Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament gestionează stocurile și bunurile din depozite, iar inventarierea este esențială pentru a ști exact ce produse sunt disponibile și unde se află.
Ca antreprenor, este important să fii informat din timp cu privire la aspectele importante ce țin de buna funcționare a afacerii tale. Daca ești la început în afaceri, poate fi copleșitor să ții pasul cu toate activitățile. Cum inventariatul nu este cel mai usor proces, iată aici câteva informații foarte utile pentru un început de drum stabil și în conformitate cu legislația de inventariere. Citește articolul
Acest departament se ocupă de transportul și depozitarea mărfurilor, în special cele care trec granița. Controalele vamale sunt o parte esențială a fluxului logistic și a lanțului de aprovizionare, iar înțelegerea noilor reguli ajută la asigurarea unei mișcări eficiente și fără probleme a mărfurilor importate sau exportate.
Legislația privind controlul vamal a fost actualizată, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat vineri în Monitorul Oficial, în sensul armonizării prevederilor, la nivel național, din domeniul supravegherii și controlului vamal ulterior cu noile reglementări vamale existente la nivelul Uniunii Europene (UE). Schimbările intervenite prin actul normativ care se aplică deja vizează introducerea unor noi aspecte legislative. Citește articolul
Informațiile despre creșterea costurilor de transport maritim și lipsa containerelor sunt esențiale pentru planificarea și gestionarea eficientă a livrărilor și stocurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Gestionează transportul și importul bunurilor și trebuie să știe cum funcționează procesul vamal și plata TVA-ului pentru a asigura o livrare eficientă și conformă.
Normele care au modificat recent Codul fiscal cu noile reguli de TVA pentru comerțul electronic prevăd și introducerea unui mecanism special pentru declararea și plata TVA la import aplicabil atunci când nu se utilizează regimul de import. Printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat joi în Monitor, au apărut și condițiile în care solicitanții pot obține autorizația pentru aplicarea acestui mecanism special, precum și documentele necesare. Citește articolul
Schimbările legate de scutirile de TVA și autorizările pentru importul de bunuri pot afecta modul în care se planifică și se desfășoară operațiunile de import și transport.
Modificarea termenului în care organele fiscale cu atribuții în efectuarea inspecțiilor fiscale pot verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare (cel puțin de două ori pe an și nu doar o dată, cum se întâmpla în trecut), prelungirea, la zece zile lucrătoare, a termenului de comunicare a deciziilor privind autorizarea organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii pentru a importa bunuri în regim de scutire de taxă pe valoarea adăugată (TVA), dar și modificarea modelului de cerere privind autorizarea pentru importul de bunuri în regim de scutire de la plata TVA se numără printre modificările fiscale operate joi de Ministerul Finanțelor (MF) printr-un ordin care deja a intrat în vigoare. Citește articolul
Acest departament gestionează mașinile firmei și transporturile. Schimbările în tipurile de vehicule care trebuie cumpărate le afectează direct modul de lucru și planurile pentru flotă.
Companiile de taximetrie și alți transportatori locali privați nu mai sunt obligați să achiziționeze mașini electrice sau pe gaz, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. În plus, au fost stabilite ținte minime în procesul de achiziție publică sau sectorială a vehiculelor nepoluante, pentru autoritățile și instituțiile publice. Citește articolul
Managerii de logistică trebuie să știe dacă există restricții de program sau de circulație care pot afecta livrările de produse, transportul mărfurilor sau programul șoferilor și să își ajusteze planurile în consecință.
A treia etapă majoră de relaxare a restricțiilor aplicate în cadrul stării de alertă se aplică începând cu data de 1 iulie 2021, conform unei hotărâri recente a Guvernului. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii. Citește articolul
Modificările privind taxarea transporturilor (navale și rutiere) vor afecta direct costurile de logistică și modul în care sunt planificate lanțurile de aprovizionare ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Afluxul de investiții și eventuala apariție a unor noi afaceri poate schimba cererea pentru transport, depozitare și gestionarea lanțului de aprovizionare.
București, Cluj și Timișoara sunt orașele din România care absorb aproape jumătate dintre investititiile străine. Citește articolul
Discuțiile G20 despre securitatea alimentară și comerțul internațional sunt cruciale pentru stabilitatea lanțurilor de aprovizionare și gestionarea riscurilor legate de logistică.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul