Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament urmărește să prevină ca firma să aibă probleme legale sau financiare cauzate de nerespectarea legilor muncii, cum ar fi concedierea incorectă a unui angajat protejat sau primirea de amenzi. Informațiile despre interdicțiile de concediere și sancțiuni sunt esențiale pentru a evalua și gestiona riscurile.
Părinţii care se întorc mai repede la muncă din concediul de creştere a copilului au dreptul de a primi o sumă de bani – sub formă de stimulent de inserţie – şi nu pot fi concediaţi în perioada în care primesc acest stimulent. Stimulentul de inserţie este reglementat de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010 şi se acordă persoanelor care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, se întorc la muncă şi obțin venituri supuse impozitului. Citește articolul
Acest departament monitorizează posibilele riscuri pentru companie, iar în cazul tichetelor cadou, se asigură că modul în care sunt oferite respectă toate reglementările pentru a evita riscurile financiare sau de conformitate.
Ziua de 8 martie, ce va fi sărbătorită joi, este una dintre ocaziile în care angajatorii au posibilitatea de a-şi răsplăti salariatele cu anumite stimulente neimpozabile, sub formă de cadouri, bunuri, vouchere de cumpărături sau tichete cadou. În anumite limite, acestea nu sunt impozitate, firmele fiind astfel încurajate să acorde diverse facilități în această perioadă. Citește articolul
Ajută compania să înțeleagă riscurile legate de controalele fiscale și să știe cum să reacționeze dacă primesc decizii cu care nu sunt de acord, reducând astfel posibilele pierderi financiare neașteptate.
Persoanele lezate într-un drept al lor afectate printr-un act administrativ fiscal pot face contestaţie împotriva acestuia. Există trei elemente esenţiale în perspectiva unei contestaţii: Citește articolul
Banca Națională își exprimă îngrijorarea cu privire la riscurile pe termen lung ale creditării excesive. Departamentul de Management al Riscului ar analiza aceste aspecte la nivel macroeconomic pentru a înțelege cum pot influența stabilitatea financiară generală și, implicit, riscurile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament are ca rol principal identificarea și gestionarea riscurilor, inclusiv a fraudei, și dezvoltarea unor sisteme de control intern solide pentru a preveni 'oportunitățile' de fraudare menționate în articol.
Comiterea fraudelor fiscale reprezintă un fenomen întâlnit la nivel global, iar multe dintre aceste fapte sunt comise chiar de către angajații companiilor. Astfel, există trei elemente care stau la baza comiterii fraudelor, iar ele constituie așa numitul "triunghi al fraudei". Vorbim, practic, despre motivele pentru care oamenii caută "oportunități de a fenta sistemul". Citește articolul
Această lege ajută la identificarea și corectarea problemelor din timp, reducând riscul ca firma să primească amenzi mari sau să aibă alte complicații.
avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 26 februarie - 2 martie 2018. Citește articolul
Departamentul ar analiza riscurile legate de accesarea fondurilor (de exemplu, riscul de a nu respecta condițiile programului) și ar asigura că procesele interne respectă regulile impuse.
Una dintre liniile de finanțare cele mai importante ce urmează a fi lansate în cursul acestui an este programul Femeia Manager, o schemă de finanțare ce a cunoscut în anii trecuți schimbări spectaculoase. Pentru 2018, bugetul disponibil a cunoscut o creștere semnificativă, fiind de peste zece ori mai mare decât cel ce a fost alocat sesiunii din anul 2017, iar acest lucru ar putea aduce o revenire a programului la finanțarea micilor afaceri, așa cum s-a mai întâmplat și în anii anteriori. Citește articolul
Acest departament monitorizează și gestionează riscurile financiare ale companiei. Erorile la declararea impozitului pe profit pot atrage amenzi și penalități, reprezentând un risc major pe care acest departament trebuie să-l prevină.
Firmele trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru 2017 nu mai târziu de 26 martie 2018, iar una dintre principalele probleme cu care se pot confrunta companiile este interpretarea greșită a legislației în materia deductibilității cheltuielilor, astfel că se poate ajunge la calcularea eronată a sumei datorate statului. Citește articolul
Pentru a identifica și evalua riscurile financiare legate de nerespectarea obligațiilor fiscale (amenzi, dobânzi, penalități) și pentru a implementa controale interne care să prevină aceste situații.
Raportarea și plata impozitului pe profit pentru anul 2017 se poate face până spre finalul acestei luni, cu ajutorul formularului 101. Astfel, firmele care vor rata termenul legal de depunere vor risca amenzi considerabile, care pot ajunge, în cazul contribuabililor mijlocii și mari, la cuantumul de 5.000 de lei. Mai mult, neachitarea la scadență a obligațiilor fiscale principale va atrage dobânzi și penalități de întârziere. Citește articolul
Oprirea bruscă a unor programe de finanțare la care se baza compania sau la care intenționa să aplice reprezintă un risc financiar și de implementare a proiectelor. Departamentul trebuie să evalueze impactul acestor schimbări și să propună strategii pentru a minimiza riscurile.
Recent, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a confirmat ceea ce era deja anticipat încă de anul trecut, și anume faptul că două linii de finanțare destinate înființării și respectiv dezvoltării micilor afaceri nu vor mai fi lansate în cursul anului 2018, ca urmare a epuizării fondurilor alocate. În timp ce unele domenii de activitate vor rămâne fără surse de finanțare în acest an, alți antreprenori se vor putea reorienta, pentru finanțarea ideilor proprii de afaceri, către alte programe ce vor fi lansate în curând. Citește articolul