avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Triunghiul fraudei: Ce este și de ce sunt angajații companiilor tentați să fraudeze?

Acest departament are ca rol principal identificarea și gestionarea riscurilor, inclusiv a fraudei, și dezvoltarea unor sisteme de control intern solide pentru a preveni 'oportunitățile' de fraudare menționate în articol.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 3315 | Timp de citire: 2 min.

Comiterea fraudelor fiscale reprezintă un fenomen întâlnit la nivel global, iar multe dintre aceste fapte sunt comise chiar de către angajații companiilor. Astfel, există trei elemente care stau la baza comiterii fraudelor, iar ele constituie așa numitul "triunghi al fraudei". Vorbim, practic, despre motivele pentru care oamenii caută "oportunități de a fenta sistemul".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul Femeia Manager va beneficia de un buget mai mare decât în alți ani, iar micile afaceri ar putea fi iarăși sprijinite

Departamentul ar analiza riscurile legate de accesarea fondurilor (de exemplu, riscul de a nu respecta condițiile programului) și ar asigura că procesele interne respectă regulile impuse.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 4621 | Timp de citire: 3 min.

Una dintre liniile de finanțare cele mai importante ce urmează a fi lansate în cursul acestui an este programul Femeia Manager, o schemă de finanțare ce a cunoscut în anii trecuți schimbări spectaculoase. Pentru 2018, bugetul disponibil a cunoscut o creștere semnificativă, fiind de peste zece ori mai mare decât cel ce a fost alocat sesiunii din anul 2017, iar acest lucru ar putea aduce o revenire a programului la finanțarea micilor afaceri, așa cum s-a mai întâmplat și în anii anteriori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Principalele aspecte la care trebuie să fie atente firmele ca să evite greșelile la raportarea impozitului pe profit pentru 2017

Acest departament monitorizează și gestionează riscurile financiare ale companiei. Erorile la declararea impozitului pe profit pot atrage amenzi și penalități, reprezentând un risc major pe care acest departament trebuie să-l prevină.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 4103 | Timp de citire: 4 min.

Firmele trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru 2017 nu mai târziu de 26 martie 2018, iar una dintre principalele probleme cu care se pot confrunta companiile este interpretarea greșită a legislației în materia deductibilității cheltuielilor, astfel că se poate ajunge la calcularea eronată a sumei datorate statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul pe profit pentru 2017: Ce riști dacă ratezi termenul de declarare și plată?

Pentru a identifica și evalua riscurile financiare legate de nerespectarea obligațiilor fiscale (amenzi, dobânzi, penalități) și pentru a implementa controale interne care să prevină aceste situații.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2018 | 1720 | Timp de citire: 2 min.

Raportarea și plata impozitului pe profit pentru anul 2017 se poate face până spre finalul acestei luni, cu ajutorul formularului 101. Astfel, firmele care vor rata termenul legal de depunere vor risca amenzi considerabile, care pot ajunge, în cazul contribuabililor mijlocii și mari, la cuantumul de 5.000 de lei. Mai mult, neachitarea la scadență a obligațiilor fiscale principale va atrage dobânzi și penalități de întârziere.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Antreprenorii pierd două programe majore de finanțare pentru afacerile la țară. Ce alternativă există în 2018?

Oprirea bruscă a unor programe de finanțare la care se baza compania sau la care intenționa să aplice reprezintă un risc financiar și de implementare a proiectelor. Departamentul trebuie să evalueze impactul acestor schimbări și să propună strategii pentru a minimiza riscurile.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Martie 2018 | 3098 | Timp de citire: 3 min.

Recent, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a confirmat ceea ce era deja anticipat încă de anul trecut, și anume faptul că două linii de finanțare destinate înființării și respectiv dezvoltării micilor afaceri nu vor mai fi lansate în cursul anului 2018, ca urmare a epuizării fondurilor alocate. În timp ce unele domenii de activitate vor rămâne fără surse de finanțare în acest an, alți antreprenori se vor putea reorienta, pentru finanțarea ideilor proprii de afaceri, către alte programe ce vor fi lansate în curând. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Știrile despre aprovizionarea cu gaze naturale și disputele internaționale reprezintă un risc macroeconomic și energetic. Departamentul de Management al Riscului trebuie să evalueze impactul unor posibile creșteri de preț sau penurii de energie asupra stabilității operaționale și financiare a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
5 Martie 2018 | 701 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Trei motive pentru care NU trebuie să folosești e-mailul de la job pentru a-ți trimite CV-ul

Evaluează riscurile la care se expune compania atunci când angajații folosesc resursele de muncă în scopuri personale, cum ar fi riscurile operaționale sau cele de conformitate.

Portal HR în Weekend
3 Martie 2018 | 6277 | Timp de citire: 2 min.

În cei peste 20 de ani de când lucrez în recrutare, una din greșelile cele mai frecvente pe care le-am întâlnit în CV-uri este utilizarea adresei de mail de la birou pentru completarea datelor de contact și pentru trimiterea aplicațiilor către potențiali angajatori sau firme de recrutare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum afli aplicațiile care îți folosesc locația și dezactivezi funcția

Această informație este relevantă pentru a identifica și evalua riscurile legate de expunerea datelor personale și de localizare, care pot duce la incidente nedorite de securitate sau probleme de reputație pentru companie, inclusiv prin intermediul angajaților.

Playtech.ro în Weekend
3 Martie 2018 | 3 | 13957 | Timp de citire: 1 min.

Deși ai fi tentat să crezi că doar aplicațiile de navigație îți folosesc locația GPS, te înșeli amarnic. Dacă ții la viața ta privată, ar fi bine să știi cum afli aplicațiile care îți folosesc locația și cum dezactivezi respectiva funcție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Concedii medicale: Ce obligații au angajatorii până la finalul lunii în legătură cu plafonarea CAS

Este important pentru acest departament să înțeleagă riscurile financiare și de conformitate asociate cu nerespectarea noilor reguli privind CAS și rambursările, pentru a implementa controale interne care să prevină erorile sau eventualele sancțiuni și reclamații din partea angajaților.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Martie 2018 | 5 | 19177 | Timp de citire: 2 min.

La indemnizațiile de concedii medicale există o plafonare temporară a contribuției de asigurări sociale (CAS) plătită de beneficiari statului, plafonare calculată prin raportare la un act normativ care a intrat joi în vigoare. Sunt situații în care beneficiari ai acestor indemnizații au primit în aceste ultime două luni mai puțini bani și care, potrivit actului amintit, trebuie să primească înapoi unele sume până la 31 martie 2018. Iar cei care trebuie să pună în mișcare mecanismul recuperării acestor bani sunt chiar angajatorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

BIAC a sprijinit Universitatea din București la organizarea ediției a cincea a concursului de arbitraj comercial

Acest departament este interesat de modalități eficiente de a rezolva conflictele și litigiile, cum ar fi arbitrajul, pentru a reduce riscurile financiare și legale ale companiei și pentru a asigura buna funcționare internă și respectarea politicilor de control al riscurilor.

Parteneriat media în Știri & Revista presei
2 Martie 2018 | 968 | Timp de citire: 3 min.

București, 1 martie 2018: Curtea de Arbitraj Internațional București – BIAC, organism independent lansat sub auspiciile AmCham România, a sprijinit organizarea celei de-a cincea ediții a Pre-moot-ului din România, în cadrul Concursului Internațional de Arbitraj Comercial Willem C. Vis. Citește articolul