Departament: Vânzări (Sales)
e-Factura B2C: Pot exista acte normative „nefiscale” care să impună trecerea CNP-ului pe factură, spun specialiștii
Echipa de vânzări interacționează direct cu clienții persoane fizice și trebuie să știe ce informații sunt necesare (sau nu) în procesul de facturare pentru a asigura respectarea noilor reguli e-Factura, fără a crea dificultăți clienților.
În contextul trecerii la obligativitatea de a transmite facturile B2C în e-Factura, discuția legată de includerea sau nu a CNP-ului persoanelor fizice rămâne una dificilă. Cu toate că autoritățile au clarificat că CNP-ul nu este necesar pentru a transmite facturile în sistem, specialiștii atrag atenția că pot exista alte acte normative (unele „nefiscale”, dacă putem spune așa) care să impună trecerea sa pe facturile B2C. Citește articolul
Realități de pe piața muncii
Ce reprezintă, de fapt, bonusul din vânzări? Un adaos ce trebuie obligatoriu înscris în contracte
Managerii de vânzări sunt interesați să știe cum trebuie stabilite și comunicate legal bonusurile de performanță pentru echipa lor, pentru a motiva corect angajații și a preveni nemulțumirile legate de plata câștigurilor din vânzări.
6 Februarie 2025 | 2317 | Timp de citire: 4 min.
Transparența și corectitudinea în relațiile de muncă sunt esențiale pentru asigurarea unui mediu de lucru sănătos și echitabil, iar un aspect important în acest sens este includerea adaosurilor la salariu în contractul de muncă. Citește articolul
UPDATE Propunerea UNBR privind introducerea asistenței juridice obligatorii pentru persoanele care doresc să își cumpere o locuință a fost depusă la Senat
Departamentul de Vânzări, în special pentru companiile din imobiliare, trebuie să înțeleagă noile reguli și garanții pentru cumpărători, cum ar fi notarea în cartea funciară sau asistența juridică obligatorie, pentru a vinde conform legii.
La sfârșitul anului trecut, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a propus Guvernului și celor două Camere ale Parlamentului demararea unei inițiative legislative care să oblige persoanele fizice să fie asistate juridic de către un avocat în faza precontractuală a tranzacțiilor imobiliare. Scopul invocat de Uniune era acela de a proteja consumatorii de clauze neechilibrate și de a asigura înțelegerea deplină a contractului înainte de semnarea acestuia. Memoriul inițial al UNBR a prins contur, iar propunerea legislativă care conține aceste reglementări a fost depusă zilele trecute la Senat, urmând să își înceapă parcursul legislativ. Citește articolul
Nelămuriri fiscale actuale
e-Factura B2C: Comercianții online NU pot evita emiterea facturilor către clienții persoane fizice
Pentru vânzările online către persoane fizice, e important de știut că modul în care se emit și se trimit facturile clienților s-a schimbat, mai ales cu trecerea la e-Factura. Deși nu emit ei facturile, vânzările trebuie să înțeleagă procesul final al tranzacției.
În condițiile în care facturile emise către persoanele fizice (adică în relația B2C) trebuie transmise în sistemul e-Factura de la 1 ianaurie 2025, există comercianți online care și-au pus întrebarea dacă pot evita, totuși, acest lucru? Răspunsul este, în mod clar, nu, potrivit specialiștilor - emiterea facturilor, către clienții persoane fizice, este obligatorie în cazul comerțului online. Citește articolul
Începând cu anul viitor, îngrijirile paliative vor fi mai atractive pentru furnizori, în beneficiul pacienților
Pentru furnizorii de servicii medicale, acest departament trebuie să înțeleagă cum se vor oferi și se vor deconta serviciile de îngrijiri paliative, influențând modul în care acestea sunt 'vândute' către pacienți prin sistemul de sănătate.
