Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Chiar și o firmă inactivă poate păstra date și sisteme IT, deci acest departament trebuie să asigure că regulile de securitate și protecție a datelor personale sunt respectate.
De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul
Se asigură că sistemele folosite pentru înregistrarea orelor de muncă (dacă sunt automate) nu încalcă regulile privind protecția datelor personale ale angajaților, cum ar fi interzicerea amprentării sau a camerelor video.
Pontajul, adică evidența orelor de muncă prestate de salariați, este obligatoriu pentru toți angajatorii, conform legislației muncii. Însă, dincolo de regulile generale, angajatorii trebuie să știe că anumite categorii de salariați au nevoie de evidențe personalizate, că pontajul nu se poate face cu camere video sau prin amprentare și că acesta trebuie să fie accesibil salariaților. Citește articolul
Pentru acest departament, este important să știe când și cum pot fi prelucrate datele personale conform legii, chiar și fără acordul persoanei, pentru a implementa corect măsurile de protecție a datelor și pentru a respecta cerințele GDPR.
În condițiile în care în spațiul public existau zvonuri că publicarea tezelor de doctorat nu s-ar putea face fără consimțământul autorilor, Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) și-a expus poziția oficială, în sensul că nu este obligatoriu acordul autorilor pentru ca astfel de teze de doctorat să fie publicate. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat la un sistem național și implementarea SAF-T (un fișier electronic de audit) necesită adaptări ale sistemelor informatice ale firmei, dezvoltarea de noi funcționalități și gestionarea tehnică a datelor.
Trei proiecte importante pregătite de Fisc urmează să fie duse la bun sfârșit în 2020, acestea vizând activitatea firmelor și nu numai. Dacă unul va deveni activ luna viitoare (noua aplicație pentru instituirea și ridicarea în timp real a popririlor bancare), celelalte două vor fi active spre finalul anului (conectarea caselor de marcat la sistemul național de monitorizare și SAF-T). Citește articolul
Interesat de implementarea și securitatea noilor sisteme informatice precum "e-Popriri" și sistemul de conectare a caselor de marcat, care gestionează date importante.
În ultima vreme, au intervenit mai multe noutăți relevante pentru firme. Dacă unele vizează relația contribuabililor cu autoritățile, altele vizează modificarea legislației sau punerea în aplicare a unor proiecte îndelung așteptate. Citește articolul
Articolul pune un accent puternic pe protecția datelor, pe modul în care acestea sunt prelucrate în UE și pe dezvoltarea de noi aplicații bazate pe date. Este esențial pentru echipa care gestionează sistemele IT și asigură securitatea informațiilor.
Comisia Europeană își propune, la nivel strategic, să transforme Uniunea Europeană (UE) într-o piață unică pentru date (inclusiv cele personale). Strategia vizează un plan foarte ambițios, printre scopuri fiind inclusiv acela de a le permite companiilor europene ale căror structură și strategie se bazează pe colectarea și prelucrarea de date să concureze cu marile corporații „BigTech” americane (Facebook sau Apple, de exemplu). Pentru aceasta, însă, trebuie găsite soluții practice prin care să fie armonizat acest obiectiv cu protecțiile sporite acordate datelor personale ale cetățenilor UE. Citește articolul
Se ocupă de implementarea tehnică a noilor reguli privind cookie-urile pe site-urile companiei și se asigură că datele utilizatorilor sunt protejate conform legilor în vigoare.
De-a lungul timpului, Google a refuzat să renunțe la folosirea cookie-urilor în browserul său, Chrome, însă lucrurile urmează să se schimbe. Compania a anuțat că plănuiește să renunțe la suportul cookie-urilor third-party în browserul său, pentru a-ți proteja mai bine datele personale. A menționat acum și când vei putea beneficia de acest lucru: din 2022. Citește articolul
Articolul vorbește despre crearea și gestionarea bazelor de date cu informațiile clienților și utilizatorilor, ceea ce implică nevoia de infrastructură IT sigură și respectarea regulilor de protecție a datelor personale.
Ideea din spatele unui magazin online este de a oferi o varietate de produse. Pentru un utilizator, acest lucru înseamnă că are ocazia de a găsi un produs sau câteva produse care se potrivesc gusturilor sale. Citește articolul
Se vorbeste despre conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF si implementarea fișierului SAF-T, ambele necesitand modificari si suport tehnic din partea departamentului IT pentru a asigura functionarea si securitatea datelor.
În ultima lună s-au adunat ceva noutăți de interes pentru fiscaliști și contabili: au fost modificate și amânate anumite declarații, sunt propuse pentru modificare altele, iar din partea Fiscului avem câteva vești importante ce privesc operaționalizarea unor sisteme importante pentru contribuabili. Tot recent s-a decis și extinderea unui beneficiu acordat anul trecut doar marilor datornici ai statului. Citește articolul
Acest departament se asigură că informațiile personale, mai ales cele sensibile obținute prin certificat, sunt colectate, stocate și folosite conform regulilor de protecție a datelor (GDPR), pentru a evita amenzi sau probleme legale legate de confidențialitatea datelor.
Certificatul de integritate comportamentală a apărut în legislația noastră odată cu înființarea Registrului național cu persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, iar documentul a fost oficializat zilele trecute. Numai anumiți angajatori au obligația să le ceară angajaților astfel de certificate. Dar posibilitatea de a le cere documentul o au celelalte entități? Citește articolul