Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Echipa de strategie trebuie să înțeleagă condițiile și implicațiile programelor de ajutor de stat pentru a le include în planurile de redresare și dezvoltare ale companiei, asigurându-se că firma beneficiază de sprijinul disponibil.
În contextul în care azi s-a dat startul înscrierilor pentru a obține granturile destinate domeniului HoReCa, cei de la Ministerul Economiei au ținut o scurtă sesiune de întrebări și răspunsuri pentru a lămuri principalele chestiuni de care s-au lovit până acum cei interesați în platformă. Recomandarea celor de la minister, mai ales pentru că se remediază momentan unele probleme sesizate, este ca cei interesați să folosească toată perioada de înscriere (29 iunie - 20 iulie), întrucât nu există nicio relevanță momentul înscrierii asupra priorității la finanțare - altfel spus, nu se aplică principiul primului venit. Citește articolul
Deoarece acest articol descrie o strategie de creștere de succes, prin franciză și expansiune internațională rapidă, care poate servi drept exemplu sau studiu de caz pentru planuri viitoare.
Francizele noastre care au adus profit în țară au devenit atractive pentru antreprenorii din Germania, Franța sau Marea Britanie. Asta și pentru că, în ultimul an, pandemia a închis multe afaceri în vestul Europei. Citește articolul
Modificările majore ale regulilor de TVA pentru comerțul electronic și vânzările internaționale pot influența strategia de piață, modelele de business și planurile de expansiune ale companiei, necesitând o ajustare strategică a direcției companiei.
Deoarece regulile europene noi de TVA pentru comerțul electronic trebuie aplicate de la 1 iulie 2021 în toate statele UE, Codul fiscal se modifică printr-o ordonanță de urgență apărută aseară în Monitorul Oficial. În esență, se introduc două regimuri speciale de TVA pentru vânzarea de bunuri online (regimul UE și regimul pentru importuri), care pot fi folosite împreună cu ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS), o aplicație care simplifică foarte mult activitatea de declarare și plată a TVA-ului. Citește articolul
Acest departament utilizează informațiile despre granturile HoReCa pentru a planifica strategii de redresare și investiții. Măsurile de relaxare oferă oportunități de ajustare a strategiei de piață și de creștere a operațiunilor. Deciziile privind împărțirea dividendelor interimare sunt, de asemenea, o componentă importantă a planificării financiare și strategice pe termen scurt a companiei.
Zilele acestea aduc termene și obligații de raportare importante pentru companii, pe partea fiscală. Există mai multe aspecte cărora firmele ar trebui să le acorde atenție: de la modificările în domeniul TVA-ului pentru comerț electronic la o nouă etapă de măsuri de relaxare pentru afaceri, începerea demersurilor pentru împărțirea dividendelor interimare aferente trimestrului al doilea din 2021 și altele. Citește articolul
Conducerea companiei și acest departament sunt interesate de obținerea acestor fonduri importante, deoarece ele pot influența semnificativ planurile de viitor ale firmei, stabilitatea financiară și capacitatea de a continua operațiunile, mai ales într-o perioadă dificilă.
Începerea înscrierilor pentru a obține granturile destinate domeniului HoReCa este chiar azi, după ce autoritățile au pus la punct cadrul legal și au selectat băncile prin care se pot vira banii. Din acest motiv, explicăm cum se fac înscrierile, pas cu pas, pentru a solicita granturile ce vor acoperi parțial pierderile din 2020 cauzate de pandemia de coronavirus. Citește articolul
Toate previziunile economice și tendințele macro (curs valutar, inflație, creștere economică, aderarea la zona euro) sunt esențiale pentru elaborarea strategiei pe termen lung a companiei, pentru identificarea oportunităților și riscurilor pe piață.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Modificările semnificative ale reglementărilor guvernamentale, în special cele care afectează interacțiunile sociale și activitățile economice, sunt esențiale pentru planificarea pe termen scurt și mediu a companiei și pentru evaluarea riscurilor și oportunităților viitoare.
Guvernul a oficializat vineri seară măsurile aferente unei noi etape de relaxare -- cea programată pentru 1 iulie 2021 --, conform unei hotărâri publicate în Monitorul Oficial. Măsurile de relaxare, în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus, vizează în principal afacerile, dar vizează și persoanele fizice. Citește articolul
Este util pentru a include ajutoarele de stat în planurile pe termen lung ale companiei, știind din timp ce pași și condiții trebuie îndeplinite pentru a le obține și a asigura finanțarea.
Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul
Interesat de modul în care stabilirea rezidenței fiscale și a cotei de impozit pe profit influențează strategia generală a companiei și planurile de afaceri.
Firmele străine înregistrate cu locul conducerii efective în România au obligația ca, până la 30 iunie 2021 inclusiv, să depună la Fisc un chestionar pe baza căruia ANAF urmează să le stabilească rezidența fiscală în țara noastră. În urma analizei datelor, Fiscul va anunța firma străină, în cel mult 30 de zile, dacă îndeplinește sau nu condiția de rezidență potrivit locului conducerii efective în România. Astfel, firma străină va primi, prin poștă sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, o notificare în acest sens. Citește articolul
Conducerea și departamentul de Strategie trebuie să înțeleagă impactul certificatului verde asupra operațiunilor internaționale, planurilor de expansiune și strategiei generale a companiei, mai ales dacă aceasta implică călătorii frecvente în UE.
Cu toate că legislația primară a certificatului verde privind COVID-19 este asigurată printr-un regulament european aplicabil direct în toate statele membre UE, România încă mai are câteva lucruri de pus la punct înainte de data de 1 iulie 2021 (data de la care documentul ar trebui să fie folosit și la noi). La momentul actual încă nu știm procedura exactă ce va trebui urmată pentru a obține certificatul verde în format tipărit și/sau în format electronic. Citește articolul