Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a se asigura că transporturile se desfășoară conform planului, că vehiculele sunt în regulă din punct de vedere tehnic (tahograf, ITP) și că șoferii respectă rutele și programele, afectând direct eficiența și continuitatea operațiunilor de transport și gestionarea flotei.
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Departamentul de Logistică & Supply Chain este interesat de verificările SSM în domeniul transportului rutier, unde pot avea loc multe accidente. De asemenea, controalele privind munca nedeclarată în depozite și lanțurile de aprovizionare sunt relevante pentru a se asigura că operațiunile lor sunt conforme și sigure.
Companiile care folosesc zilieri în activitatea lor vor fi controlate de luna viitoare de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), în timp ce vor fi demarate şi acţiuni de combatere a cazurilor de muncă nedeclarată în domeniul prestărilor de servicii. Măsurile fac parte din calendarul controalelor la angajatori stabilit pentru trimestrul al treilea din 2021. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de costurile de transport și de regulile privind vehiculele grele. Va trebui să adapteze rutele de transport, planificarea logistică și administrarea flotei în funcție de noile taxe și stimulente.
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Departamentul de logistică și lanț de aprovizionare trebuie să fie la curent cu prețurile materiilor prime (lemn, fier) deoarece acestea influențează costurile de transport, depozitare și planificarea întregului flux de aprovizionare.
Pentru că sectorul construcţiilor a mers indiferent de vremuri, preţurile materialor au explodat în ultimele luni. Toate ţările lumii se confruntă cu o criză de lemn, iar cheresteaua s-a scumpit de trei ori în câteva săptămâni. Citește articolul
Dacă firma trimite sau primește colete, marfă sau documente care pot conține și bani lichizi (chiar și neînsoțiți), departamentul de logistică trebuie să știe cum se declară acești bani la vamă pentru a evita blocaje sau probleme cu livrările.
Mai nou, pentru a declara numerarul însoțit și neînsoțit, de minimum 10.000 de euro, la frontierele externe ale Uniunii Europene (UE), se folosesc două noi formulare de declarare, potrivit unui anunț publicat pe site-ul Direcției Generale a Vămilor (DGV). Citește articolul
Creșterea prețurilor la alimente influențează costurile materiilor prime și stabilitatea lanțului de aprovizionare, iar reforma traficului aerian afectează eficiența și costurile transportului aerian pentru livrări și distribuție.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Schimbările în Spațiul Schengen, inclusiv aderarea României, pot influența modul în care mărfurile circulă în Europa, ajutând la planificarea mai eficientă a transporturilor și a lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Reglementările privind taxele pentru mărfurile cumpărate din afara țării și creșterea prețurilor la energie influențează direct costurile și planificarea transporturilor și a lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se asigură aprovizionarea cu produse, de riscurile legate de dependența de importuri pentru alimente și de oportunitățile de a optimiza lanțul de aprovizionare al companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Personalul din logistică și supply chain călătorește adesea la nivel internațional, așa că acest certificat este esențial pentru asigurarea mobilității lor și buna desfășurare a operațiunilor de aprovizionare și livrare.
Documentele unice care vor înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, respectiv certificatele digitale verzi, vor fi implementate în țara noastră prin intermediul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Miercuri, instituția a testat cu succes capacitatea sistemului ce va fi folosit în țara noastră de a se conecta la sistemul european și de a transmite datele înregistrate aici. Asta înseamnă că certificatele verzi vor putea fi folosite în România încă de la apariția lor, preconizată pentru începutul lunii iulie. Citește articolul