Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul subliniază pericolele grave, cum ar fi amenzile uriașe pentru înțelegeri ilegale sau riscurile create de o economie nefiscalizată, ajutând la identificarea și prevenirea situațiilor care pot dăuna companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul discută despre gestionarea complexității proiectelor și evitarea eșecurilor, ceea ce implică identificarea și minimizarea riscurilor în procesele interne ale companiei.
Una dintre caracteristicile esențiale ale unui proiect creat într-o echipă numeroasă e capacitatea lui de a fi împărțit în elemente diferite, care să poată fi dezvoltate în același timp de mai mulți oameni. Dacă imaginea inițială e neclară, atunci bucățile vor fi și ele neclare. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de riscurile legale, operaționale (legate de turiști sau proprietate) și de reputație asociate cu gestionarea proprietăților închiriate prin AirBnB, mai ales în contextul unei legi noi și neclare.
AirBnB e o platformă care oferă un serviciu genial pentru turistul care: a) nu-și permite hotelurile scumpe dintr-un loc în care călătorește; b) nu mai are alte opțiuni de cazare în zona respectivă; c) vrea o experiență mai personală acolo, nu una de hotel. Și, da, AirBnB e genial pentru cei care nu sunt deranjați să-și transforme locuința sau o parte din ea în cazare pentru niște străini și să mai obțină și niște bănuți pentru asta. Cum viitoarea lege a turismului îi va obliga pe proprietarii care închiriază prin AirBnB să se înregistreze pentru că prestează activități de turism (cel puțin, asta e forma care a trecut de Senat, tacit), iar discuțiile se cantonează cumva întru asemănarea AirBnB cu serviciul Uber, cred că se scapă din discuție care e motivul real pentru care ne trebuie niște prevederi (de alt gen decât cele propuse!) și pentru serviciul ăsta. Citește articolul
Dezbaterea despre gestionarea proiectelor cu obstacole și cartea despre umilirea publică sunt relevante pentru identificarea și gestionarea riscurilor (operaționale, de reputație) și pentru menținerea controlului asupra direcției companiei în fața provocărilor.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Contractele bine definite, care prevăd toate scenariile posibile și problemele potențiale, ajută la minimizarea riscurilor operaționale și financiare ale companiei, un obiectiv cheie pentru acest departament.
Atunci când ești pus față în față cu ideea de a construi un contract, e posibil să nu cunoști chiar toate „dedesupturile” clauzelor pe care vrei să le specifici. De aceea, o idee bună ar fi să ceri ajutorul unui consultant care să te ajute și să îți clarifice cât mai bine situația. Astfel, articolul de față este construit ca o privire în mintea unui consultant care încearcă să construiască, împreună cu clientul său, un contract bun. Iată, deci, trei lucruri pe care le-ar putea gândi el în aceste situații. Citește articolul
Este important pentru acest departament să identifice și să evalueze riscurile legate de conformitatea cu noile reglementări privind salariile și să asigure că există controale interne adecvate pentru aplicarea lor corectă.
Coeficienții de salarizare aplicabili la nivelul întregii țări au fost valabili ultima oară în 2010, iar ulterior au fost abandonați deoarece legislația n-a mai permis reintroducerea lor pentru toți angajații din România. În prezent, parlamentarii dezbat o revenire a coeficienților de salarizare, ceea ce ar implica salarii minime diferite, în funcție de pregătirea profesională a angajaților. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care noile funcționalități SPV, cum ar fi verificarea declarațiilor unice depuse la ghișeu, pot contribui la reducerea riscurilor de erori sau neconformități în raportarea fiscală. De asemenea, îi interesează cum pot folosi platforma pentru a monitoriza mai bine obligațiile fiscale și a asigura un control intern eficient asupra proceselor fiscale.
Utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) cunoaște, de azi, oficial, unele modificări la nivel de reglementare, propuse la începutul lunii la Ministerul Finanțelor Publice (MFP): simplificări la înregistrare, mai multe documente puse la dispoziție și mai multe documente fiscale ce pot fi cerute, posibilitatea celor care stau în străinătate să se înregistreze la misiunile diplomatice/consulare, verificarea declarației unice depuse la ghișeu ș.a. Citește articolul
Înțelegerea noilor reguli privind acordul tacit și simplificarea accesului pentru instalarea rețelelor ajută la evaluarea și gestionarea riscurilor legale și operaționale, mai ales pentru companiile care au nevoie de aceste rețele sau care gestionează proprietăți.
Montarea rețelelor 5G în orașe se va face mai ușor, acordul asociației de proprietari pentru amplasarea antenelor pe blocuri urmând a se da după reguli noi. Schimbările sunt propuse într-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pus recent în dezbatere de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informatice (MCSI). Citește articolul
Acest departament ajută firma să identifice și să evite situațiile care ar putea aduce pagube sau probleme. Cunoașterea acestei măsuri de anulare a penalităților fiscale este importantă pentru a reduce riscul de a acumula datorii mari la stat și de a suferi executări silite, protejând stabilitatea financiară a companiei.
Mecanismul din al doilea capitol al Ordonanței 6 (supranumită "Ordonanța Amnistiei") a devenit azi pe deplin aplicabil. El face posibilă ștergerea unor accesorii (dobânzi, penalități) ale datoriilor bugetare restante la finele lui 2018, dacă se achită, până la jumătatea lui decembrie, restanțele principale. Citește articolul
Analizează ce pericole ar putea apărea pentru companie. Schimbarea statutului pieței poate aduce noi riscuri sau oportunități pe care trebuie să le înțeleagă și să le gestioneze.
Piața de capital românească este considerată, de acum, „piață emergentă”, de către FTSE Russell, o entitate specializată în servicii financiare și care, printre altele, clasifică și piețele de capital. Practic, piața de capital românească a fost ridicată la statutul de „piață emergentă”, de la statutul de „piață de frontieră”. Conform unui comunicat al Bursei de Valori București (BVB), acest lucru înseamnă, printre altele, mai multe oportunități de finanțare pentru companiile românești listate la bursă, întrucât vor veni tot mai mulți investitori aici. Citește articolul