Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pierderea angajaților cheie și o rată ridicată de plecări pot constitui riscuri majore pentru operațiunile și stabilitatea companiei. Articolul oferă informații relevante pentru a înțelege și gestiona aceste riscuri.
Angajații schimbă locul de muncă dacă mediul în care lucrează este unul toxic și nu reușesc sa rezoneze cu echipa. Mulți dintre cei care aleg să demisioneze preferă să renunțe la beneficiile materiale oferite de un salariu bun, tocmai pentru că nu se regăsesc în echipa cu care lucrează. Un specialist în resurse umane oferă câteva metode prin care angajatul poate fi determinat să rămână la locul de muncă. Citește articolul
Acest departament analizează ce riscuri pot apărea pentru firmă și cum să le evite. Sfaturile neclare de la Fisc pot crea riscuri de amenzi, iar articolul arată cum să gestioneze aceste situații pentru a proteja firma.
Organul fiscal e obligat prin Codul de procedură fiscală să țină cont de opinia emisă anterior, în scris, prin intermediul serviciului de asistență pentru contribuabili atunci când apreciază dacă legea fiscală a fost aplicată sau nu cum trebuie. Opiniile emise în acest fel trebuie să vină în scris pentru a putea fi probate și trebuie să fie cerute organului fiscal competent. Citește articolul
Identifică riscurile potențiale asociate cu produsele nesigure (cum ar fi cele din sistemul Rapex) și ajută la implementarea măsurilor de control pentru a preveni incidentele și a proteja reputația companiei.
Polițiștii au transmis o serie de recomandări cu privire la cadourile cumpărate copiilor, mai ales acum în perioada sărbătorilor, când cererea și oferta sunt mai mari decât de obicei. Intr-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției, polițiștii avertizează asupra pericolelor la care cei mici pot fi expuși fără ca părinții, să fie conștienți de acest lucru. Citește articolul
Trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de pierderea sau furtul datelor personale și să stabilească cum poate compania să se protejeze și să minimizeze impactul unor astfel de evenimente.
Dacă un incident de securitate în materia prelucrărilor de date personale produce prejudicii vreuneia dintre persoanele ale cărei date au fost afectate, atunci compania poate să fie pusă în fața unei pretenții de despăgubire. Prejudiciatul se poate adresa fie operatorului, fie împuternicitului și este îndreptățit să obțină despăgubiri atât pentru daune materiale, cât și morale (prejudicii de imagine, de pildă). În cazul unor astfel de incidente, spun specialiștii, cel mai important e ce alege compania să facă, imediat după ce află de incident, pentru cei afectați. Citește articolul
Liberalizarea pieței de energie poate aduce riscuri noi, cum ar fi fluctuațiile de preț sau provocări în asigurarea unei aprovizionări constante, iar departamentul trebuie să le evalueze și să le gestioneze.
În octombrie, vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) declara că se dorește liberalizarea totală a piețelor de energie (gaze și energie electrică), până în 2021. Practic, nu vom mai discuta de tarife pentru energe reglementate de ANRE (nici măcar pentru relațiile dintre furnizori și consumatorii finali), cu o singură excepție - cea privind furnizarea de ultimă instanță. Pentru consumator, aceste lucruri implică unele consecințe pe care le voi detalia mai jos. Citește articolul
Fluctuațiile monedei naționale, inflația și riscul unei crize sociale din cauza prețurilor mari la alimente reprezintă riscuri majore care trebuie identificate și evaluate pentru a proteja afacerea.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de propuneri care vizează lupta împotriva evaziunii și transparența financiară, deoarece acestea pot influența potențialele riscuri de conformitate sau riscurile legate de reputație pentru companie, în cazul în care legislația s-ar modifica și ar impune noi cerințe.
Ideea introducerii unei declarații de avere pentru persoanele fizice, care a fost propusă recent de un reprezentant al Guvernului Orban, a stârnit anumite controverse în spațiul public. Însă ideea nu-i nouă, pentru că Guvernele Grindeanu, Tudose și Dăncilă aveau ca obiectiv introducerea unei declarații de patrimoniu, în contextul apariției impozitării progresive (vestitul impozit pe gospodărie). Citește articolul
Articolul vorbește despre riscurile legate de datele personale și cum pot fi prevenite problemele, ajutând departamentul să evalueze și să gestioneze pericolele pentru companie.
Companiile răspund de prelucrările de date personale neautorizate pe care le fac salariații lor - în fapt, răspund pentru toate neregulile în materia protecției datelor cauzate de aceștia. Autoritatea română de protecția datelor (ANSPDCP) a prezentat de curând cele mai recente două sancțiuni aplicate unor companii importante de la noi, una dintre ele vizând tocmai problemele cauzate de salariați. Citește articolul
Nerespectarea cererilor Autorității pentru Protecția Datelor, amenzile impuse (care pot fi substanțiale și crescânde) și obligația de a publica măsuri corective reprezintă riscuri financiare, operaționale și de reputație majore pentru companie. Acest departament trebuie să fie la curent cu aceste aspecte pentru a le evalua și a implementa controale interne adecvate.
Firmele care refuză să coopereze cu Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) riscă sancțiuni mai ridicate decât dacă ar fi cooperat. Având în vedere că discutăm și de amenzi de până la 3.000 de lei, pe zi de întârziere (dacă o firmă investigată refuză furnizarea unor documente cerute de autoriate, de exemplu), este important pentru companii să înțeleagă cum pot să se conformeze solicitărilor ANSPDCP. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma nu are surprize neplăcute și că riscurile financiare sunt sub control. Știind de posibilitatea anulării amenzilor și dobânzilor, pot reduce riscul unei executări silite sau al unor cheltuieli neprevăzute și pot planifica mai bine acțiunile companiei.
Contribuabilii care au datorii la unitățile teritoriale subordonate Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) pot cere anularea accesoriilor pentru ele. În acest sens, companiile și persoanele fizice trebuie să urmeze anumiți pași procedurali. Citește articolul