Subiect: obligatii firme
ACCES PREMIUM
Reminder Inventarierea patrimoniului trebuie făcută cel puțin o dată pe an, altfel există riscul unei amenzi de până la 20.000 lei
Firmele trebuie să efectueze inventarierea propriului patrimoniu la începutul activității, dar și cel puțin o dată pe durata fiecărui exercițiu financiar, conform legislației în vigoare. Procedura de inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii prevede parcurgerea anumitor pași, explicați mai jos. De precizat că la final de 2023 s-a majorat semnificativ amenda pentru lipsa inventarierii patrimoniului, astfel că firmele trebuie să fie atente la acest aspect. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
3 Aprilie 2025 | 2 | 6908 | Timp de citire: 2 min.
UPDATE Firmele nu scapă de obligația furnizării către INS a datelor ce pot fi luate de la alte autorități. Măsura, respinsă definitiv
3 Aprilie 2025 | 2 | 6908 | Timp de citire: 2 min.
O propunere legislativă înregistrată în 2022, ce prevedea că, atâta timp cât datele pot fi luate din alte surse administrative, Institutul Național de Statistică (INS) nu ar mai putea să le ceară firmelor statisticile obișnuite, a fost respinsă definitiv recent de deputați. Situația actuală a furnizării de date către INS, unde firmele și persoanele fizice sunt puse sub riscul unor amenzi mari pentru nefurnizarea datelor, e dezavantajoasă îndeosebi pentru că birocrația atârnă la fel de greu și pentru firmele mici, și pentru cele mai mari. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Vrei să lucrezi cu interni? Șapte lucruri pe care trebuie să le știi
De cinci ani aproape, legea impune ca internshipurile să se facă organizat, în conformitate cu o lege specială. Asta înseamnă că fiecare angajator care vrea să lucreze cu interni își asumă că trebuie să le facă contracte, să le înregistreze în registrul special și să-i plătească pe interni cel puțin cu minimul prevăzut de lege. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Mai multe controale ANSVSA în următoarea perioadă: Inspectorii verifică respectarea obligațiilor privind deratizarea
Firmele din industria alimentară vor face obiectul, în perioada următoare, unor controale ale inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) ce vor viza efectuarea acţiunilor de tip dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie (DDD), după ce instituţia s-a autosesizat în cazul apariţiei recente a unor imagini cu rozătoare aflate printre produsele alimentare ale unui supermarket. Amenzile pentru cei care nu iau măsurile necesare împotriva insectelor şi rozătoarelor pot ajunge până la 8.000 lei, firmele riscând chiar şi suspendarea activitaţii sau închiderea unităţii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Oficial: Registrul ANAF cu conturile bancare și celelalte măsuri luate anul trecut pentru prevenirea spălării banilor sunt păstrate în continuare
Deși senatorii au vrut să respingă prin lege OUG 111/2020, adică acel act normativ ce a adus anul trecut o serie de modificări considerabile legislației din domeniul prevenirii spălării banilor, deputații au întors lucrurile și au decis, totuși, să aprobe ordonanța. Legea de aprobare a ordonanței a fost publicată în Monitorul Oficial aseară, astfel că acum există certitudinea că atât Registrul conturilor bancare, cât și restul noutăților reglementate prin OUG vor continua să se aplice. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Informațiile solicitate de Oficiul contra spălării banilor pot fi transmise exclusiv online, în maximum 15 zile de la solicitare
Entitățile raportoare, instituțiile și autoritățile care trebuie să pună la dispoziția Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) anumite date solicitate de acesta au termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării ca să facă acest lucru, transmiterea informațiilor realizându-se exclusiv online, potrivit unui ordin al ONPCSB publicat astăzi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare la data publicării. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele din sectorul HoReCa ar putea fi scutite, atunci când activitatea le este suspendată, de plata unor taxe
De peste un an, în contextul epidemiei de coronavirus, o parte dintre firmele din țara noastră, cu precădere cele din sectorul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele), au fost nevoite să-și suspende, pe perioade mai scurte sau mai lungi, activitatea. Pentru a le ajuta să treacă mai ușor peste problemele aduse de pandemia de COVID-19, la Senat a fost înregistrat joi un proiect de lege prin care aceste firme ar urma să fie scutite de plata drepturilor de autor pentru muzica ambientală. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Avem reguli noi pentru înregistrarea avocaţilor, notarilor sau contabililor la ONPCSB prin sistemul electronic
Notarii publici, avocaţii, executorii judecătoreşti, dar şi contabilii, auditorii şi evaluatorii, precum şi entităţile care au obligaţia de a raporta tranzacţiile suspecte sau în numerar de cel puțin 10.000 de euro, se pot înscrie la Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) prin intermediul Sistemului electronic de transmisie de date (SETD), conform unui ordin ONPSCB oficializat recent. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Oficiul contra spălării banilor va monitoriza mai multe entități pentru a se asigura că sancţiunile internaţionale sunt bine puse în aplicare
Mai multe entități, printre care și evaluatorii autorizaţi, anumiți dezvoltatori imobiliari sau persoanele care comercializează opere de artă, vor trebui să pună la dispoziția Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), atunci când este vorba despre aplicarea unor sancțiuni internaționale, a unor date ori informaţii și vor trebui să aplice măsurile de cunoaştere a clientelei, potrivit unui proiect de hotărâre ce va fi discutat în ședința de azi a Guvernului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cele 11 schimbări recente importante la legislația prevenirii spălării banilor. Tu știai de ele?
În ultima perioadă, a apărut o serie de schimbări importante pentru entitățile ce trebuie să respecte legislația privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de terorism. Schimbările variază de la crearea mai multor instrumente prin care autoritățile să poată accesa informațiile bancare ale firmelor la modificări aduse obligațiilor de depunere a declarației privind beneficiarul real. Citește articolul









