Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul subliniază creșterea importanței IT-ului și a telecomunicațiilor, oferind un impuls pentru dezvoltarea de noi soluții și infrastructură, aspecte cheie pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul IT este interesat de modul în care sistemele informatice ale statului funcționează online, de actualizările de sistem și mai ales de utilizarea semnăturilor electronice calificate pentru securitatea documentelor digitale.
Din această săptămână, toate solicitările transmise Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) de către notari sau persoanele fizice ori juridice autorizate să execute lucrări de cadastru vor fi rezolvate online, potrivit unui anunț recent al instituției. Citește articolul
Deoarece toate comunicările cu Registrul Comerțului se mută în mediul online (e-mail, portal, semnătură electronică), acest departament trebuie să se asigure că firma are infrastructura IT necesară, că sistemele sunt sigure și că angajații pot folosi eficient aceste instrumente digitale.
Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul
Articolul subliniază lipsa de digitalizare și problemele tehnice (servere căzute, site-uri lente) ale instituțiilor publice. Departamentul IT este interesat de infrastructura digitală externă cu care compania trebuie să interacționeze și de provocările pe care le ridică aceste neajunsuri pentru procesele interne și schimbul de date.
Slaba digitalizare a procedurile și interacțiunilor cu statul este mai evidentă azi, în plină epidemie de coronavirus, cu sau fără stare de urgență, mai mult ca niciodată. Deziderat sugerat de o săptămână încoace, subliniat deunăzi prin măsurile instituite prin starea de urgență pe teritoriul țării noastre: limitați interacțiunile umane, faceți totul electronic, munciți de acasă, dacă puteți. Putem? Citește articolul
Articolul prezintă aplicații utile pentru colaborare și organizarea muncii la distanță. Departamentul IT este responsabil cu evaluarea, implementarea și suportul tehnic pentru astfel de instrumente, asigurând compatibilitatea și securitatea datelor.
Epidemia de coronavirus i-a făcut pe mulți angajatori să-și lase angajații să lucreze de acasă. Iată o listă de aplicații pe care le poți folosi pentru a lucra mai eficient și pentru a fi în permanentă legătură cu colegii tăi. Citește articolul
Asigură securitatea accesului la platformele online pentru plăți și verificări și educă angajații despre utilizarea lor în siguranță, conform politicilor interne de IT.
În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul
Acest departament este interesat de siguranța platformelor online folosite de angajați pentru plăți, precum și de modul în care datele personale și cele bancare sunt protejate în timpul creării de conturi și efectuării tranzacțiilor pe ghiseul.ro.
De ceva vreme deja, românii pot plăti online banii pe care-i datorează Fiscului, direcțiilor de taxe și impozite locale și altor autorități cărora le datorează bani cu titlu de amenzi contravenționale. Citește articolul
Departamentul IT se ocupă de implementarea și menținerea sistemelor de securitate (VPN, SSL, criptare), asigurarea accesului securizat la resursele companiei pentru angajați la distanță și protejarea datelor, atât ale firmei, cât și ale clienților.
Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre cum se poate intra în contact cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), instituția responsabilă cu protecția datelor personale (GDPR), ceea ce este crucial pentru conformitatea IT și protecția datelor.
Ca reacție la riscul prezentat de coronavirus și pentru a preveni, pe cât posibil, răspândirea, autoritățile publice încearcă să limiteze contactul cu publicul. Unele, precum Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) doar recomandă interacțiunea de la distanță cu cei interesați, însă există și instituții, precum Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), care au decis suspendarea programului, pe termen nedeterminat. Citește articolul
Articolul menționează utilizarea platformelor online și a certificatelor digitale pentru interacțiunea cu ANAF. Departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele companiei sunt pregătite tehnic și securizate pentru aceste operațiuni online.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) suspendă întâlnirile cu contribuabilii din toată țara și le recomandă acestora să folosească, pe cât posibil, spațiul virtual în locul contactului fizic. În contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19) și în tandem cu numeroase măsuri de prevenție adoptate/anunțate la nivel național în ultimele zile, ANAF atenționează contribuabilii că ar trebui să evite cât mai mult mersul la ghișeu. Citește articolul