încheiate astfel de acte, mai ales contracte, sunt obligați să le înscrie în registrele publice pentru a putea merge cu ele la executorul judecătoresc? Pentru aceasta, redacția noastră a cerut câteva lămuriri de la un specialist. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de calcularea, înregistrarea și plata TVA-ului pentru vânzările de proprietăți, asigurându-se că toate obligațiile fiscale sunt îndeplinite corect.
Regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA) aplicabil la vânzarea unui imobil este diferit în funcție de vechimea imobilului care este supus acestei tranzacții. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil de calcularea, declararea, plata impozitului pe profit și de corectarea eventualelor greșeli în declarațiile fiscale.
Declaraţia privind impozitul pe profit pentru 2016 a trebuit să fie completată și depusă de către plătitorii de impozit pe profit până cel târziu luni, în conformitate cu prevederile în vigoare. Totuși, legislația fiscală oferă contribuabililor posibilitatea de a modifica declaraţiile fiscale. Astfel, dacă se constată erori în datele înscrise în declarația 101 depusă inițial, firmele le pot remedia, prin depunerea unei declarații rectificative la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul