Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informatiile despre simplificarea procedurilor vamale pot influența deciziile strategice ale companiei legate de comerțul internațional, eficiență operațională și competitivitate.
Începând cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din România au fost implementate noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri ținând cont de timpii mari de așteptare (între 30 și 500 de minute), cât și pentru a sprijini operatorii economici în contextul crizei COVID-19. Aceste măsuri sunt menite să ajute birourile de frontieră și în contextul operațiunii Brexit, ce se va materializa în mai puțin de cinci luni (1 ianuarie 2021) și va atrage în vamă un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro. Citește articolul
O criză economică profundă impune reevaluarea completă a obiectivelor pe termen lung și adaptarea strategiei de afaceri la un mediu de piață schimbat radical.
Boala atrage după ea şi sărăcie. În lunile de pandemie, România a avut cea mai mare cădere economică din anii ’90 încoace. Citește articolul
Evaluează impactul schimbărilor legislative asupra condițiilor de operare și a reputației companiei, informații esențiale pentru planificarea strategică pe termen lung și pentru menținerea licențelor de operare.
Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul
Acest departament folosește informațiile despre starea economiei (recesiune, datorii, șanse euro) pentru a stabili direcția pe termen lung a companiei, ce investiții să facă și cum să crească în viitor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Înțelegerea dinamicii sociale, a sensibilităților publice și a modului în care reputația este construită sau distrusă este crucială pentru definirea direcției generale și a valorilor companiei pe termen lung.
Există întotdeauna așteptări mari de la intelectualitate, ca acea masă de oameni pentru care pâinea se câștigă prin muncă intelectuală: așteptări dinăuntrul categoriei însăși, dar și din afara ei. Suntem capabili să luăm opera cuiva, realizările sale și să decapităm intelectualul de ele? Să citim o carte știind că e scrisă de un rasist, deși rasismul să nu-și găsească prezența nicăieri în cuprins? Să vedem un film fără să ne pese la ce tribună își exprimă și cum își exprimă regizorul părerile cu care nu suntem de acord și pe care, de altfel, nu le regăsim oglindite în peliculă? Unii pot să destructureze omul, intelectualul, alții nu pot sau nu vor - și de ce ar avea unii sau alții o problemă? Citește articolul
Departamentul de strategie trebuie să înțeleagă prelungirea stării de alertă pentru a ajusta planurile pe termen scurt și lung ale companiei, ținând cont de impactul restricțiilor asupra operațiunilor și pieței.
Starea de alertă a fost prelungită de Executiv cu încă 30 de zile, începând cu ziua de 16 august și până în ziua de 14 septembrie 2020, inclusiv, potrivit unei hotărâri care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. În această perioadă, restricțiile pentru companii și persoanele fizice rămân, de principiu, aceleași. Citește articolul
Articolul oferă informații despre cum o companie poate beneficia de finanțare pentru a-și adapta forța de muncă la cerințele digitale și pentru a se alinia la sectoare economice noi, susținând planurile de dezvoltare pe termen lung.
Conform unei hotărâri de guvern recent intrată în vigoare, Programul național „Competențe digitale pentru angajații din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii”, cu finanțare majoritar comunitară, va cuprinde programe de formare profesională, evaluarea și certificarea competențelor profesionale, sprijin acordat întreprinderilor și organizarea și derularea de campanii de conștientizare a angajatorilor. Programul este prevăzut a se implementa până la 31 decembrie 2023. Citește articolul
Acest departament este interesat de oportunități care sprijină obiectivele pe termen lung ale companiei, cum ar fi îmbunătățirea competențelor angajaților și adaptarea la schimbările tehnologice, mai ales când există finanțare guvernamentală disponibilă.
În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul
Noile reguli influențează modul în care firma își planifică operațiunile pe termen lung, inclusiv investițiile în vehicule și angajarea de personal, pentru a rămâne competitivă și a respecta legea.
Regulile Uniunii Europene (UE) privind transportul rutier se vor schimba considerabil din 21 februarie 2022, după ce Regulamentul nr. 1055/2020 a fost oficializat recent. Apar modificări considerabile în privința condițiilor pe care companiile de transport (atât rutier, cât și de persoane) vor trebui să le îndeplinească pentru a putea să își desfășoare activitatea. Printre altele, companiile care nu vor avea un număr de vehicule și de angajați proporțional cu volumul activității desfășurate vor fi nevoite să investească pentru a se ajunge la un echilibru. Citește articolul
Planificarea strategică implică decizii despre cum sunt alocate resursele pentru promovare și susținere. Înțelegerea implicațiilor fiscale ale sponsorizărilor și publicității este crucială pentru a maximiza beneficiile și a minimiza costurile la nivel de companie.
Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul