Pentru companiile care au o flotă mare de vehicule de transport, este vital să știe cum și unde pot plăti rovinieta și taxa de pod pentru a asigura buna desfășurare a livrărilor și a evita întreruperile din cauza amenzilor.
Din noiembrie 2022, rovinieta și taxa de pod pot fi plătite, pe lângă mijloacele deja existente, și prin ghișeul.ro, după cum s-a stabilit în acea perioadă, printr-un ordin al Ministerului Transportului și Infrastructurii (MTI). Doar că această posibilitate e doar teoretică, deoarece, așa cum ne-a fost confirmat și telefonic de reprezentanții platformei ghișeul.ro, acum se pot plăti doar amenzile pentru neachitarea celor două taxe. Citește articolul
Prezintă un exemplu concret de gestionare logistică pentru livrarea unui volum mare de documente la nivel național, oferind o perspectivă asupra eficienței și organizării serviciilor de livrare la scară largă.
După cum a anunțat vineri, Poșta Română a semnat un contract pentru livrarea, la domiciliul titularilor, a permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare ale autovehiculelor. În cei patru ani de contract, Poșta Română estimează că va livra aproape 10 milioane de documente. Citește articolul
Aceste noi sisteme digitale (AES și TRACES) schimbă modul în care mărfurile sunt transportate și vămuite, ajutând la planificarea mai bună a livrărilor, la evitarea blocajelor și la optimizarea întregului lanț de aprovizionare.
Companiile care se ocupă de exporturi și importuri ar trebui să știe că există două noutăți vamale importante pentru ei, atrag atenția specialiștii de la EY România. Prima se referă la introducerea unui nou sistem de declarare la export (Automated Export System - AES), iar a doua se referă la trecerea la un sistem electronic pentru importurile de produse alimentare (Trade Control and Expert System - TRACES). Citește articolul
Fluctuatiile preturilor la alimente influenteaza costurile de transport, depozitare si gestionare a stocurilor pentru companiile din lantul de aprovizionare. De asemenea, informatiile despre infrastructura de gaze sunt relevante pentru planificarea logistica si energetica.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Urmărește modificările pragurilor Intrastat pentru a asigura raportarea corectă a bunurilor care intră și ies din țară și reglementările privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje.
Luna februarie 2023 aduce, în special, o serie de noutăți fiscale importante pentru companii și PFA-uri - de la o facilitate fiscală complet nouă până la schimbări din domeniul declarativ. Însă mai sunt și alte chestiuni demne de menționat. Citește articolul
Sistemul va schimba modul în care sunt gestionate ambalajele de la producător până la consumator și înapoi, afectând logistica de retur și întregul lanț de aprovizionare al companiei.
Producătorii și importatorii de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, au obligația legală să se înregistreze online în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe data de 28 februarie. Citește articolul
Planifică și organizează preluarea, depozitarea și transportul ambalajelor goale returnate de clienți, gestionând logistica punctelor de colectare.
Comercianții de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, au obligația legală să se înregistreze online în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe data de 28 februarie. Citește articolul
Abordează costurile cu energia și opțiuni de aprovizionare, esențiale pentru optimizarea operațiunilor și a costurilor în lanțul de aprovizionare, mai ales prin menționarea consumatorilor logistici.
Schema de stat pentru plafonarea prețurilor pentru energia electrică este programată să se aplice până în martie 2025, însă, după cum s-a văzut în lunile recente, lucrurile se pot schimba destul de brusc prin lege sau ordonanță. În aceste condiții, companiile care vor să evite să stea la mâna autorităților sau cele care vor să se pregătească pentru expirarea schemei pot lua în calcul așa-zisele contracte de tip „power purchase agreement” pentru a ține costurile sub control pe termen lung, potrivit specialiștilor. Citește articolul
Departamentul este direct afectat de schimbările în rutele de transport și de disponibilitatea mărfurilor, cum ar fi cerealele, aspecte ce pot influența costurile și eficiența lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ei gestionează lanțul de aprovizionare și relațiile cu partenerii comerciali (inclusiv livrări intracomunitare). Articolul îi avertizează despre riscul de a fi implicați, chiar și fără intenție, în scheme de fraudă ale altor parteneri din lanț, ceea ce poate aduce probleme mari companiei.
În domeniul TVA-ului, specialiștii de la EY România au observat recent că anumite probleme apar constant în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de autorități, fiind chiar posibil să vedem pentru ele, în viitorul apropiat, clarificări de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Asta înseamnă că firmele ar trebui să le acorde o atenție sporită, pentru a fi pregătite în eventualitatea în care ar putea fi controlate de inspectorii fiscali. Citește articolul