Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1205 soluții astăzi
Acasă Subiect: detasare transfrontaliera
Subiect: detasare transfrontaliera
ACCES PREMIUM

Diurnă 2021: Principalele aspecte de care se ține cont pentru acordarea sa corectă

Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. De asemenea, anul trecut, legislația ce vizează deplasările în afara țării a fost mult modificată, unele aspecte vizând inclusiv drepturile salariale și cele conexe acestora la care au dreptul detașații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai multe documente necesare angajatorilor ce au salariați străini, propuse pentru modificare

Dragos Niculescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2021 | 0 | 477

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune, printr-un proiect de hotărâre pus marți în dezbatere publică, modificarea permiselor de ședere, astfel încât acestea să poată fi eliberate, în contextul încheierii perioadei de tranziție de după retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), și cetățenilor britanici care vor avea, în continuare, reședința pe teritoriul României. Totodată, acest proiect stabilește conținutul și forma mai multor documente necesare atât angajatorilor care au salariați din alte țări, cât și salariaților străini, pentru a putea lucra în țara noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașări 2021: Care sunt noutățile privind detașarea salariaților atât în țară, cât și în afara granițelor

Cadrul legal al detașărilor salariaților, fie ele naționale sau transfrontaliere, a fost modificat semnificativ în anul încheiat recent. Schimbările vizează, printre altele, detașarea salariaților la instituțiile statului, dar și regulile pentru detașarea transfrontalieră ori obligațiile firmelor în legătură cu acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noile reguli privind detașarea angajaților în afara țării, neglijate în contextul pandemiei. Ce schimbări majore sunt?

Până la începutul acestui an, un telefon primit cu doar o zi înainte putea face ca angajatul unei companii să fie în avion la prima oră pentru a îndeplini o sarcină punctuală în altă țară. Contextul economic și infrastructura de transport (aerian, dar nu numai) au stimulat mobilitatea angajaților în special în interiorul Uniunii Europene (UE). În contextul pandemiei de COVID-19, fenomenul s-a temperat simțitor, iar expresia „Covido ergo Zoom” (după celebra expresie „Cuget, deci exist”) pare că ne va mai urmări ceva vreme, chiar și după depășirea crizei sanitare. Dar relațiile online funcționează doar parțial, pentru comunicare și în cazul serviciilor care pot fi livrate și virtual. Însă multe sectoare din economie activează „pe teren” (agricultură, producție de orice fel, logistică etc.), iar pentru acestea, mai devreme sau mai târziu, va fi nevoie de forță de muncă. Mobilitatea trebuie reluată, chiar dacă cu precauție, pentru că este singura soluție pentru ca motoarele economiei să revină la turația maximă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașare transnațională: Obligații noi pe care le au firmele care detașează pe teritoriul României în raport cu autoritățile de la noi

Între recentele modificări legislative la legea detașării transnaționale se numără și aspecte ce vizează întreprinderile ce detașează pe teritoriul țării noastre. Unele dintre aceste noi prevederi vizează raportul cu autoritățile de la noi - punerea la dispoziție a unor documente, dar și sancționarea, în caz de nereguli, în zona muncii nedeclarate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașare transnațională: Ce obligații noi au apărut pentru agenții de muncă temporară și firmele care detașează în străinătate

Legea detașărilor transanționale a fost recent modificată semnificativ. Multe dintre prevederi aduc obligații noi pentru agenții de muncă temporară și întreprinderile care detașează de pe teritoriul României în alte state ale Uniunii Europene (UE) sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, multe dintre ele obligații de informare, dar nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașare transnațională: Principalele noutăți legislative care au intrat recent în vigoare

Pe 16 august a intrat în vigoare o lege care modifică semnificativ cadrul legal al detașărilor transfrontaliere aplicabil în România. Sunt vizate de modificări atât detașările pe, cât și de pe teritoriul României din/în alt stat membru al Uniunii Europene (UE) sau Confederația Elvețiană. Multe dintre aspectele noi vizează drepturile salariaților detașați, dar și aspecte ce țin de raportul entităților care detașează în România cu autoritățile noastre, de exemplu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mai nou, salariații detașați în afara țării trebuie să fie informați în avans despre banii pe care-i vor primi

Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Detașări în afara țării: De duminică se aplică noi reguli pentru plata salariaților detașați transnațional

Firmele cu angajați detașați în țările Uniunii Europene (UE) vor avea costuri mai mari de suportat, potrivit unei legi care se va aplica de duminică. Mai exact, firmele vor trebui să asigure salariaților, pe lângă salariul minim, și sporurile, indemnizațiile și bonusurile din statul în care au fost detașați aceștia. Regula va fi valabilă atât pentru angajatorii români care trimit salariați în UE, cât și pentru angajatorii din UE care trimit salariați în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportarea detașărilor transnaționale prin D112: Risc de impuneri suplimentare în urma controalelor ANAF

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Februarie 2020 | 0 | 3315

Cei care nu respectă legislația detașărilor transnaționale și tratează superficial regimul aplicabil acestor salariați ar putea să nu iasă bine în urma unui control al Fiscului, care va avea motive să reconsidere indemnizația drept venit salarial și să taxeze corespunzător. Firmele ar trebui să trateze cu multă atenție aceste detașări, acum că la Fisc ajung, prin formularul 112, o serie de informații cu privire la aceste detașări, atrage atenția un specialist. Citește articolul