Departament: Vânzări (Sales)
Agenda săptămânii 5 - 11 mai 2025
Noile reguli de protecție a consumatorilor, în special cele legate de afișarea informațiilor despre vânzarea tutunului și cele despre pasagerii cu nevoi speciale, pot influența direct modul în care compania își vinde produsele sau serviciile și interacționează cu clienții.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
CJUE: Directiva privind drepturile consumatorilor se aplică și contractelor încheiate cu școlile private. Părintele are calitatea de consumator
Pentru că îi ajută pe cei de la vânzări să înțeleagă exact cum trebuie să explice și să prezinte serviciile clienților, respectând drepturile acestora și asigurându-se că ceea ce vând este în conformitate cu legea.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că părintele care semnează un contract educațional cu o școală privată este considerat „consumator” în sensul Directivei europene privind drepturile consumatorilor, însă elevul nu. Contractul de educație privată constituie un „contract de prestări de servicii”, iar prevederile referitoare la furnizarea nesolicitată de servicii (impunerea anumitor materii) nu se aplică, deoarece părintele a consimțit liber la contract, iar nemulțumirile privind calitatea educației sunt reglementate de dreptul național al fiecărui stat membru. Citește articolul
CJUE: Mențiunile despre beneficiile unei plante nu pot fi folosite în promovarea unui supliment alimentar în lipsa unei autorizări la nivelul UE
Echipa de vânzări și marketing trebuie să știe exact ce afirmații pot face despre produsele companiei în reclame și pe etichete, pentru a vinde legal și a nu promite lucruri false clienților.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că mențiunile de sănătate legate de ingrediente botanice, cum sunt plantele sau extractele din plante, nu pot fi utilizate în promovarea suplimentelor alimentare dacă nu au fost autorizate oficial la nivelul Uniunii Europene (UE). Chiar dacă procesul de evaluare științifică este suspendat de ani de zile, acest lucru nu permite operatorilor economici să folosească liber astfel de afirmații. Citește articolul
Agenda lunii mai 2025: Cum arată calendarul pentru firme și PFA-uri
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile reguli pentru a vinde produse sau servicii, în special cele legate de strategia de preț și relația cu clienții și protecția consumatorilor.
În afară de termenul important pentru declarația unică și raportarea taxei pe stâlp, luna mai 2025 vine și cu alte chestiuni de interes pentru mediul de afaceri. De exemplu, majorarea salariului minim diferențiat pentru sectorul bancar, noi reguli în relația cu consumatorii sau unele schimbări de procedură fiscală. Citește articolul
România are acum un program național de achiziții publice ecologice pentru cinci ani. Cu beneficii mari pe hârtie, implementarea acestuia ar putea fi dificilă în contextul economic actual
Vizează direct companiile care doresc să vândă produse și servicii către instituțiile publice, ajutându-le să se pregătească pentru noile cerințe ecologice din licitații și să își adapteze ofertele.
30 Aprilie 2025 | 893 | Timp de citire: 4 min.
Programul național de achiziții ecologice 2025-2030, aprobat recent prin hotărâre de Guvern, obligă instituțiile să integreze criterii de sustenabilitate în achizițiile publice. Cu ținte progresive anuale (de la 20% până la 50% pentru anumite categorii), programul vizează produse și servicii precum echipamente IT, mobilier, alimente, vehicule și infrastructură. Deși vorbim de beneficii economice și de mediu pe termen lung, implementarea lui ridică întrebări în contextul deficitului bugetar actual, necesitând investiții inițiale semnificative, inclusiv pentru formarea personalului și adaptarea procedurilor interne. Citește articolul
UPDATE Proiect repus în dezbatere: Asociațiile de bloc vor putea beneficia de 150 de milioane de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice
Acest program generează cerere pentru panouri solare și sisteme de stocare a energiei. Departamentul de Vânzări este interesat pentru a identifica noi clienți (asociațiile de locatari, primării) și a dezvolta strategii pentru a le oferi soluțiile necesare.
Asociațiile de bloc, respectiv cele de proprietari sau chiriași, dar și primăriile, pentru blocurile cu locuințe sociale pe care le dețin, vor putea beneficia de un sprijin financiar din partea statului pentru achiziționarea și instalarea de panouri fotovoltaice și instalații de stocare a energiei electrice, cu scopul utilizării directe a energiei din surse regenerabile. Proiectul de ordonanță ce conține programul de finanțare Urban-Up a fost repus recent în dezbatere de către Ministerul Energiei (ME), într-o formă modificată față de cea inițială. Citește articolul
Analiză Se profilează sfârșitul procedurii anulării din oficiu a înregistrării de TVA? Despre o speță importantă de la CJUE
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă că statutul fiscal al companiei, cum ar fi un cod de TVA anulat, poate afecta grav relațiile cu clienții și capacitatea acestora de a-și deduce TVA-ul, ceea ce poate duce la pierderea de afaceri.
Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire practica (adesea prea răspândită) de anulare, din oficiu, a codurilor de TVA de către organele fiscale. Această cauză are în vedere litigiul dintre societatea bulgară Cityland și administrația fiscală din Bulgaria ca urmare a anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA pe motivul unor încălcări repetate ale obligațiilor fiscale din partea Cityland. Citește articolul
Indemnizația de delegare se acordă doar când e cazul deplasărilor, pe când indemnizația de mobilitate se acordă tot timpul. Încadrarea corectă a situațiilor, esențială
Pentru echipele care se deplasează mult, cum ar fi agenții de vânzări (exemplu menționat în articol), este important ca managementul lor să înțeleagă cum sunt plătite și gestionate aceste deplasări (prin clauza de mobilitate), pentru a asigura buna desfășurare a activității și motivarea echipei.
29 Aprilie 2025 | 2652 | Timp de citire: 2 min.
Indemnizațiile de delegare și de mobilitate au regimuri distincte, fiind esențială încadrarea corectă a situațiilor de deplasare a salariatului. Delegarea presupune un loc de muncă fix, cu deplasare temporară dictată de angajator, care trebuie să acopere cheltuieli precum transportul și cazarea, alături de o indemnizație specifică. Clauza de mobilitate, integrată în contractul de muncă, implică deplasarea constantă a salariatului, oferindu-i acestuia prestații suplimentare, acordate permanent. Citește articolul
Calendar 2025: Cele mai importante finanțări pentru digitalizarea IMM-urilor din acest an
Articolul vorbește despre finanțarea de soluții precum website-uri de prezentare, e-commerce și servicii de social media, care sunt esențiale pentru dezvoltarea vânzărilor și marketingului digital.
28 Aprilie 2025 | 3084 | Timp de citire: 3 min.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din mai multe județe ale țării vor putea accesa, în perioada următoare, ajutoare financiare nerambursabile de aproximativ 106 milioane de euro pentru digitalizarea activităților desfășurate. Finanțările sunt acordate prin intermediul Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR) din patru regiuni ale țării, iar apelurile de proiecte vor fi lansate în perioada următoare. Bugetul alocat celor mai importante apeluri care vor fi lansate pentru digitalizarea IMM-urilor se ridică la peste 100 de milioane de euro. Citește articolul
Se pregătește o nouă etapă de emitere a tichetelor în valoare de 2.000 de lei pentru mame cu venituri mici
Pentru a identifica noi oportunități de piață și segmente de clienți, mai ales dacă firma vinde produse de igienă, îmbrăcăminte sau alte articole necesare nou-născuților, care pot fi achiziționate cu aceste tichete.
Guvernul pregătește reluarea programului prin care mamele cu venituri mici, cele aflate în situații critice de viață ori cele minore pot beneficia de un ajutor financiar în valoare de 2.000 de lei. Recent, a intrat în vigoare o ordonanță de urgență care actualizează cadrul legislativ al programului, iar emiterea tichetelor sociale pe suport electronic va începe în perioada următoare. Citește articolul










