Este esențial pentru acest departament să știe exact cum se calculează, se declară și se plătește acest impozit, pentru a gestiona corect bugetul și situația financiară a companiei.
De la 1 ianuarie 2017, în legislația românească a fost introdus un nou tip de impozit, care avantajează anumite companii și le dezavantajează semnificativ pe altele. Practic, noul sistem de impozitare se calculează în funcție de anumite variabile, fără a se ține cont dacă afacerile sunt sau nu profitabile, astfel că micile entități, în special, vor fi nevoite să achite mai mult decât o făceau până acum. Citește articolul
Articolul detaliază modificările importante ale Codului Fiscal, care influențează direct calculul și plata impozitelor (TVA, impozit pe profit, impozit specific), contribuțiile sociale, și procedurile fiscale. Toate aceste aspecte sunt esențiale pentru gestionarea finanțelor și conformitatea contabilă a companiei.
Noul Cod fiscal a intrat în vigoare la început de 2016, însă unele prevederi se aplică din prima zi a acestui an, aşa cum este cazul reducerii cotei de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 19%. Totodată, există şi reglementări care au dispărut din legislație, precum impozitul pe construcţii, cunoscut mai bine ca "taxa pe stâlp". Despre acestea, dar şi despre celelalte noutăţi fiscale aplicabile de la 1 ianuarie 2017, aflaţi din cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calculul, înregistrarea și plata corectă a TVA-ului, de gestionarea fluxului de numerar (capital de lucru) și de actualizarea sistemelor contabile conform noilor reglementări.
Cota standard de taxă pe valoare adăugată (TVA) a scăzut, de la 1 ianuarie 2017, de la 20% la 19%, în baza prevederilor din Codul fiscal. De altfel, noua micşorare a cotei generale de TVA va avea un impact direct atât asupra consumatorilor, cât şi asupra agenţilor economici, aceştia din urmă fiind practic obligaţi să îşi actualizeze softurile caselor de marcat şi documentele de natură comercială, dar şi să acorde o atenţie sporită tranzacţiilor aflate în curs de desfăşurare la momentul reducerii taxei. Citește articolul
Orice schimbare majoră în prețul energiei sau în contextul economic și politic global are un impact direct asupra costurilor de operare, profitabilității și previziunilor financiare ale unei companii. Acest departament monitorizează și planifică impactul financiar al unor astfel de evenimente.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Monitorizează și implementează noile reguli privind evidența datoriilor, acordarea creditelor imobiliare și aplicarea impozitului forfetar, pentru a asigura conformitatea financiară și fiscală a companiei.
Pe parcursul anului 2016, în Monitorul Oficial au fost publicate o serie de acte normative cu efect direct asupra companiilor, iar noile reglementări înseamnă, automat, obligaţii suplimentare de îndeplinit pentru acestea. Din articol poţi afla care sunt prevederile ce se aplică deja de anul trecut, dar şi ce alte obligaţii pentru firme au intrat în vigoare începând cu prima zi a anului curent. Citește articolul
Articolul detaliază procedurile de înregistrare și declarare pentru TVA, care sunt cruciale pentru calculul corect al taxelor, gestionarea finanțelor și evitarea amenzilor fiscale pentru companie.
Procedura de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA) a fost modificată din nou pe parcursul anului 2016, astfel că Fiscul are posibilitatea de a înregistra, din oficiu, persoanele impozabile a căror cifră de afaceri a depășit 220.000 de lei și care nu au solicitat înregistrarea. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul financiar al schimbărilor legislative, cum ar fi plata retroactivă a contribuțiilor sau modificările fiscale legate de impozitarea pensiilor, pentru a asigura o bună gestionare financiară și conformitate fiscală.
În 2016 a intrat în vigoare plata retroactivă temporară a contribuției la pensie, ceea ce înseamnă că cetățenii interesați își pot plăti contribuția pentru perioadele din ultimii cinci ani în care nu au fost asigurați. În plus, trei categorii importante de cetățeni au aflat că se vor putea pensiona mai repede, iar unii dintre pensionari că scapă în 2017 de impozitarea pensiilor lor. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil trebuie să știe aceste informații pentru a calcula și procesa corect indemnizațiile de creștere a copilului și indemnizațiile pentru concediul de acomodare, asigurând conformitatea cu reglementările fiscale și de plată.
Din 2016, părinții aflați în concediul pentru creșterea copilului pot primi o indemnizație lunară mai mare, având în vedere că a fost eliminat plafonul maxim al acesteia, iar salariații care vor să adopte copii au dreptul la concediu de acomodare. Tot începând cu anul acesta, concediul de odihnă al bugetarilor nu mai este afectat de concediul medical. Citește articolul
Articolul detaliază cum s-au modificat taxele și contribuțiile obligatorii (CAS, CASS, impozit) pentru PFA-uri, ce cheltuieli noi pot fi deduse și cum se depun sau se suspendă anumite declarații fiscale. Toate aceste informații sunt esențiale pentru calculul corect al obligațiilor financiare, contabilitatea și planificarea bugetară a unei companii, mai ales dacă lucrează cu PFA-uri sau dacă angajații au și PFA-uri.
Persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) îşi desfăşoară activitatea în prezent după noi reguli, aplicabile din 2016. Spre exemplu, odată cu aplicarea noului Cod fiscal, povara fiscală pentru PFA-uri a crescut considerabil, persoanele care desfăşoară activităţi independente fiind obligate să achite și contribuţia de asigurări sociale (CAS), pe lângă contribuţia de asigurări sociale de sănătate (CASS) şi impozitul pe venit de 16%. Printre noutăţile intrate în vigoare de-a lungul anului şi care merită amintite se numără şi modificările la depunerea formularului 600 de către PFA-uri şi suspendarea obligației depunerii declarațiilor informative 392 şi 393 timp de trei ani. Pe de altă parte, PFA şi II vor avea, din 2017, limitări importante atunci când vine vorba de clasele de activitate pentru care pot obține autorizație și de numărul de angajați pe care-l pot avea, dar vor putea deduce şi o nouă categorie de cheltuieli. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, contabilitatea și plata taxelor, fiind direct afectat de regulile controalelor fiscale și de rambursarea TVA.
În cursul anului 2016, autoritățile au adus unele îmbunătățiri la cadrul legal al inspecțiilor fiscale, astfel că acestea merită să fie amintite în pregătirea anului fiscal 2017. Citește articolul