Departamentul financiar și contabil este direct interesat, deoarece leasingul implică bugete, cheltuieli, datorii, amortizări și modul în care aceste operațiuni sunt înregistrate în contabilitate și afectează impozitele.
Cuvântul „leasing” provine din limba engleză, de la verbul „to lease” (a ceda folosința unui bun în schimbul primirii unei sume de bani). Spre deosebire de închiriere (verbul „to rent” = a închiria), leasingul este un termen folosit și cu referire la bunurile intangibile, cum ar fi aplicațiile pentru computer sau licențele pentru o anumită frecvență radio. Termenul de închiriere se folosește cu precădere în legătură cu bunurile tangibile, cum ar fi imobilele și terenurile. În România, atunci când vorbim despre leasing întâlnim cel mai des utilizarea termenului de leasing auto, care face referire la cedarea folosinței unui autovehicul de către finanțatorul său, o societate de leasing - instituție financiară nebancară (IFN) al cărei obiect de activitate este tocmai acesta: finanțarea achizițiilor de autovehicule al căror drept de utilizare îl cedează celor interesați. Citește articolul
Informațiile despre modul în care BNR poate interveni în sănătatea financiară a băncilor, inclusiv prin transformarea depozitelor în capital, sunt esențiale pentru înțelegerea riscurilor și stabilității financiare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este cel mai interesat, deoarece articolul se referă direct la o 'faciliate fiscală' (o reducere de taxe) pentru activități de cercetare-dezvoltare. Ei sunt responsabili cu calcularea taxelor, aplicarea corectă a acestor beneficii și asigurarea că firma economisește bani conform legii.
Incepand cu luna august a acestui an, veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate din activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica sunt scutite de la plata impozitului pe venit . Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate plățile și contribuțiile, inclusiv cele pentru asigurările sociale. Este vital să știe exact cum sunt tratate contribuțiile pentru drepturile de autor și PFA la calculul pensiei, pentru o contabilitate corectă și pentru a înțelege implicațiile fiscale și financiare ale acestor tipuri de contracte.
Sunt veniturile obținute în baza unui contract de drepturi de autor, pentru care s-a cotizat la sistemul de pensii, luate în calcul la stabilirea vechimii în muncă? Aceasta este întrebarea pe care am primit-o de la un cititor şi la care răspund detaliat în cele ce urmează. Citește articolul
Se ocupă direct de calculul și plata impozitelor, așa că trebuie să știe exact cum se aplică scutirea de impozit pe venit pentru angajații din cercetare, pentru a face calculele corecte și declarațiile la stat.
Persoanele care desfășoară activități de cercetare-dezvoltare în România sunt scutite de la plata impozitului pe veniturile obținute din aceste activități. Scutirea este valabilă de la începutul lunii august, însă nu toate persoanele care desfășoară activități de cercetare sau de dezvoltare pot beneficia de acest tratament fiscal, potrivit regulilor detaliate stabilite recent de autorități. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se contabilizează aceste cheltuieli, cum se aplică TVA-ul și cum să se asigure că firma poate deduce legal costurile pentru serviciile primite de la furnizori, fără să aibă probleme cu fiscul.
Sunt situații în care o companie trebuie să plătească cheltuieli aferente angajaților altor companii. Aceste situații se întâlnesc atunci când un furnizor este implicat în implementarea unui produs/serviciu la sediul clientului. Citește articolul
Articolul are relevanță pentru impactul financiar al acțiunilor statului asupra bugetelor companiilor și discuția despre returnarea unor sume importante.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Articolul include informații despre aprobarea bugetelor unor societăți de stat, norme privind piețele de roaming (care afectează costuri) și încadrarea activităților de cercetare-dezvoltare (care pot avea implicații fiscale sau de finanțare). De asemenea, reglementările ANRE pot influența costurile cu energia.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 716, 717, 718 din 16 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Acest departament are în sarcină calculul, declararea (prin formularul 112) și plata efectivă a contribuțiilor sociale, inclusiv cele pentru accidente de muncă și boli profesionale, către autoritățile fiscale. Este esențial să înțeleagă baza de calcul și termenele de plată pentru a asigura conformitatea financiară.
Contribuția pentru accidente de muncă și boli profesionale este o altă contribuție socială obligatorie pe care angajatorii trebuie să o plătească pentru salariații lor. La fel ca în celelalte articole din seria „Dosarul contribuțiilor”, vă prezentăm astăzi ce cotă de contribuție se aplică actualmente, cum se raportează și se achită suma către stat, dar și ce drepturi asigură aceasta angajaților. Citește articolul
Pentru a obține informații financiare esențiale (cifră de afaceri, profit etc.) despre parteneri sau pentru a verifica datele legale ale companiei care pot influența raportările fiscale și contabile.
Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar. Citește articolul