Departament: Vânzări (Sales)
Interviu SGR: Care sunt dificultățile și provocările întâmpinate de companii
Acest departament este interesat de modul în care sistemul SGR influențează deciziile de cumpărare ale clienților și dacă poate fi folosit ca o oportunitate pentru a crește vânzările în magazin.
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul
România va avea în curând un cadru de competențe digitale. Mai puțin de o treime din români pot folosi tehnologia în mod eficient
Nivelul competențelor digitale ale populației influențează modul în care potențialii clienți interacționează cu platformele digitale și serviciile online, afectând strategiile de vânzări digitale.
Guvernul României propune în dezbatere un nou cadru național pentru competențele digitale, în încercarea de a reduce decalajul dintre procentul descrie accesul la internet și cel care descrie abilitățile reale ale cetățenilor. În ciuda investițiilor masive în digitalizare și echipamente, nivelul competențelor digitale rămâne scăzut, ridicând semne de întrebare cu privire la eficiența resurselor alocate până în prezent. Citește articolul
Magazinele de bijuterii, în vizorul ANPC: Ce verifică inspectorii și ce amenzi riscă comercianții
Oferă instrucțiuni clare despre cum trebuie prezentate și etichetate corect produsele din metale și pietre prețioase pentru a respecta legea și a informa corect clienții, evitând astfel sancțiunile.
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat săptămâna trecută demararea unor controale la companiile care comercializează obiecte din metale sau pietre preţioase. În cele ce urmează, prezentăm fișa de control care stă la baza modului în care inspectorii de la Protecția consumatorului desfășoară aceste acțiuni. Citește articolul
UPDATE Oficial: Reglementări stricte pentru alimentația copiilor în unitățile de învățământ. Ce obligații au furnizorii acum
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce tipuri de produse alimentare pot fi oferite școlilor și ce nu, pentru a se asigura că respectă regulile și că produsele lor se potrivesc cerințelor legale.
Prepararea, vânzarea și distribuirea alimentelor nesănătoase și a băuturilor carbogazoase în unitățile de învățământ preșcolar și preuniversitar trebuie să fie strict reglementate, conform unui ordin emis de Ministerului Sănătății (MS), deja intrat în vigoare. Produsele destinate copiilor trebuie să aibă cantități strict controlate de zahăr, sare și grăsimi, iar instituțiile de învățământ și furnizorii de mâncare trebuie să respecte reglementările în acest sens. Citește articolul
CJUE s-a pronunțat recent în ceea ce privește conflictul între dreptul de acces la datele personale și protecția secretelor comerciale
Dacă departamentul de vânzări folosește evaluări automate, cum ar fi scoruri de bonitate, pentru a decide dacă oferă servicii clienților, trebuie să știe ce informații trebuie să ofere clienților despre aceste evaluări, pentru a respecta legea și a gestiona corect interacțiunile cu ei.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a reafirmat principiul că, în Uniunea Europeană, protecția datelor personale coabitează cu libertatea de a desfășura o activitate comercială, clarificând, printr-o decizie pronunțată recent că protecția secretului comercial nu poate să diminueze sau să anuleze dreptul de acces la datele personale al persoanei vizate. Citește articolul
CJUE: Dreptul Uniunii nu se opune plafonării comisionului agenției imobiliare la 4 % din prețul de vânzare sau de închiriere
Acest departament este direct afectat de regulile care stabilesc limite pentru comisioane, deoarece acestea influențează direct cât pot câștiga companiile din vânzări și cum își stabilesc strategiile de preț și vânzare.
Legislația slovenă care plafonează comisioanele agenților imobiliari la 4% din valoarea contractului este compatibilă cu directivele UE, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Reglementările, destinate protecției consumatorilor și facilitării accesului la locuințe pentru persoanele vulnerabile, nu contravin legislației UE dacă sunt implementate astfel încât să nu afecteze disproporționat piața imobiliară. Citește articolul
Pentru ce probleme sau chestiuni administrative poți depune cereri online la ANPC
Acest departament trebuie să înțeleagă cum pot consumatorii să depună reclamații, deoarece interacționează direct cu clienții și trebuie să prevină problemele legate de protecția consumatorilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni. Citește articolul
Gestiunea stocurilor și stornarea facturilor, două subiecte de interes la controalele ANAF: Pot apărea probleme din cauza documentației-suport
Acest departament ar putea fi interesat deoarece articolul menționează importanța documentelor pentru facturile de vânzări care sunt anulate sau corectate (stornate), ceea ce poate afecta modul în care sunt gestionate retururile sau anulările de comenzi din punct de vedere fiscal.
Două dintre subiectele de interes de pe agenda controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sunt gestiunea stocurilor și stornarea facturilor, atenționează specialiștii. Dacă firmele au neajunsuri la documentația-suport, inspectorii fiscali nu se feresc să facă impuneri suplimentare. Citește articolul
Modul în care se depun reclamații online, schimbat de ANPC: E nevoie de un cont ROeID sau de o semnătură electronică
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum consumatorii pot depune reclamații la ANPC pentru a preveni problemele, a asigura satisfacția clienților și a evita situațiile neplăcute care pot afecta relația cu aceștia.
Platforma digitală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a fost modernizată pentru a oferi o experiență mai facilă consumatorilor. Aceasta include autentificare securizată prin ROeID sau furnizori de semnătură digitală și oferă accesibilitate la aceste servicii atât persoanelor juridice, cât și celor fizice. Citește articolul
Nelămuriri fiscale actuale
UPDATE e-Factura B2C: Doar anumite tranzacții cu persoanele fizice trebuie însoțite de o factură care să fie transmisă în sistem. Exemple de situații în care factura NU se emite
Interacționează direct cu clienții persoane fizice și trebuie să știe în ce situații pot emite o factură sau când este suficient un bon fiscal, pentru a oferi informații corecte și a respecta procedurile fiscale.
25 Februarie 2025 | 5 | 33360 | Timp de citire: 3 min.
În contextul extinderii sistemului e-Factura și la relația business to consumer (B2C), mulți contribuabili au înțeles greșit că, de la 1 ianuarie 2025, trebuie să emită facturi pentru toate tranzacțiile ce implică persoane fizice. Din acest motiv, specialiștii subliniază că transmiterea facturilor B2C în e-Factura se face doar în cazurile în care legislația prevede în mod expres că trebuie emise facturi. Citește articolul










