Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Abordarea conformității GDPR, digitalizarea proceselor și automatizarea sunt decizii strategice care influențează modelul de afaceri, extinderea pe noi piețe (naționale și internaționale) și competitivitatea pe termen lung a companiei.
Am stat de vorbă cu echipa StartGDPR.ro în mai 2021. Soluția lor e, deja, pe piață, de ceva vreme, dar am vrut să aflu cum văd viitorul cei din echipa fondatoare a proiectului. Mi-a rămas în minte paragraful de final al interviului, care spune un adevăr despre care nu mulți dintre noi suntem conștienți: ”România are foarte mult potențial pentru digitalizare și deși pare că momentan suntem în urma altor țări, poate ca suntem într-o situație similară cu cea a adoptării Internetului. Faptul că am implementat infrastructura de Internet mai târziu, când tehnologia era deja mai evoluată, a avut un efect secundar neașteptat: suntem printre țările cu cea mai bună viteză de acces. Așa și în cazul digitalizării: vom ști ce să automatizăm și ce nu, ce tehnologii să folosim, fără să mai pierdem vremea făcând experimente, datorită pionieratului altor țări mai avansate”. Citește articolul
Acest departament ar analiza cum aceste modificări legislative și financiare pot influența strategia pe termen lung a companiei, în special dacă serviciile medicale sunt o componentă importantă a costurilor sau beneficiilor pentru angajați sau clienți.
Asigurații în sistemul de sănătate care se vor duce să beneficieze de servicii medicale de spitalizare la unități private vor trebui să știe de la bun început cât trebuie să scoată din buzunar pe lângă ceea ce le poate deconta statul. Se numește, pe scurt, contribuția personală a asiguratului, parte din tariful total cerut de spital pentru acel serviciu, iar mecanismul urmează să se aplice de joi. Cum va funcționa, mai exact: Citește articolul
Departamentul de strategie este interesat de noile tendințe tehnologice și de piață, înțelegând cum inovații precum EcoRocket pot influența direcțiile strategice viitoare și planurile pe termen lung ale companiei.
O rachetă realizată în România va fi lansată de pe mare în luna august, de la bordul unei nave militare. Pregătirile pentru acest eveniment vor începe de săptămâna viitoare. Citește articolul
Datele despre satisfacția și starea de bine a angajaților sunt importante pentru planurile pe termen lung ale companiei, pentru atragerea și păstrarea talentelor și pentru succesul general al afacerii.
Aproximativ 62% dintre salariați consideră că preocuparea companiilor pentru starea de bine a angajaților este mai mult declarativă, nefiind susținută prin practici organizaționale, conform unui sondaj realizat de platforma Undelucram.ro în luna iunie a acestui an. De asemenea, în ceea ce privește echilibrul dintre viața personală și cea profesională, aproximativ 45% dintre angajați au punctat acest indicator cu nota șase din zece. Citește articolul
Obținerea de informații esențiale pentru a planifica strategic beneficiile oferite angajaților și pentru a adapta politicile interne de sănătate la noile reglementări ale sistemului medical.
Contribuția personală pentru servicii medicale ce pot fi oferite fără spitalizare în clinicile private a fost amânată pentru următorul an, potrivit unei ordonanţe de urgenţă apărute azi în Monitorul Oficial, după ce a fost introdusă în Legea sănătății acum doi ani. De la 1 iulie se va aplica însă contribuția pentru servicii medicale de spitalizare continuă de care se beneficiază în spitalele private. Citește articolul
Ajută la adaptarea planurilor de afaceri pe termen mediu și lung, ținând cont de modificările legislative (program, capacitate, reguli de acces) care afectează direct modelul de operare.
Întrebat într-o conferinţă de presă dacă este permis ca restaurantele să ceară în continuare numerele de telefon clienţilor la intrarea în incintă, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerului Afacerilor Interne, a răspuns că, dacă ordinul care prevede obligația firmelor să procedeze în acest fel este în vigoare, respectivele unităţi acţionează legal. Citește articolul
Acest departament hotărăște direcția pe termen lung a firmei. Oportunitățile de finanțare, cum ar fi aceste granturi pentru sectorul HoReCa, pot influența planurile, investițiile și bugetele, fiind esențiale pentru viitorul afacerii.
Companiile care vor cere granturile pentru domeniul HoReCa nu vor mai avea nevoie, în procedura de înscriere, de certificatul constatator cu istoricul autorizării codurilor CAEN (emis de Registrul Comerțului), după ce documentul a fost eliminat complet prin două ordine emise recent de Ministerul Economiei. Verificarea codurilor CAEN se va face automat prin aplicația în care se vor înscrie solicitanții. În acest context, amintim și lista codurilor CAEN pentru care se vor putea cere aceste granturi. Citește articolul
Departamentul de strategie ar analiza aceste informații pentru a înțelege tendințele pieței, ce inovații de produs funcționează și cum pot fi dezvoltate noi concepte competitive pentru afacere.
Înghețata este foarte căutată în aceste zile de caniculă. În ultimii 10 ani, numărul gelateriilor de la noi din țară aproape s-a triplat, așa că avem de unde alege. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă complexitatea regulilor internaționale privind angajații, pentru a planifica strategic extinderea firmei sau desfășurarea de proiecte în alte țări, evitând costuri neprevăzute sau întârzieri.
În mod normal, când spunem că un angajat călătorește în interesul afacerii (business travel) nu ne gândim la noțiuni din zona detașării. Dar călătoriile de afaceri pot avea scopuri diferite și șederea poate fi mai scurtă sau mai lungă. În contextul în care, dacă ne raportăm doar la Uniunea Europeană, vorbim de atâtea state europene cu legislații diferite, firmele trebuie să ia în calcul că inclusiv în cazul acestor călătorii pot fi incidente anumite obligații în statele-gazdă. De cele mai multe ori, vorbim de notificarea autorităților, iar riscul este reprezentat de amenzi destul de mari uneori. Citește articolul
Departamentul de Strategie trebuie să înțeleagă impactul pe care îl are o insolvență asupra angajaților și a companiei, inclusiv aspectele financiare, pentru a putea planifica strategic și a dezvolta planuri de reziliență în caz de criză.
Fondul de garantare a creanţelor salariale poate suporta, de joi, salariile pentru angajatorii aflaţi în insolvenţă timp de cinci luni, potrivit modificărilor aduse Legii nr. 200/2006 şi a normelor sale de aplicare. Perioada de timp suportată din acest fond special a fost prelungită, succesiv, de la trei, la patru luni şi acum la cinci luni, această ultimă modificare fiind aplicabilă de joi. Citește articolul