Moștenirea, chiar dacă este un proces juridic, are implicații financiare și fiscale semnificative. Acest departament este interesat să înțeleagă momentul și modalitățile legale prin care bunurile sunt transferate, deoarece acest lucru poate influența evaluarea activelor, impozitele aferente moștenirii sau situația financiară a persoanelor implicate.
Odată ce au acceptat moștenirea, așa cum prevede legislația civilă, moștenitorii decedatului devin coproprietari pe un ansamblu de bunuri și/sau bani, pe care trebuie să le partajeze în conformitate cu cota care-i revine fiecăruia prin efectul legii sau al voinței celui decedat. Fie că aleg să-l facă printr-un simplu acord sau că merg în fața instanței de judecată, moștenitorii pot să facă partajul oricând. În cele ce urmează vom prezenta câteva aspecte esențiale privind modul în care moștenitorii devin proprietari exclusivi pe ceea ce au moștenit. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre orice surse de finanțare nerambursabilă disponibile, să gestioneze aplicațiile pentru obținerea fondurilor și să se ocupe de partea contabilă și de raportare a cheltuielilor eligibile.
Un act normativ conform căruia se introduce un program anual de promovare în străinătate a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) a apărut joi în Monitorul Oficial. Anul acesta s-a alocat o sumă nerambursabilă în valoare totală de 40 de milioane de lei, de care pot beneficia maximum 500 de IMM-uri. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate taxele, plățile către stat și declarațiile financiare ale companiei. Orice modificare de termen pentru depunerea sau plata acestora este esențială pentru a evita amenzi și pentru a asigura buna funcționare financiară.
Declarațiile fiscale ce trebuiau transmise autorităților până miercuri pot fi depuse până în această seară, conform unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Totodată, răgazul este valabil și pentru creanțele ce erau scadente miercuri. Citește articolul
Articolul analizează cât de mult sunt taxate PFA-urile comparativ cu alte țări. Este esențial pentru a înțelege costurile fiscale, fie că firma este un PFA, fie că lucrează cu PFA-uri, și pentru planificarea bugetară.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul oferă informații despre cum să gestionezi mai eficient banii companiei prin înțelegerea taxelor, contabilității, facilităților fiscale și a ajutoarelor de stat, subiecte esențiale pentru deciziile financiare și optimizarea costurilor.
FiNEXPERT organizează pe 14 februarie, la Cluj-Napoca, evenimentul - Mic dejun fiscal - în cadrul căreia se vor discuta mai multe probleme de fiscalitate, printre care facilitățile fiscale și ajutoarele de stat. Citește articolul
Informațiile despre moștenire sunt relevante pentru a înțelege implicațiile fiscale și financiare ale transferului de bunuri după deces, inclusiv aspectele legate de impozite sau taxe care pot apărea în procesul de succesiune.
Dacă vrem să moștenim pe cineva, trebuie să fim siguri că legea ne oferă acest drept sau măcar că testatorul s-a gândit la noi în această privință. Potrivit Codului civil, moștenirea este de două feluri în dreptul nostru: cea legală, prin care se oferă anumite drepturi rudelor și soțului, însă nu și concubinilor, și cea testamentară, care dă o formă concretă dorințelor celui care lasă moștenirea, indiferent de modul în care este actul întocmit. Citește articolul
Monitorizează strategiile de investiții ale fondurilor de pensii, randamentele obținute și costurile proiectelor mari de infrastructură, care pot influența bugetul și planificarea financiară.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Modificările legate de termenele de depunere a declarațiilor fiscale, de plata impozitelor sau de stabilirea tarifelor în sectorul energetic influențează direct bugetul companiei, fluxurile financiare și conformitatea fiscală.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 62, 63 și 64 din 25 ianuarie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Acesta este cel mai relevant departament, deoarece articolul explică în detaliu cum se ține contabilitatea în partidă simplă, ce registre și documente sunt obligatorii și cum se face trecerea la contabilitatea în partidă dublă, fiind informații esențiale pentru activitatea zilnică.
Persoanele fizice autorizate (PFA) sunt obligate, conform legii, să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare, indiferent de domeniul în care activează. În articolul de faţă vom avea în vedere principalele registre pe care trebuie să le aibă, anul acesta, o PFA. Citește articolul
Articolul este direct legat de modul în care firma și persoanele implicate respectă regulile fiscale, contabile și financiare, fiind un indicator al corectitudinii în gestionarea banilor și taxelor.
Cazierul fiscal este documentul care urmăreşte respectarea disciplinei fiscale, contabile şi financiare a contribuabililor şi evidenţa acelora care au săvârşit fapte sancţionate de legile în vigoare. De altfel, acesta este necesar într-o multitudine de situaţii, iar în acest moment există peste 300 de fapte pentru care se înscriu informaţii în cazierul fiscal al persoanelor fizice ori firmelor. Citește articolul