avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 783 soluții astăzi

Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →

Acasă Departament: Juridic & Conformitate

Departament: Juridic & Conformitate

ACCES PREMIUM

Sedii fixe: Instanțele au început să desființeze deciziile prin care ANAF cere TVA suplimentar

Este important pentru a înțelege cum pot fi contestate deciziile fiscale ale autorităților și pentru a asigura că firma respectă legile, evitând probleme legale și litigii.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Iunie 2022 | 3347 | Timp de citire: 3 min.

Recent s-a dat o primă decizie definitivă prin care o instanță judecătorească din România a desființat o decizie de impunere prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut TVA suplimentar în urma reîncadrării unei filiale într-un sediu fix, anunță specialiștii TaxHouse. Important de precizat este că decizia a venit înainte ca această practică a ANAF să fie invalidată la nivelul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele sunt obligate să cerceteze accidentele de muncă inclusiv pentru salariații care lucrează de acasă. Pentru cele mai grave, trebuie anunțat ITM

Se asigură că firma respectă toate legile și reglementările privind accidentele de muncă, mai ales în contextul telemuncii, pentru a evita problemele legale și amenzile.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Iunie 2022 | 2772 | Timp de citire: 3 min.

Doar pentru că angajații lucrează numai de acasă nu înseamnă că nu se mai pune problema unui accident de muncă. Și, chiar dacă, la finalul cercetării, se constată că nu era vina angajatorului pentru incidentul produs, acesta tot e obligat să comunice evenimentul, să-l înregistreze și să îl cerceteze. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Pentru participanții la cursul dedicat e-Factura / e-Transport

Curs practic de implementare e-Factură / e-Transport. Reguli de aplicare și discuții practice. Înregistrare curs - Ediția Iunie 2022.

Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și reglementările noi impuse de stat, inclusiv cele legate de facturarea electronică și transportul de mărfuri, pentru a evita amenzi sau probleme legale.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Iunie 2022 | 634 | Timp de citire: 2 min.

Iată înregistrarea cursului dedicat e-Factura / e- Trasnsport, organizat în perioada 16 și 22 Iunie 2022. Atenție, pentru participanții la curs! Pentru a putea vizualiza înregistrarea, trebuie urmați pașii de mai jos: vă logați în contul dumneavoastră premium (dacă nu aveți un cont, vă rugăm să contactați colegii noștri de la suport pentru emiterea unui cont demo); accesați prezentul articol și introduceți parola primită prin email. Pentru orice probleme, vă rugăm să vă adresați colegilor noștri de la suport. Citește articolul