Printr-un proiect de lege ce a primit mai devreme votul final al deputaților se urmărește majorarea limitelor amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile, vizate de modificări fiind atât amenzile pentru mașinile mari de transport persoane și marfă, cât și amenzile pentru mașinile mici. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane care vor să ceară un ajutor de stat de până la 400.000 de euro, pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, pot să se înregistreze în platforma online a Autorității Rutiere Române (ARR) începând cu data de 27 iunie 2022, aceasta fiind activă deja. Înregistrarea în platformă este necesară pentru a putea depune apoi cererile de ajutor de stat, iar aceasta se poate face și dincolo de data de 1 iulie 2022, așa cum ne-a confirmat ARR. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane vor putea cere un ajutor de stat de până la 400.000 de euro pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, conform unui act normativ oficializat recent. Solicitările vor putea fi depuse începând din iulie 2022, pentru combustibilii achiziționați în trimestrul al doilea (începând cu 23 aprilie), platforma online pregătită în acest sens urmând să fie operațională pe final de iunie 2022, a anunțat Autoritatea Rutieră Română (ARR), entitatea care va gestiona cererile. Citește articolul
Atunci când vine vorba de șoferii de transport rutier internațional, la ce categorie ar trebui încadrați aceștia? La detașarea transnațională, pentru care se acordă indemnizația de detașare transnațională, sau la categoria salariaților mobili, pentru care se acordă așa-zisa indemnizație de mobilitate? Citește articolul
Legea ce prevede o nouă amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri a apărut joi în Monitorul Oficial. Amnistia se referă la diurnele reîncadrate de Fisc în ultimii ani în venituri salariale taxabile, după ce o măsură asemănătoare s-a dat în 2015. Legea clarifică și tratamentul fiscal al diurnelor acordate de acum în colo șoferilor profesioniști, astfel încât să nu se mai ajungă la reîncadrarea lor din venituri netaxabile în venituri taxabile (sau, cel puțin, nu atât de ușor ca până acum). Citește articolul
Companiile care achiziționează mijloace de transport pentru mărfuri și persoane vor fi scutite de plata impozitului pe profitul reinvestit în acest fel, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
Tarifele pentru asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (polițele RCA) vor fi plafonate pentru șase luni, conform unui proiect de HG pus azi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Măsura se va aplica atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice. Citește articolul
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul
În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul