avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1393 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Patru bănci renunţă la programul Prima Casă, BVB a reușit să treacă în zona pozitivă și cum să-ți petreci weekend-ul în Capitală

Supraveghează aspectele financiare ale companiei și este interesat de tendințele de pe piața creditelor (cum ar fi programul 'Prima Casă' și implicațiile sale asupra pieței imobiliare), de performanța generală a pieței bursiere și de impactul acestora asupra deciziilor de investiții sau de finanțare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 Septembrie 2016 | 826 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorul Oficial, Partea I, nr. 713, 714, 715 - 15 septembrie 2016

Conține decizii și ordine legate de bugetul public, rectificări financiare și sistemul de sancțiuni cu impact financiar, esențiale pentru planificarea și respectarea obligațiilor fiscale și contabile.

avocatnet.ro în Legislatie
16 Septembrie 2016 | 1209 | Timp de citire: 3 min.

În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 713, 714, 715 din 15 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schimbarea caselor de marcat: Cum vor fi afectate firmele de trecerea la noile aparate?

Se ocupă de taxe, contabilitate și finanțe. Articolul explică noile obligații fiscale legate de casele de marcat electronice, cum pot beneficia de scutiri de impozit la cumpărarea lor și cum să le înregistreze corect în contabilitate.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2016 | 6 | 57850 | Timp de citire: 8 min.

Din 2017, progresiv, toţi operatorii economici vor fi obligaţi să utilizeze numai case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentul celor cu jurnal pe suport hârtie, încă întâlnite în prezent. De altfel, trecerea la noile aparate nu va fi chiar simplă, avertizează specialiştii, dar este o măsură necesară, mai ales în contextul în care România este singura ţară din Uniunea Europeană (UE) care nu a operat modificările în acest sens.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluții de finanțare pentru un start-up: Ajutorul de minimis, fondurile europene, atragerea de asociați și investitorii individuali

Acest departament este interesat de modul în care aceste finanțări afectează banii companiei (buget, flux de numerar), de obligațiile fiscale care apar (impozite pe dividende, scutiri) și de înregistrarea corectă a tuturor tranzacțiilor în contabilitate.

Accountable în Start-up
15 Septembrie 2016 | 6749 | Timp de citire: 6 min.

Lipsa finanțării este una dintre cele mai mari bariere în calea antreprenoriatului în România, în special pentru start-up-uri. Alte bariere majore sunt birocrația, taxele mari și legislația schimbătoare. În cele ce urmează analizăm patru forme de finanțare disponibile pentru întreprinzători și le acordăm calificative în funcție de accesibilitatea lor pentru start-up-uri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Antreprenorii care vor să lanseze o afacere în mediul urban pot cere până la 40.000 de euro

Acest departament trebuie să știe despre oportunitățile de finanțare, cum ar fi acest ajutor de minimis, și cum se gestionează banii primiți, inclusiv condițiile financiare legate de realizarea veniturilor sau absența datoriilor la stat.

Eduard Popescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
15 Septembrie 2016 | 2 | 58658 | Timp de citire: 6 min.

Persoanele fizice care intenţionează să demareze o afacere în mediul urban pot obţine un ajutor financiar de până la 40.000 de euro, prin intermediul unei linii de finanţare dedicate dezvoltării antreprenoriatului şi înfiinţării de noi întreprinderi în toate zonele ţării, cu excepţia regiunii Bucureşti-Ilfov. Mai exact, ajutorul va fi acordat prin intermediul Programului „România Start-Up Plus”, o schemă de finanţare căreia îi sunt alocate anul acesta 105 milioane de euro şi care a fost oficializată miercuri printr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Ce raportări trebuie efectuate până diseară la Fisc?

Acest departament este direct responsabil pentru toate plățile de taxe și impozite, depunerea declarațiilor fiscale către ANAF (cum ar fi cele legate de accize, TVA și alte raportări financiare) și asigurarea conformității fiscale a companiei.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Septembrie 2016 | 1255 | Timp de citire: 4 min.

Mai multe raportări către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) devin scadente astăzi. Aflaţi din acest articol care sunt obligaţiile fiscale pe care trebuie să le îndeplinească unii contribuabili până diseară.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Gazul importat, mai ieftin decât cel românesc, iar un pod din România este în reabilitare de cinci ani

Acest departament este direct interesat de costurile cu utilitățile (gazul), de tendințele pieței și de diferențele de preț care pot afecta bugetul și cheltuielile firmei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Septembrie 2016 | 565 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder A doua sesiune de înscrieri în Programul SRL-D 2016 se încheie diseară. Cine și cum mai poate cere bani de la stat?

Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea finanțării nerambursabile, a cheltuielilor eligibile, a contabilității și a tuturor aspectelor fiscale legate de primirea și utilizarea acestui tip de ajutor de stat.

Eduard Popescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
14 Septembrie 2016 | 6 | 53355 | Timp de citire: 9 min.

Antreprenorii debutanţi în afaceri pot primi anul acesta până la 10.000 de euro, bani nerambursabili, pe care îi mai pot solicita până diseară, în cadrul celei de-a doua sesiuni de înscrieri în Programul SRL-D. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorul Oficial, Partea I, nr. 708 și 709 - 13 septembrie 2016

Informațiile despre înregistrarea sistematică a imobilelor pot avea implicații pentru evidența contabilă a activelor companiei și pentru calculul taxelor și impozitelor locale aferente proprietăților.

avocatnet.ro în Legislatie
14 Septembrie 2016 | 874 | Timp de citire: 2 min.

În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 708 şi 709 din 13 septembrie 2016 s-au publicat: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contribuția la șomaj: Ce trebuie să știi ca angajator sau ca salariat

Acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata tuturor taxelor și contribuțiilor. Ei au nevoie de informații precise despre cote, termene și formulare pentru a face plățile corect.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2016 | 18624 | Timp de citire: 4 min.

Contribuția la șomaj se numără, conform Codului fiscal, printre contribuțiile sociale obligatorii pe care angajatorii trebuie să le achite pentru propriii salariați. Plata acestei contribuții către unitățile teritoriale ale Fiscului aduce asiguraților o serie de beneficii, cel mai important fiind indemnizația de șomaj. Citește articolul