Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să știe despre riscurile de securitate a datelor care apar când angajații lucrează de acasă, pentru a se asigura că informațiile companiei sunt protejate și pentru a implementa măsurile necesare.
Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cele mai bune practici în securitatea cibernetică, despre cum să detectezi și să răspunzi rapid la atacuri și cum să protejezi datele companiei și ale clienților.
În ciuda investițiilor semnificative în tehnologii avansate de securitate cibernetică realizate în ultimii trei ani, mai puțin de o cincime dintre organizații opresc în mod eficient atacurile cibernetice și reușesc să identifice și să remedieze breșele de securitate suficient de rapid pentru a reduce impactul acestora, potrivit unui nou studiu Accenture. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu securitatea informațiilor și protejarea datelor personale, așa că este important să știe cum sunt colectate și folosite datele online și cum pot fi protejate împotriva accesului neautorizat sau a incidentelor.
Toată lumea știe că Facebook te poate urmări în permanență, însă e posibil să nu fii conștient de modalitățile prin care poți limita asta. Citește articolul
Articolul detaliază modul în care sistemele și infrastructura IT (recuperare, backup, acces la distanță, BYOD) sunt esențiale pentru a asigura funcționarea afacerii în caz de criză.
Majoritatea organizațiilor mari din România au un plan de continuitate a afacerii (business continuity plan), care de obicei este concretizat sub forma unui document care cuprinde acțiunile necesare reluării activității în cazul apariției unor situații atipice și cu impact semnificativ asupra businessului. În mod tradițional, aceste planuri de continuitate iau în considerare scenarii de atacuri cibernetice, dezastre naturale, cum ar fi cutremurele, sau informații și scenarii adverse intens mediatizate care pot afecta capacitatea organizației de a-și continua activitatea în parametri obișnuiți. Citește articolul
Fiind un articol despre inteligența artificială, dezvoltarea și utilizarea sistemelor AI, și nevoia de instrumente informatice noi, este crucial pentru departamentul care gestionează tehnologia și inovația digitală în companie.
Cu toate că mulți dintre noi refuză să accepte nivelul de acaparare al tehnologiei asupra vieții noastre cotidiene, trebuie să ținem pasul cu noutățile din acest domeniu, fie că vrem, fie că nu vrem. Un astfel de exemplu are legatură cu domeniul proprietății intelectuale și inteligența artificială. Dacă ai un business în domeniu sau vrei să investești în genul acesta de tehnologie, cu siguranță te interesează ce provocări poți întâmpina din punctul de vedere al proprietății intelectuale. Citește articolul
Echipa IT se asigură că sistemele online (site-uri, formulare de retur) funcționează corect și sunt sigure pentru a facilita procesul de retragere a clienților și pentru a gestiona datele lor conform legii.
Consumatorii care încheie contracte online (de exemplu, comandă un bun de pe internet sau încheie un contract cu un furnizor de utilități astfel) au, ca regulă, dreptul să se retragă din acel contract, într-un anumit interval de timp. Mai jos, voi prezenta condițiile generale de retragere din astfel de contracte, referindu-mă și la situațiile în care acest drept nu este aplicabil. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct cu asigurarea respectării regulilor GDPR și cu protejarea datelor personale, iar articolul arată ce se întâmplă când aceste reguli sunt încălcate.
O asociație sportivă olandeză a fost amendată cu o amendă de peste jumătate de milion de euro pentru vânzarea ilegală de date. S-a considerat că această vânzare a încălcat Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), întrucât distribuirea acelor informații personale s-a făcut fără un temei care să justifice acțiunea. Citește articolul
Acest departament se asigură că informațiile publicate online sunt protejate și că nu sunt divulgate date personale care ar încălca regulile de confidențialitate.
Există o obligație în Legea salarizării unitare a bugetarilor, încă din 2017, ca în toate autoritățile și instituțiile statului să se publice, de două ori pe an, liste cu salariile, primele și indemnizațiile acordate funcțiilor din respectivele entități. Anul trecut, Inspecția Muncii chiar i-a amendat pe cei care nu au transparentizat veniturile așa cum prevede legea. Citește articolul
Este interesat de cum apar și funcționează noile tehnologii, cum ar fi monedele digitale, chiar dacă articolul nu vorbește despre aspecte tehnice detaliate sau securitate, ci despre conceptul lor.
Dezvoltatorii de criptomonede au creat o monedă digitală numită CoronaCoin, care permite traderilor să parieze pe epidemia provocată de coronavirus, bazată pe cât de mulţi oameni se vor îmbolnăvi sau vor muri, transmite Reuters. Citește articolul
Ghid pentru departamentul IT cum să configureze platformele online (site-uri, aplicații) pentru a afișa corect și complet toate informațiile cerute de lege, înainte ca un client să semneze un contract digital.
Consumatorii care încheie contracte la distanță (de exemplu, pe internet) cu profesioniștii (în special contracte de împrumut, dar nu numai) au dreptul să primească o serie de informații specifice, pentru a hotărî în cunoștință de cauză dacă doresc să își asume obligațiile pe care le implică încheierea de asemenea contracte. Acest lucru este cu atât mai relevant cu cât, recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că un contract de servicii financiare încheiat la distanță, fără semnătură, este titlu executoriu. Citește articolul