Supraveghează aspectele financiare ale companiei și este interesat de tendințele de pe piața creditelor (cum ar fi programul 'Prima Casă' și implicațiile sale asupra pieței imobiliare), de performanța generală a pieței bursiere și de impactul acestora asupra deciziilor de investiții sau de finanțare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Conține decizii și ordine legate de bugetul public, rectificări financiare și sistemul de sancțiuni cu impact financiar, esențiale pentru planificarea și respectarea obligațiilor fiscale și contabile.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 713, 714, 715 din 15 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Se ocupă de taxe, contabilitate și finanțe. Articolul explică noile obligații fiscale legate de casele de marcat electronice, cum pot beneficia de scutiri de impozit la cumpărarea lor și cum să le înregistreze corect în contabilitate.
Din 2017, progresiv, toţi operatorii economici vor fi obligaţi să utilizeze numai case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentul celor cu jurnal pe suport hârtie, încă întâlnite în prezent. De altfel, trecerea la noile aparate nu va fi chiar simplă, avertizează specialiştii, dar este o măsură necesară, mai ales în contextul în care România este singura ţară din Uniunea Europeană (UE) care nu a operat modificările în acest sens. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care aceste finanțări afectează banii companiei (buget, flux de numerar), de obligațiile fiscale care apar (impozite pe dividende, scutiri) și de înregistrarea corectă a tuturor tranzacțiilor în contabilitate.
Lipsa finanțării este una dintre cele mai mari bariere în calea antreprenoriatului în România, în special pentru start-up-uri. Alte bariere majore sunt birocrația, taxele mari și legislația schimbătoare. În cele ce urmează analizăm patru forme de finanțare disponibile pentru întreprinzători și le acordăm calificative în funcție de accesibilitatea lor pentru start-up-uri. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre oportunitățile de finanțare, cum ar fi acest ajutor de minimis, și cum se gestionează banii primiți, inclusiv condițiile financiare legate de realizarea veniturilor sau absența datoriilor la stat.
Persoanele fizice care intenţionează să demareze o afacere în mediul urban pot obţine un ajutor financiar de până la 40.000 de euro, prin intermediul unei linii de finanţare dedicate dezvoltării antreprenoriatului şi înfiinţării de noi întreprinderi în toate zonele ţării, cu excepţia regiunii Bucureşti-Ilfov. Mai exact, ajutorul va fi acordat prin intermediul Programului „România Start-Up Plus”, o schemă de finanţare căreia îi sunt alocate anul acesta 105 milioane de euro şi care a fost oficializată miercuri printr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru toate plățile de taxe și impozite, depunerea declarațiilor fiscale către ANAF (cum ar fi cele legate de accize, TVA și alte raportări financiare) și asigurarea conformității fiscale a companiei.
Mai multe raportări către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) devin scadente astăzi. Aflaţi din acest articol care sunt obligaţiile fiscale pe care trebuie să le îndeplinească unii contribuabili până diseară. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de costurile cu utilitățile (gazul), de tendințele pieței și de diferențele de preț care pot afecta bugetul și cheltuielile firmei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea finanțării nerambursabile, a cheltuielilor eligibile, a contabilității și a tuturor aspectelor fiscale legate de primirea și utilizarea acestui tip de ajutor de stat.
Antreprenorii debutanţi în afaceri pot primi anul acesta până la 10.000 de euro, bani nerambursabili, pe care îi mai pot solicita până diseară, în cadrul celei de-a doua sesiuni de înscrieri în Programul SRL-D. Citește articolul
Informațiile despre înregistrarea sistematică a imobilelor pot avea implicații pentru evidența contabilă a activelor companiei și pentru calculul taxelor și impozitelor locale aferente proprietăților.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 708 şi 709 din 13 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata tuturor taxelor și contribuțiilor. Ei au nevoie de informații precise despre cote, termene și formulare pentru a face plățile corect.
Contribuția la șomaj se numără, conform Codului fiscal, printre contribuțiile sociale obligatorii pe care angajatorii trebuie să le achite pentru propriii salariați. Plata acestei contribuții către unitățile teritoriale ale Fiscului aduce asiguraților o serie de beneficii, cel mai important fiind indemnizația de șomaj. Citește articolul