Acest departament este direct responsabil pentru calcularea și raportarea taxelor companiei. Articolul le oferă informații esențiale despre cum să completeze corect o declarație fiscală importantă (Formularul 394), ce informații noi trebuie incluse și care sunt termenele-limită de depunere, pentru a evita greșelile și întârzierile.
Formularul 394, prin care se declară operațiunile efectuate în România de plătitorii de taxă pe valoarea adăugată (TVA), trebuie completat integral de la 1 octombrie, astfel că acesta trebuie să cuprindă acum livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile de bunuri şi servicii realizate pe teritoriul României către/ de la orice persoană, fie ea fizică sau juridică. De altfel, declaraţia aferentă lunii octombrie, completată conform noilor reguli, poate fi transmisă Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) până diseară, în condiţiile în care azi e prima zi lucrătoare ce urmează datei obişnuite de raportare, respectiv ziua de 30 a lunii. Citește articolul
Articolul discută despre stabilitatea financiară a zonei euro, datoria Greciei și implicarea Fondului Monetar Internațional, evenimente care pot influența piețele financiare, cursul euro și condițiile de creditare, aspecte esențiale pentru planificarea bugetară și analiza financiară a companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să știe cum să înregistreze și să gestioneze subvențiile primite de la stat pentru angajări și cum afectează acestea bugetul și contabilitatea firmei.
Angajatorii vor beneficia de subvenţii mai mari atunci când vor încadra în muncă şomeri sau absolvenţi, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial şi care va intra mâine în vigoare. În plus, persoanele care îşi schimbă domiciliul pentru a începe să lucreze vor beneficia, la rândul lor, de prime de încadrare sau instalare considerabile, acordate în funcţie de distanţa faţă de localitatea lor de domiciliu. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece moștenirile pot implica aspecte financiare (active, datorii) și fiscale (taxe, impozite), iar protejarea informațiilor bancare este crucială pentru securitatea financiară și pentru a evita pierderile cauzate de fraude sau înșelătorii. Informațiile despre plăți internaționale și taxe sunt, de asemenea, relevante.
Avocații care ne caută să ne spună că am moștenit pe un necunoscut sau cei care ne propun chiar împărțirea unei astfel de moșteniri nu sunt, aproape niciodată, avocați și vor să ne escrocheze. Farsele cu moșteniri inexistente au făcut numeroase victime, indiferent cine le-a pus în scenă, iar multe dintre aceste persoane au pierdut sume serioase de bani. În cele ce urmează, vom aborda subiectul acestor înșelătorii dintr-o perspectivă juridică și vă vom spune cum ar trebui să decurgă dezbaterea unei moșteniri în altă țară europeană. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu calculul și plata salariilor, inclusiv a sporurilor obligatorii pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, și trebuie să înțeleagă impactul financiar al acestor reglementări.
Săptămâna aceasta, salariații cu program obișnuit se bucură de două zile nelucrătoare de sărbătoare legală, conform legislației muncii, fiind vorba de Sfântul Andrei și de Ziua Națională a României. Totuși, anumite persoane sunt nevoite să se prezinte la serviciu astăzi și mâine, astfel că acestea au dreptul la compensații legale. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de informațiile despre taxe, impozite și reduceri fiscale la achiziția de bunuri, cum ar fi o casă. Chiar dacă articolul se referă la Italia, mecanismele de reducere a TVA-ului și a taxelor de înregistrare sunt de interes pentru specialiștii fiscali din orice companie care ar putea avea angajați sau operațiuni internaționale.
În Italia, cei care cumpără o primă casă beneficiază de câteva măsuri fiscale ce îi ajută să reducă cheltuielile din perioada achiziției. Astfel, statul italian încurajează în special tinerii să achiziționeze o locuință, în condițiile în care, în Italia, vârsta la care tinerii părăsesc locuința părinților este de aproximativ 30 de ani. Citește articolul
Acest departament gestionează toate aspectele fiscale, financiare și contabile ale companiei. Controalele ANAF vizează direct activitatea sa, iar notificarea ajută la pregătirea documentelor și la asigurarea conformității fiscale a operațiunilor.
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) a anunţat astăzi că, pe parcursul lunii decembrie, va efectua controale în toată ţara, vizate de amplele verificări urmând să fie, în special, firmele care exportă şi importă bunuri. Totodată, vor fi urmărite centrele comerciale în care au fost deja semnalate abateri şi care prezintă un risc fiscal ridicat, mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil este interesat de modalitățile de finanțare a proiectelor public-private, cum se distribuie veniturile și cum se înregistrează din punct de vedere contabil investițiile și profiturile.
O nouă Lege a parteneriatul public-privat a fost publicată de curând în Monitorul Oficial și va intra în vigoare în cursul lunii viitoare. Actul normativ va asigura o conlucrare eficientă între sectorul public și cel privat, dorindu-se realizarea de proiecte de interes public cu finanțare privată. Citește articolul
Articolul oferă metode concrete pentru monitorizarea sănătății financiare a companiei, gestionarea fluxului de bani, calcularea corectă a prețurilor și a profitabilității, și evaluarea nivelului de îndatorare, lucruri esențiale pentru acest departament.
Faptul că o companie ajunge în stadiul de a-şi declara insolvenţa este rezultatul unui cumul de factori externi şi interni. Factorii interni de instabilitate au de cele mai multe ori un efect mai mare asupra situaţiei financiare a companiei decât factorii externi (criză economică, concurenţă). Acest lucru este demonstrat de faptul că, în perioadele de criză, sunt companii care se dezvoltă, reuşind să fie mai eficiente decât erau în momentele de creştere economică. Citește articolul
Articolul vorbește despre fonduri europene, granturi de maxim 40.000 de euro și ajutor de minimis, informații esențiale pentru gestionarea finanțelor, contabilitate și aspecte fiscale legate de primirea sau administrarea acestor sume.
Românii din străinătate care doresc să valorifice cunoştinţele antreprenoriale şi/sau profesionale dobândite peste hotare prin deschiderea unei afaceri în ţară pot obţine un ajutor financiar de până la 40.000 de euro, prin intermediul unor organizaţii şi instituţii care derulează proiecte şi administrează cele 30 de milioane de euro alocate din schema de finanţare. De altfel, sesiunea de depunere a proiectelor se încheie în această după-amiază, la ora 16:00. Citește articolul