Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Firmele de curierat sunt menționate direct, având obligația de a verifica identitatea vânzătorilor. Acest departament, care se ocupă de livrări și de lanțul de aprovizionare, trebuie să implementeze proceduri pentru a respecta această cerință legală.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță că inspectorii antifraudă vor monitoriza vânzările de Black Friday pentru a depista încălcarea legislației fiscale, potrivit unui comunicat de presă transmis joi seara. Citește articolul
Este important să știe cum evoluează prețurile la combustibil și situația economică generală, deoarece acestea afectează costurile de transport și stabilitatea lanțului de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează transportul și livrările. Dacă șoferii sau personalul logistic trebuie să se deplaseze noaptea pentru muncă, este esențial să știe ce documente sunt obligatorii pentru a evita întârzieri sau amenzi.
De când au intrat în vigoare noile restricții impuse de autorități, s-au dat foarte multe amenzi, încă din prima noapte fiind sancționate peste o mie de persoane. În acest context, e important de prezentat, pe scurt, care sunt cele mai importante elemente ale unei declarații pe propria răspundere pe care trebuie să o aibă la ei cei care circulă noaptea. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe dacă lanțul de aprovizionare sau de distribuție poate fi afectat de închiderea sau deschiderea piețelor, pentru a-și adapta planurile.
Cu condiția respectării măsurilor de protecție sanitară impuse în actualul context epidemiologic, pe durata stării de alertă, piețele de la interior, târgurile, bâlciurile, talciocurile, printre altele, își vor putea desfășura în continuare activitatea, potrivit unui proiect de act normativ ce a trecut chiar azi de Parlament. Citește articolul
Acest departament este interesat de continuitatea și buna funcționare a alimentării cu energie, care este esențială pentru operațiunile logistice și de aprovizionare. Cunoașterea procedurilor de soluționare a plângerilor ajută la minimizarea întreruperilor și la asigurarea fluxului de lucru.
Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul
Departamentul de Logistică trebuie să fie la curent cu regulile de circulație pe timp de noapte, mai ales dacă activitățile lor implică transportul de mărfuri sau deplasarea angajaților în aceste intervale, pentru a evita întârzieri sau amenzi.
De luni, se aplică restricții de circulație pe timp de noapte, cu anumite excepții prestabilite. Doar că cei care vor să iasă în intervalul orar 23:00-05:00 trebuie să aibă la ei o declarație pe propria răspundere, unde să indice motivul deplasării lor, pentru a fi verificați de autorități dacă se încadrează pe una din derogările permise sau nu. Dacă cei care ies noaptea nu au declarația la ei, însă, sau furnizează informații neconforme cu realitatea, riscă anumite sancțiuni, inclusiv de ordin penal. Citește articolul
Acest departament organizează transportul mărfurilor. Fără codul EORI, marfa poate rămâne blocată în vamă, ceea ce înseamnă întârzieri mari și costuri suplimentare, perturbând tot lanțul de livrare.
Din 1 ianuarie 2021, companiile româneşti care realizează operaţiuni vamale cu mărfuri transportate către și din Regatul Unit vor avea nevoie de un număr EORI care poate fi obţinut de la Direcţia Generală a Vămilor (DGV). Citește articolul
Pentru companiile de transport, neregulile legate de șoferi și de documentele de transport (tahografe) afectează direct operațiunile zilnice și eficiența lanțului de aprovizionare.
Inspecția Muncii a desfășurat, timp de o săptămână, o campanie națională de control în domeniul transporturilor rutiere, ce a vizat, în principal, relațiile de muncă dintre angajatori și șoferii profesioniști ai acestora. Printre altele, inspectorii au găsit probleme legate de munca nedeclarată și de evidența orelor de muncă. Citește articolul
Subliniază problemele legale ce pot apărea din cauza stocurilor insuficiente sau a livrărilor întârziate, aspecte critice pentru planificarea și execuția operațiunilor de logistică în perioadele cu volum mare de comenzi.
Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul
Sunt explicate în detaliu noile proceduri vamale pentru importuri și exporturi, potențialele întârzieri la granițe, necesitatea licențelor și certificărilor, precum și avantajele procedurilor simplificate, toate acestea fiind vitale pentru eficiența lanțului de aprovizionare.
Numărătoarea inversă a început și, în mai puțin de 2 luni, Marea Britanie va părăsi piața unică și uniunea vamală a UE, devenind astfel un stat terț Uniunii Europene. Ca o consecință a operațiunii Brexit, considerăm că trebuie să ne pregătim din timp pentru principalele provocări fiscale și vamale cu care se vor confrunta la 1 ianuarie 2021 societățile din România implicate în relații comerciale și financiare cu societăți din Marea Britanie. Citește articolul