O recent intrată în vigoare hotărâre de Guvern aduce o serie de modificări referitoare la activitatea furnizorilor de servicii medicale care oferă îngrijiri paliative, care vor funcționa în formula actuală numai până la sfârșitul anului. Ulterior, aceștia vor trebui să se conformeze unor noi reguli, cu privire la care am discutat cu vicepreședintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Larisa Mezinu - Bălan. Citește articolul
UPDATE Noi reglementări oficiale privind înființarea și funcționarea cabinetelor medicale. Amenzi până la 40.000 de lei pentru cabinetele care nu au certificat de înregistrare
Oferă detalii despre modalitățile prin care cabinetele medicale pot vinde servicii, incluzând încheierea de contracte cu casele de asigurări, asigurători privați sau autorități locale.
Recent, în Monitorul Oficial a fost publicată o ordonanță, care aduce modificări regimului de înființare și funcționare a cabinetelor medicale. Actul normativ elimină posibilitatea obținerii de venituri din activități de consiliere medicală și introduce sancțiuni mai aspre pentru nerespectarea anumitor obligații. Citește articolul
UPDATE Noile reguli de închiriere și vânzare a locuințelor ANL au fost oficializate
Companiile din domeniul imobiliar sau cele care oferă servicii conexe ar putea fi interesate de schimbările în piața locuințelor și de programele guvernamentale, pentru a înțelege mai bine cererea și oferta.
Ordonanța de Guvern care modifică legea privind Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) a fost recent oficializată. Principalele modificări aduse vizează sursele de finanțare ale ANL, incluzând între acestea veniturile obținute din vânzarea de locuințe. De asemenea, documentul modifică prevederile privind nivelul maxim al chiriei și adaugă reglementări pentru închirierea de locuințe către tinerii și specialiștii din domeniul sănătății. Citește articolul
UPDATE Corecturi oficiale la ICAS: Anumite firme scapă de impozitul suplimentar și apar reguli noi pentru firmele străine care-l datorează
Chiar dacă nu se ocupă direct de acest impozit, echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum modificările fiscale pot influența prețurile produselor sau serviciilor și condițiile de vânzare, mai ales pentru produsele menționate în articol.
În urma multiplelor atenționări din spațiul public cu privire la extinderea artificială a numărului plătitorilor de impozit suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS), specific sectoarelor petrol și gaze naturale, Guvernul a corectat oficial regimul fiscal al ICAS. Totodată, au apărut și reguli noi care vizează firmele străine. Citește articolul
În ce condiții pot fi detașați în alte state UE lucrătorii care au permis de muncă în România?
Ajută la înțelegerea condițiilor și costurilor implicate în prestarea de servicii în alte țări, pentru a stabili prețuri corecte și a vedea dacă un contract este avantajos.
3 Februarie 2025 | 1373 | Timp de citire: 5 min.
Angajații din state terțe pot fi detașați în aceleași condiții ca și cetățenii români, cu respectarea tuturor condițiilor și procedurilor aplicabile cetățenilor români, dar cu obținerea unei vize de detașare prealabilă de la autoritățile statului unde se va face detașarea. Citește articolul
Operatorii din HoReCa vor trebui să aibă un sistem ce permite clienților să ia mâncare la pachet atât în propriile recipiente, cât și în ambalaje reutilizabile
Noile reguli influențează modul în care produsele sunt vândute, inclusiv prețul pentru recipientele aduse de clienți și obligația de a informa clienții despre opțiunile de ambalaj.
31 Ianuarie 2025 | 993 | Timp de citire: 2 min.
Până în 2027, operatorii din HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) ce vând mâncare gătită sau băuturi trebuie să permită clienților să vină cu propriile recipiente, atunci când vor să ia mâncare la pachet, iar până în 2028, să dea mâncarea pentru acasă în ambalaje reutilizabile, potrivit unui regulament european apărut recent. Prin aceste măsuri este vizată, în primul rând, reducerea consumului de ambalaje de unică folosință din industria alimentară. Citește articolul










