Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament analizează posibilele probleme (amenzi mari, oprirea activității, confiscarea mărfii) care pot apărea dacă nu sunt respectate legile de mediu și propune măsuri pentru a le preveni.
Având în vedere că în zona de retail impactul financiar al unui control efectuat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) este semnificativ, ne-am gândit să venim în întâmpinarea agenților economici. Prin intermediul acestui articol, încercăm să oferim câteva detalii nu doar cu privire la obligațiile agenților economici către AFM, dar și cele mai comune responsabilități ce trebuie îndeplinite conform reglementărilor Agenției pentru Protecția Mediului (APM). Citește articolul
Întregul mecanism de avertizare este un instrument de gestionare a riscurilor. Departamentul va analiza și integra aceste noi cerințe pentru a identifica și preveni fraude, corupție sau alte nereguli care ar putea afecta compania.
O nouă directivă europeană, care va trebui să fie transpusă și în România, prevede obligația pentru anumite companii de a crea canale interne prin care angajații lor (și nu numai) să poată raporta încălcări ale legislației Uniunii Europene (UE). Mai mult, avertizorii (whistleblowers) care raportează aceste încălcări vor fi feriți de orice represalii din partea companiei vizate. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare ale firmei, iar întârzierile de la stat în decontarea sumelor reprezintă un risc important pentru banii disponibili ai companiei (cash-flow).
Ultima rectificare bugetară din 2019 vine și cu bani pentru decontarea concediilor medicale pentru care angajatorii au cerut rambursări în cursul anului 2019. Mai precis, cele două ordonanțe pentru rectificarea bugetului de stat au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul
Problemele cu banii disponibili (lichiditatea) și întârzierile la plată din cauza TVA-ului nedecontat reprezintă riscuri serioase pentru stabilitatea financiară a firmei.
Cu ocazia ultimei rectificări bugetare din 2019, Guvernul Orban a alocat bani pentru reluarea rambursărilor de TVA către firme, astfel că sumele vor fi achitate luna asta. Cele două ordonanțe privind rectificarea bugetului pe anul 2019 au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul
Identificarea și reducerea riscurilor financiare este esențială pentru acest departament. Oportunitatea de a anula penalități pentru datorii vechi ajută la diminuarea riscului de a avea costuri neprevăzute și la îmbunătățirea controlului financiar.
Companiile și persoanele fizice care au datorii înregistrate până la 31 decembrie 2018, către entitățile teritoriale subordonate Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot cere anularea accesoriilor pentru ele. Citește articolul
Articolul identifică riscuri operaționale și de reputație legate de produsele neconforme și etichetarea incorectă, dar și riscuri legale rezultate din eficientizarea combaterii infracțiunilor grave.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Interesat pentru că o breșă de securitate într-o aplicație atât de populară precum WhatsApp poate reprezenta un risc major pentru informațiile și operațiunile companiei, fiindu-le necesar să evalueze și să gestioneze aceste riscuri.
WhatsApp se confruntă cu o breșă majoră de securitate, după ce s-a descoperit că un fișier primit prin aplicația de chat îți poate infecta telefonul și îți poate expune datele personale. Citește articolul
Transmiterea corectă și clară a informațiilor despre riscuri și măsuri de control intern este crucială pentru a asigura că departamentele înțeleg și aplică politicile de prevenție.
Prin „mesaj” se înțelege conținutul în sine care trebuie comunicat, dar și modul în care este ambalat acest conținut. Prima parte este extrem de largă, la nivel de concept, așa că nu o să o dezvoltăm foarte mult. Conținutul pe care îl comunici are foarte mare legătură cu nevoile tale punctuale de comunicare: plan de afaceri, oferta comercială, comunicat în cazul momentelor de criză, memo intern pentru membrii echipei etc. Aici, tu știi ce vrei să comunici. Citește articolul
Evaluează riscurile financiare și de reputație legate de nerespectarea legilor privind protecția datelor, cum ar fi amenzile, și se asigură că există măsuri pentru a le evita.
Orice persoană poate să îi solicite unei firme despre care crede sau știe că îi prelucrează datele furnizarea de informații cu privire la prelucrare și cu privire la motivul și scopul prelucrării. Firmele care nu se conformează acestei obligații riscă să fie sancționate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cum s-a întâmplat recent cu un operator de date care a primit o amendă de 2.500 de euro, fiindcă nu a furnizat în mod corespunzător informațiile privind prelucrarea de date persoanelor vizate. Citește articolul
Ajută la identificarea și înțelegerea riscurilor financiare și operaționale care ar putea apărea din modificări legislative ce afectează cheltuielile cu angajații și modul în care compania își gestionează resursele în perioade dificile, chiar dacă o propunere este respinsă.
Companiile care vor decide să-și suspende temporar activitatea în anul 2020 vor scăpa de obligația de a plăti, pentru propriii salariați, impozit și contribuții sociale, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Practic, în perioada suspendării, angajatorii sunt obligați să plătească salariaților o indemnizație de 75% din salariul brut, însă o parte din ea se duce la stat sub formă de taxe. Citește articolul