Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 5372 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: transportatori persoane
Subiect: transportatori persoane
ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, autobuzele și microbuzele transportatorilor sunt reverificate, pentru clasificarea pe categorii, o dată la doi ani, nu anual

Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE E oficial: Toți șoferii profesioniști vor trebui înscriși într-un registru electronic ținut de ARR

Autoritatea Rutieră Română (ARR) trebuie să pună la punct un registru electronic național ce va conține date despre toate certificatele de calificare profesională obținute de șoferii profesioniști din țara noastră, după cum apare într-un ordin oficializat luni. Ulterior, registrul național electronic al certificatelor și atestatelor profesionale pentru conducătorii auto va permite schimbul de informații privind șoferii profesioniști cu celelalte state membre ale Uniunii Europene (UE). Totuși, chiar dacă a fost stabilit deja cadrul legal general al funcționării lui, registrul va fi operațional doar după ce autoritățile vor stabili și detaliile tehnice ale utilizării acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale rutiere: Dacă se descoperă că s-a umblat la tahograf, vehiculul de transport va fi imobilizat de autorități

Pentru a reflecta modificările apărute, la începutul anului, în legislația privind transporturile rutiere, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a pus vineri în dezbatere un proiect de ordin ce are ca scop modificarea normelor metodologice privind controlul perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști, dar și modul în care sunt instalate și utilizate tahografele. Astfel, potrivit proiectului de ordin, în cazul în care vor exista bănuieli legate de modificarea sistemului de înregistrare a activității mașinii, aceasta va fi dusă la un atelier autorizat, pentru teste suplimentare, și, în cazul în care se descoperă că s-a umblat la tahograf, plăcuțele de înmatriculare ale mașinii de transport vor fi reținute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anumite obligații ale transportatorilor rutieri, precum reînnoirea licenței comunitare, se amână

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2021 | 1 | 675

Uniunea Europeană (UE) a adoptat un Regulament (un act normativ direct aplicabil în statele membre, inclusiv în România) prin care va amâna o serie de obligații periodice care îi vizează pe transportatori (inclusiv pe cei rutieri), din cauza efectelor pandemiei. De principiu, perioada cu care vor fi amânate obligațiile e de zece luni, iar ea se referă la îndatoriri ale firmelor ce țin, printre altele, de verificarea tahografelor sau de reînnoirea licenței comunitare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La ce să se aștepte firmele, la controalele ANAF, referitor la tichetele cadou, diurne și ajutoarele de stat

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Februarie 2021 | 1 | 2253

Contribuabilii ar trebui să se aștepte în 2021 la verificări fiscale în zona taxelor salariale, dar și în zona ajutoarelor date de stat în contextul epidemiei de coronavirus, apreciază specialiștii Deloitte România. Sfatul general valabil pentru contribuabili este să analizeze cu atenție legislația și să fie pregătiți mereu cu documentația justificativă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transport rutier 2021: Companiile de transport trebuie să-și adapteze afacerile la noi reguli

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2021 | 0 | 1162

Anul trecut au apărut mai multe schimbări cu impact asupra transportatorilor rutieri. Iar cele mai multe sunt modificări făcute la nivel european. În condițiile în care s-au schimbat atât reguli ce țin de organizarea propriu-zisă a activității de transport (inclusiv la sediul firmei), cât și reguli ce vizează activitatea șoferilor și a perioadelor de repaus ale acestora, printre altele, merită prezentate modificările importante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM la transportatorii rutieri: Ce fapte ar trebui să eviți, ca să n-ai probleme la verificări

Inspecția Muncii a desfășurat, timp de o săptămână, o campanie națională de control în domeniul transporturilor rutiere, ce a vizat, în principal, relațiile de muncă dintre angajatori și șoferii profesioniști ai acestora. Printre altele, inspectorii au găsit probleme legate de munca nedeclarată și de evidența orelor de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Senatorii sunt de acord ca taximetria să se poată face cu mașini care au până la nouă locuri

Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 745

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 1020

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul