avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1096 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Stimulent de inserție 2018: Nu poți fi concediat de angajator în perioada în care-l primești

Acest departament urmărește să prevină ca firma să aibă probleme legale sau financiare cauzate de nerespectarea legilor muncii, cum ar fi concedierea incorectă a unui angajat protejat sau primirea de amenzi. Informațiile despre interdicțiile de concediere și sancțiuni sunt esențiale pentru a evalua și gestiona riscurile.

Oana Teodorescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2018 | 46 | 77209 | Timp de citire: 2 min.

Părinţii care se întorc mai repede la muncă din concediul de creştere a copilului au dreptul de a primi o sumă de bani – sub formă de stimulent de inserţie – şi nu pot fi concediaţi în perioada în care primesc acest stimulent. Stimulentul de inserţie este reglementat de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010 şi se acordă persoanelor care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, se întorc la muncă şi obțin venituri supuse impozitului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cadourile oferite salariatelor de 8 martie și impozitarea acestora

Acest departament monitorizează posibilele riscuri pentru companie, iar în cazul tichetelor cadou, se asigură că modul în care sunt oferite respectă toate reglementările pentru a evita riscurile financiare sau de conformitate.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2018 | 6999 | Timp de citire: 1 min.

Ziua de 8 martie, ce va fi sărbătorită joi, este una dintre ocaziile în care angajatorii au posibilitatea de a-şi răsplăti salariatele cu anumite stimulente neimpozabile, sub formă de cadouri, bunuri, vouchere de cumpărături sau tichete cadou. În anumite limite, acestea nu sunt impozitate, firmele fiind astfel încurajate să acorde diverse facilități în această perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Manual de protecție fiscală

Cum se contestă actele întocmite de organele de control fiscal - Partea I

Ajută compania să înțeleagă riscurile legate de controalele fiscale și să știe cum să reacționeze dacă primesc decizii cu care nu sunt de acord, reducând astfel posibilele pierderi financiare neașteptate.

Nexia CRG în Contabil și fiscal
6 Martie 2018 | 5125 | Timp de citire: 6 min.

Persoanele lezate într-un drept al lor afectate printr-un act administrativ fiscal pot face contestaţie împotriva acestuia. Există trei elemente esenţiale în perspectiva unei contestaţii: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Banca Națională își exprimă îngrijorarea cu privire la riscurile pe termen lung ale creditării excesive. Departamentul de Management al Riscului ar analiza aceste aspecte la nivel macroeconomic pentru a înțelege cum pot influența stabilitatea financiară generală și, implicit, riscurile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
6 Martie 2018 | 594 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Triunghiul fraudei: Ce este și de ce sunt angajații companiilor tentați să fraudeze?

Acest departament are ca rol principal identificarea și gestionarea riscurilor, inclusiv a fraudei, și dezvoltarea unor sisteme de control intern solide pentru a preveni 'oportunitățile' de fraudare menționate în articol.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 3316 | Timp de citire: 2 min.

Comiterea fraudelor fiscale reprezintă un fenomen întâlnit la nivel global, iar multe dintre aceste fapte sunt comise chiar de către angajații companiilor. Astfel, există trei elemente care stau la baza comiterii fraudelor, iar ele constituie așa numitul "triunghi al fraudei". Vorbim, practic, despre motivele pentru care oamenii caută "oportunități de a fenta sistemul".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 26 februarie - 2 martie 2018

Această lege ajută la identificarea și corectarea problemelor din timp, reducând riscul ca firma să primească amenzi mari sau să aibă alte complicații.

avocatnet.ro premium în Mediul juridic
5 Martie 2018 | 1957 | Timp de citire: 0 min.

avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 26 februarie - 2 martie 2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul Femeia Manager va beneficia de un buget mai mare decât în alți ani, iar micile afaceri ar putea fi iarăși sprijinite

Departamentul ar analiza riscurile legate de accesarea fondurilor (de exemplu, riscul de a nu respecta condițiile programului) și ar asigura că procesele interne respectă regulile impuse.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 4621 | Timp de citire: 3 min.

Una dintre liniile de finanțare cele mai importante ce urmează a fi lansate în cursul acestui an este programul Femeia Manager, o schemă de finanțare ce a cunoscut în anii trecuți schimbări spectaculoase. Pentru 2018, bugetul disponibil a cunoscut o creștere semnificativă, fiind de peste zece ori mai mare decât cel ce a fost alocat sesiunii din anul 2017, iar acest lucru ar putea aduce o revenire a programului la finanțarea micilor afaceri, așa cum s-a mai întâmplat și în anii anteriori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele aspecte la care trebuie să fie atente firmele ca să evite greșelile la raportarea impozitului pe profit pentru 2017

Acest departament monitorizează și gestionează riscurile financiare ale companiei. Erorile la declararea impozitului pe profit pot atrage amenzi și penalități, reprezentând un risc major pe care acest departament trebuie să-l prevină.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 4103 | Timp de citire: 4 min.

Firmele trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru 2017 nu mai târziu de 26 martie 2018, iar una dintre principalele probleme cu care se pot confrunta companiile este interpretarea greșită a legislației în materia deductibilității cheltuielilor, astfel că se poate ajunge la calcularea eronată a sumei datorate statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul pe profit pentru 2017: Ce riști dacă ratezi termenul de declarare și plată?

Pentru a identifica și evalua riscurile financiare legate de nerespectarea obligațiilor fiscale (amenzi, dobânzi, penalități) și pentru a implementa controale interne care să prevină aceste situații.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 1720 | Timp de citire: 2 min.

Raportarea și plata impozitului pe profit pentru anul 2017 se poate face până spre finalul acestei luni, cu ajutorul formularului 101. Astfel, firmele care vor rata termenul legal de depunere vor risca amenzi considerabile, care pot ajunge, în cazul contribuabililor mijlocii și mari, la cuantumul de 5.000 de lei. Mai mult, neachitarea la scadență a obligațiilor fiscale principale va atrage dobânzi și penalități de întârziere.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Antreprenorii pierd două programe majore de finanțare pentru afacerile la țară. Ce alternativă există în 2018?

Oprirea bruscă a unor programe de finanțare la care se baza compania sau la care intenționa să aplice reprezintă un risc financiar și de implementare a proiectelor. Departamentul trebuie să evalueze impactul acestor schimbări și să propună strategii pentru a minimiza riscurile.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 3098 | Timp de citire: 3 min.

Recent, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a confirmat ceea ce era deja anticipat încă de anul trecut, și anume faptul că două linii de finanțare destinate înființării și respectiv dezvoltării micilor afaceri nu vor mai fi lansate în cursul anului 2018, ca urmare a epuizării fondurilor alocate. În timp ce unele domenii de activitate vor rămâne fără surse de finanțare în acest an, alți antreprenori se vor putea reorienta, pentru finanțarea ideilor proprii de afaceri, către alte programe ce vor fi lansate în curând. Citește articolul