avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 918 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Ministerul Turismului confirmă: Nu se va interzice închirierea prin Airbnb, ci aceasta va necesita autorizare

Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de noile cerințe legale (cum ar fi amenzi pentru neconformitate) și să stabilească metode pentru a se asigura că firma respectă regulile și evită problemele.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Septembrie 2019 | 2 | 6818 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un comunicat de presă recent, reprezentanții Ministerului Turismului (MT) au confirmat că persoanele fizice care închiriază locuințe prin platforme precum Airbnb sau Booking.com vor trebui să se autorizeze pentru a continua să facă acest lucru. Clarificarea vine după ce avocatnet.ro a anunțat că viitoarea lege a turismului va impune autorizarea pentru închirierea locuințelor prin asemenea platforme. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța Amnistiei

Nu pot fi excluși din procedurile de achiziții publice cei care notifică Fiscul că vor să intre în restructurare financiară

Oferă informații despre riscurile legate de participarea la licitațiile publice pentru firmele cu datorii și despre succesul/eșecul planurilor de restructurare financiară.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Septembrie 2019 | 1216 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii cu mari datorii la stat nu vor fi excluși din procedurile de achiziții publice și sectoriale dacă anunță la Fisc, până la finele lui octombrie, intenția de a intra în mecanismul de restructurare pus la dispoziție prin "Ordonanța Amnistiei". Aceasta a fost modificată joi pentru a deroga la de la interdicțiile din legile aferente achizițiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Senatorii resping posibilitatea introducerii săptămânii de lucru de șase zile

Identifică riscurile de neconformitate cu legislația muncii și impactul asupra operațiunilor companiei, în special în contextul unor propuneri legislative controversate.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
27 Septembrie 2019 | 3 | 14133 | Timp de citire: 3 min.

Șansele ca salariații să primească, dacă sunt de acord, doar compensații financiare pentru zilele de repaus săptămânal în care lucrează (acestea din urmă fiind, de obicei, zilele de weekend) au devenit mici. Acest lucru este prevăzut într-un proiect de act normativ ajuns la Senat, ca primă cameră sesizată. Însă proiectul a primit un raport de respingere. Concret, se propunea ca salariații care muncesc în zilele de weekend să fi putut opta să primească doar o remunerație bănească pentru munca depusă, renunțând astfel la o zi de repaus săptămânal. În prezent, munca în timpul weekendului implică acordarea repausului săptămânal în alte zile ale săptămânii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Închiriezi o locuință? Câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le știi

Articolul identifică diverse riscuri asociate cu contractele de închiriere (ex. dificultatea evacuării, litigii, sancțiuni fiscale pentru nedeclararea veniturilor), ajutând la evaluarea riscurilor și la implementarea controalelor interne pentru a le minimiza.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Septembrie 2019 | 2 | 16415 | Timp de citire: 6 min.

Toamna se numără nu doar bobocii, ci și contractele de închiriere a locuințelor. Dacă ți-ai pus proprietatea la bătaie drept locațiune trebuie să știi că e extrem de indicat să nu o faci prin vorbe, ci printr-un contract (ceva mai mult decât un tipizat de la o agenție), dar și că trebuie să declari veniturile la Fisc pentru a nu te trezi cu autoritățile pe cap și poate chiar cu un dosar penal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Puteți obține înlăturarea din motoarele de căutare a unor pagini cu date personale sensibile

Acest departament identifică și gestionează riscurile la care este expusă compania. Nerespectarea regulilor de protecție a datelor personale, așa cum sunt ele explicate în articol, poate duce la riscuri semnificative, inclusiv amenzi mari și daune de imagine. Articolul îi ajută să înțeleagă mai bine aceste riscuri și cum pot fi ele prevenite.

Alexandros Bakos în Date personale & viața privată
Redactor, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 4308 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și prevederile acestuia referitoare la date sensibile (precum orientarea sexuală sau apartenența la un sindicat, de exemplu) se aplică și celor care administrează motoare de căutare, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Astfel, dacă în urma unei căutări pe Google, de exemplu, găsiți link-uri către pagini care conțin date personale sensibile despre dumneavoastră, puteți cere dezindexarea rezultatelor (adică înlăturarea link-urilor către paginile în cauză din rezultatele căutării). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ridesharing: Șoferii pot începe intrarea în legalitate chiar dacă aplicațiile nu-s autorizate încă

Acest departament analizează posibilele probleme sau riscuri legale și operaționale dacă firma sau partenerii săi nu respectă noile reguli și se asigură că există proceduri pentru a preveni astfel de riscuri.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 2257 | Timp de citire: 2 min.

Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Orice document necesar într-un proces poate fi trimis instanțelor pe e-mail. Avocații trebuie doar să aibă semnătură electronică

Arată cum utilizarea semnăturilor electronice valide reduce riscurile de fraudă și asigură autenticitatea documentelor transmise instanțelor, consolidând controlul intern al procedurilor legale.

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 1 | 7238 | Timp de citire: 3 min.

Avocații care vor să transmită prin e-mail, către instanțe, cereri de chemare în judecată, cereri de apel, contestații sau alte acte trebuie să folosească semnătura electronică. Practic, e necesar ca avocații să folosească un instrument care le leagă, fără urmă de îndoială, identitatea reală de identitatea electronică, aspect subliniat inclusiv de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), într-o decizie dată în acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Firmele din România au tot mai multe probleme. De ce se plâng antreprenorii

Informațiile despre dificultățile financiare și riscul de insolvență la nivelul firmelor indică riscuri majore pentru mediul de afaceri. Acest departament trebuie să înțeleagă aceste tendințe pentru a identifica și gestiona riscurile la care este expusă propria companie, inclusiv cele legate de clienți sau furnizori.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Septembrie 2019 | 593 | Timp de citire: 1 min.

Companiile, atât cele locale, cât și cele străine, trag un semnal de alarmă: birocrația și lipsa modernizării administrației fiscale sunt piedici ale statului în calea investițiilor, potrivit unui sondaj realizat de Camera de comerț româno-americană. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zilele acestea sunt mai multe termene-limită pentru firme și persoanele fizice. Tu ești vizat de vreunul?

Articolul evidențiază termene limită importante pentru restructurarea datoriilor la stat, recuperarea TVA și depunerea declarațiilor fiscale. Nerespectarea acestor termene poate aduce riscuri financiare, amenzi sau probleme legale semnificative pentru companie, iar acest departament se ocupă cu identificarea și gestionarea acestor riscuri.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2019 | 2960 | Timp de citire: 3 min.

Vineri, sâmbătă și luni sunt trei termene-limită pentru companii și pentru persoanele fizice, pentru îndeplinirea anumitor obligații sau pentru unele înscrieri, cum ar fi plata tranșei a doua a impozitelor locale, notificarea restructurării financiare a marilor datorii la stat sau obținerea unei finanțări în programele Rabla pentru mașini. Ca să fie mai ușor de urmărit, le-am reunit pe toate în această sinteză. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Raportarea non-financiară de la A la Z: Un ghid esențial despre ce trebuie raportat și cum

Raportarea non-financiară presupune identificarea și prezentarea riscurilor companiei (de la cele de mediu la cele de corupție) și modul în care sunt gestionate, lucru esențial pentru departamentul de Managementul Riscului.

INNOVA Project Consulting în Știri & Revista presei
26 Septembrie 2019 | 4876 | Timp de citire: 3 min.

Pentru exercițiul financiar 2019, peste 700 de companii vor fi obligate să publice informații non-financiare, în conformitate cu prevederile Ordinului MFP Nr. 3456/2018 și Ordinului MFP Nr. 1938/2016. Având în vedere noutatea acestui tip de raportare pentru companiile din România și complexitatea procesului care trebuie parcurs, este necesară clarificarea anumitor aspecte, care vor fi abordate în cele ce urmează. Citește articolul