Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1505 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori persoane
Subiect: transportatori persoane
ACCES PREMIUM

Transport rutier 2021: Companiile de transport trebuie să-și adapteze afacerile la noi reguli

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2021 | 0 | 797

Anul trecut au apărut mai multe schimbări cu impact asupra transportatorilor rutieri. Iar cele mai multe sunt modificări făcute la nivel european. În condițiile în care s-au schimbat atât reguli ce țin de organizarea propriu-zisă a activității de transport (inclusiv la sediul firmei), cât și reguli ce vizează activitatea șoferilor și a perioadelor de repaus ale acestora, printre altele, merită prezentate modificările importante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM la transportatorii rutieri: Ce fapte ar trebui să eviți, ca să n-ai probleme la verificări

Inspecția Muncii a desfășurat, timp de o săptămână, o campanie națională de control în domeniul transporturilor rutiere, ce a vizat, în principal, relațiile de muncă dintre angajatori și șoferii profesioniști ai acestora. Printre altele, inspectorii au găsit probleme legate de munca nedeclarată și de evidența orelor de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Senatorii sunt de acord ca taximetria să se poată face cu mașini care au până la nouă locuri

Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 646

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 903

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Senatorii au votat: Vor apărea facilități fiscale și un salariu minim diferențiat în domeniul transporturilor

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2020 | 0 | 6440

Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din februarie 2022, firmele de transport vor trebui să aibă asigurate rezerve financiare suplimentare față de ce e obligatoriu acum

Un Regulament al Uniunii Europene (1055/2020) va schimba, din 22 februarie 2022, anumite cerințe privitoare la capacitatea financiară pe care trebuie să o aibă o întreprindere de transport românească (de marfă sau de pasageri), pentru a putea exercita activitate specifică. În esență, e vorba de extinderea obligației pentru firmele de transport de a avea constituite rezerve financiare minime și pentru vehiculele între 2,5 și 3,5 tone (t), folosite pentru activitatea specifică, obligație care nu există, acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din februarie 2022, se schimbă regulile de control la transportatorii rutieri care detașează șoferi

O directivă a Uniunii Europene (UE) ce va trebui transpusă de statul român până în 2 februarie 2022 urmărește să modifice regulile aplicabile controalelor (atât în trafic, cât și la sediile firmelor de transport), în privința detașării transnaționale a șoferilor, pentru a se facilita verificarea conformării firmei de transport cu normele europene privind detașarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt

Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale nu vor mai putea activa, temporar, în domeniu

Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul