Pentru a înțelege beneficiile financiare oferite de stat pentru cumpărarea mașinilor ecologice, cum se obțin aceste fonduri și cum afectează ele bugetul firmei, precum și pentru a verifica obligațiile fiscale legate de program.
De la finalul lunii iunie, persoanele juridice care vor să-şi cumpere maşini electrice noi pot cere statului sume de până la 20.000 de lei. Potrivit informaţiilor furnizate de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), 16 firme au îndeplinit până acum condiţiile pentru a primi ecotichetul, dintre care şapte în cadrul celei de-a treia etape de înscrieri în program. Citește articolul
Departamentul este interesat de sumele de bani primite ca primă de casare și ecobonus, de condițiile financiare impuse (cum ar fi limita ajutoarelor de minimis) și de documentele fiscale necesare pentru a se asigura că totul este în regulă din punct de vedere contabil și fiscal.
Pe lângă persoanele fizice, programul "Rabla" se adresează, în egală măsură, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi titularilor de întreprinderi individuale sau familiale. De altfel, în urma celei de-a treia etape de evaluare şi validare a dosarelor, 197 de firme au obţinut dreptul de a beneficia de prima de casare, după ce, în primele săptămâni de la lansare, alte 176 de de persoane juridice au fost acceptate în program. În plus, au fost aprobate acum şapte contestaţii aferente dosarelor respinse în cea de-a doua fază. Citește articolul
Costurile cu energia electrică reprezintă o cheltuială importantă pentru companie, iar creșterea prețurilor afectează bugetul și previziunile financiare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Există informații despre modificări fiscale (TVA, impozitul pe profit), gestionarea fondurilor europene și proceduri de insolvență, toate esențiale pentru planificarea bugetară, contabilitate și conformitate fiscală a companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 744, 745, 746, 747, 748, 749 din 26 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Articolul detaliază noile metode de plată a taxelor și impozitelor către stat, inclusiv plata cu cardul la ghișeu și online, aspecte direct relevante pentru gestionarea financiară și contabilă a obligațiilor fiscale.
Persoanele fizice din toată ţara îşi pot plăti de-acum taxele şi impozitele prin intermediul cardului bancar, la ghișeele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit unui comunicat de presă recent al Fiscului. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, plata și declararea corectă și la timp a tuturor taxelor și contribuțiilor (impozitul pe venit, CAS, CASS, TVA) pentru PFA, asigurându-se că toate obligațiile financiare sunt îndeplinite și că se evită penalitățile.
Luna septembrie aduce o serie de obligaţii fiscale pentru persoanele fizice autorizate (PFA) şi alţi contribuabili care realizează venituri din activităţi independente, în conformitate cu agenda stabilită de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, aceste categorii de persoane trebuie să plătească la stat, până cel târziu diseară, impozitul pe venit şi contribuţiile sociale, adică acele plăţi anticipate aferente trimestrului al treilea din 2016. Din materialul de faţă puteţi afla care sunt şi celelalte obligaţii (impozite, contribuţii şi declaraţii fiscale) pentru PFA, dar şi sancţiunile pentru cei care nu respectă termenele-limită impuse de lege. Citește articolul
Echipa responsabilizează de toate taxele, impozitele și plățile către stat, monitorizând termenele și corectitudinea acestora.
Potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru luna în curs, astăzi este termenul-limită pentru rezolvarea mai multor obligații fiscale în relaţia dintre contribuabili şi Fisc. De altfel, pe lângă plăţile efectuate în mod regulat, până diseară trebuie achitate şi contribuţiile aferente trimestrului al treilea din an, precum şi cea de-a doua tranşă a impozitului pe construcţii. Citește articolul
Investițiile imobiliare de anvergură implică analize financiare și pot avea implicații fiscale, care sunt de interes pentru departamentul financiar-contabil.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Articolul tratează direct modul în care sunt impozitate cheltuielile cu mașinile, telefoanele sau alte beneficii pentru angajați. Acest departament folosește informațiile pentru a contabiliza corect și a declara taxele.
Mulți angajați primesc de la companie mașină și telefon de serviciu. De asemenea, sunt companii care oferă hrană, dar și alte beneficii propriilor angajați. Cei care se folosesc de aceste instrumente de motivare a salariaților fără respectarea câtorva reguli fiscale riscă să plătească taxe și impozite pentru ele pentru că inspectorii ANAF le pot considera beneficii impozabile. Citește articolul
Modificările legate de cadastru pot afecta modul în care sunt înregistrate și valorificate activele imobiliare ale companiei, precum și calculul impozitelor aferente. De asemenea, ratificarea deciziei UE privind resursele proprii poate avea implicații macroeconomice sau financiare generale, relevante pentru planificarea bugetară.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 739, 740, 741, 742, 743 din 23 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul