avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: sediu firma
Subiect: sediu firma
ACCES PREMIUM

Sedii fixe: Instanțele au început să desființeze deciziile prin care ANAF cere TVA suplimentar

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Iunie 2022 | 0 | 2238 | Timp de citire: 3 min.

Recent s-a dat o primă decizie definitivă prin care o instanță judecătorească din România a desființat o decizie de impunere prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut TVA suplimentar în urma reîncadrării unei filiale într-un sediu fix, anunță specialiștii TaxHouse. Important de precizat este că decizia a venit înainte ca această practică a ANAF să fie invalidată la nivelul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

TVA: Explicații pentru înțelegerea deciziei recente a CJUE ce contrazice practica ANAF privind sediile fixe

Viboal FindEx în Taxe și impozite
26 Aprilie 2022 | 0 | 1514 | Timp de citire: 4 min.

Într-o cauză ce vizează în mod direct practica Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat recent în privința stabilirii existenței unui sediu fix pentru o firmă străină care are o colaborare cu o firmă din România. Iată ce este de reținut apropo de această decizie relevantă pentru contribuabili. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Practica discutabilă a ANAF de a stabili sedii fixe în urma controalelor și a cere sume suplimentare, invalidată de CJUE

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Aprilie 2022 | 0 | 1474 | Timp de citire: 3 min.

O practică discutabilă a inspectorilor fiscali de a stabili sedii fixe și a cere sume suplimentare de plată, atunci când vorbim de o relație de afaceri prin care o firmă străină se folosește în activitatea sa de o firmă românească, a fost invalidată printr-o decizie dată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Problema sediilor fixe, încă prezentă în controalele ANAF, poate aduce companiilor sume uriașe de plată către stat

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Noiembrie 2021 | 0 | 2168 | Timp de citire: 3 min.

Printre tendințele pe care specialiștii PwC România estimează că le vor vedea și în perioada următoare în controalele fiscale se numără problema sediilor fixe. Deși nu vorbim de o tendință generalizată, aceasta este de interes din cauza sumelor suplimentare considerabile ce pot fi stabilite în urma unui control al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Munca de oriunde

Riscurile pe care angajatorul român trebuie să le ia în considerare când permite telesalariatului să lucreze din orice colț al lumii

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 2515 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorul român care vrea să le ofere telesalaraților săi posibilitatea de a lucra din orice colț al lumii trebuie să știe că această libertate oferită angajaților poate veni cu o serie de riscuri financiare. Asta nu înseamnă că telemunca în străinătate este un lucru rău și de nedorit, ci doar că presupune un efort de informare mai mare pentru angajator pe lângă cunoașterea legislației naționale în materie fiscală sau de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Munca de oriunde

Prezența unui salariat într-o altă țară poate obliga firma din România la stabilirea unui sediu permanent și plata unor impozite în acel stat

Lucia Tozaru în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
19 Octombrie 2021 | 0 | 3172 | Timp de citire: 2 min.

Unii salariați care au trecut oarecum forțat la începutul pandemiei în telemuncă au ajuns să lucreze nu doar de oriunde din România, ci și din alte state ale globului, de cele mai multe ori fără a-și anunța angajatorul despre acest fapt. Această muncă din afara granițelor poate avea implicații fiscale majore pentru firmele angajatoare, mai ales dacă salariații prestează un anumit tip de activitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Te muți în sediu nou și vrei să-l amenajezi? Ce implicații fiscale sunt dacă modernizarea depășește 20% din valoarea spațiului

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 August 2021 | 1 | 2830 | Timp de citire: 4 min.

În cazul firmelor plătitoare de TVA care își mută sediul, prin închirierea sau achiziționarea unui spațiu într-o clădire, modernizarea respectivului spațiu reprezintă, de cele mai multe ori, o decizie firească de business, în scopul amenajării noului sediu potrivit nevoilor companiei. Cu toate acestea, este important de reținut că, în cazul în care valoarea amenajărilor depășește 20% din valoarea spațiului închiriat sau cumpărat, potrivit legislației fiscale, se consideră că acea amenajare se asimilează bunurilor de capital, care trebuie utilizate 20 de ani. În cazul în care spațiul modernizat este folosit pentru o durată mai mică, pentru intervalul de timp rămas până la perioada minimă de utilizare de 20 de ani prevăzută de lege trebuie făcută, spun specialiștii, ajustare de TVA, sumă care nu mai poate fi recuperată de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Conținut sponsorizat

Înființarea unei societăți în 2018: pașii de urmat și noutățile legislative din acest an

JURISTO în Aspecte juridice
13 Martie 2018 | 0 | 8530 | Timp de citire: 3 min.

Înființarea unei societăți comerciale în 2018 a devenit extrem de facilă, din punct de vedere legal. Acest lucru justifică și creșterea exponențială a numărului de firme înregistrate în România. Conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), peste 9800 de entități juridice au fost înregistrate în prima lună a acestui an în România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sediul sofisticat al unei renumite firme de avocatura olandeze - 12 fotografii uimitoare

Alina Botezatu în Weekend
21 Septembrie 2013 | 10 | 7276 | Timp de citire: 1 min.

Sediul unei renumite firme de avocatura olandeze, BarentsKrants, care are si birou notarial, a capatat o imagine spectaculoasa, dupa ce a fost renovat si reamenajat. Rezultatul a aparut din folosirea design-ului modern intr-o cladire veche.  Citește articolul