Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 772 soluții astăzi
Acasă Subiect: detasare transnationala
Subiect: detasare transnationala
ACCES PREMIUM

Cele mai importante noutăți apărute în domeniul muncii în luna iunie

Luna iunie a adus o serie de schimbări anunţate încă de câteva luni în legislaţia muncii, mai ales în domeniul detaşării pe teritoriul României, dar şi referitoare la mecanismul Kurzarbeit şi fondul special de garantarea a salariilor. Punctăm la final de lună cele mai importante schimbări, dar şi două iniţiative cu impact în domeniul relaţiilor de muncă ce au fost demarate tot în această perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Călătoriile de afaceri: Le revin firmelor obligații din zona detașărilor și în aceste cazuri?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iunie 2021 | 1 | 897

În mod normal, când spunem că un angajat călătorește în interesul afacerii (business travel) nu ne gândim la noțiuni din zona detașării. Dar călătoriile de afaceri pot avea scopuri diferite și șederea poate fi mai scurtă sau mai lungă. În contextul în care, dacă ne raportăm doar la Uniunea Europeană, vorbim de atâtea state europene cu legislații diferite, firmele trebuie să ia în calcul că inclusiv în cazul acestor călătorii pot fi incidente anumite obligații în statele-gazdă. De cele mai multe ori, vorbim de notificarea autorităților, iar riscul este reprezentat de amenzi destul de mari uneori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașările scurte și dese în afara țării trebuie monitorizate, pentru a vedea dacă se păstrează obligația de a plăti taxe salariale în România

În ultima vreme, restricțiile de circulație impuse din cauza pandemiei de coronavirus au fost relaxate treptat, motiv pentru care detașările transnaționale pot fi făcute cu mai multă ușurință. În aceste împrejurări, specialiștii KPMG România atrag atenția asupra situațiilor în care firmele trimit des salariații peste granițe pentru perioade scurte. Companiile trebuie să monitorizeze atent aceste perioade pentru a-și da seama dacă mai trebuie să plătească în România taxele salariale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce trebuie să știe firmele care detașează în România mai mult de 12 luni cu privire la aplicarea drepturilor extinse pentru detașați

Ca regulă, cei care detașează în România peste 12 luni trebuie să asigure angajaților mai multe drepturi conform legislației noastre. Dacă detașează între 12 și 18 luni, firmele ar putea să ceară aplicarea unui regim derogatoriu, adică să nu fie obligate să garanteze mai mult decât pentru cei detașați până în 12 luni - însă pentru asta e nevoie să anunțe inspectoratul teritorial de muncă. Acum avem și o procedură și un model de document pentru a face asta, aduse de un act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noua declaraţie pentru detaşarea pe teritoriul României, disponibilă firmelor

Modificările aduse normelor de aplicare ale Legii detaşării transnaţionale, oficializate recent printr-o hotărâre de Guvern, prevăd şi noua formă a declarației pe care trebuie să o depună firmele care detașează pe teritoriul țării noastre la inspectoratele de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele de aplicare ale Legii detaşării transnaţionale, modificate oficial

Cei care detaşează salariaţi în România peste 12 luni nu sunt obligaţi să garanteze mai mult decât pentru cei detaşaţi sub acest interval, dacă cer aplicarea unui regim derogatoriu prin anunţarea inspectoratului teritorial de muncă, după ce normele metodologice privind detaşarea salariaţilor au fost modificate recent pentru a le corela cu legislaţia aplicabilă din vara anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligația de notificare a autorităților în cazul detașărilor transfrontaliere, diferită de la stat la stat

Cele mai multe state europene cer firmelor care detașează din străinătate pe teritoriul lor să notifice înainte aceste detașări - unele, inclusiv în cazul simplelor deplasări în interes de afaceri, pe care legislația statelor de proveniență, poate, nu le-ar trata în același fel. Tratamentul aplicabil de la stat la stat poate fi mult diferit, iar specialiștii recomandă firmelor să consulte cu atenție cerințele din fiecare stat și să îndeplinească în mod corect formalitățile de notificare pentru a nu risca amenzi uriașe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid KPMG pentru detașările transfrontaliere: La nivel european, firmele au costuri ridicate cu forța de muncă, potrivit noilor reguli

Acum câțiva ani, la nivel european era adoptată o directivă ce impunea reguli noi în materia detașărilor transnaționale. Am transpus-o și noi, iar noutățile se regăsesc, de vara anului trecut, în Legea nr. 16/2017. Una dintre noutăți și cu cel mai mare impact pentru firme este, fără dar și poate, principiul plății similare pentru prestația (munca) comparabilă (equal pay for equal work). Citește articolul

ACCES PREMIUM

O decizie recentă a CJUE clarifică utilizarea formularului A1 în cazul agenților care plasează forță de muncă în străinătate

Potrivit unei recente decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), dacă agentul de muncă temporară doar recrutează și pune la dispoziție angajați numai pentru companii din alte state, dar mai deloc pentru companii din același stat, unde pretinde că-și desfășoară preponderent activitatea, nu e posibilă folosirea prevederilor europene care recunosc, prin formularul A1, aplicarea unei alte legislații de asigurări sociale pentru angajații trimiși în străinătate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul COVID-19 asupra mobilității internaționale a salariaților: Schimbarea rezidenței fiscale și alte probleme ridicate

În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul