Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: detasare transfrontaliera
Subiect: detasare transfrontaliera
ACCES PREMIUM

Detașările scurte și dese în afara țării trebuie monitorizate, pentru a vedea dacă se păstrează obligația de a plăti taxe salariale în România

În ultima vreme, restricțiile de circulație impuse din cauza pandemiei de coronavirus au fost relaxate treptat, motiv pentru care detașările transnaționale pot fi făcute cu mai multă ușurință. În aceste împrejurări, specialiștii KPMG România atrag atenția asupra situațiilor în care firmele trimit des salariații peste granițe pentru perioade scurte. Companiile trebuie să monitorizeze atent aceste perioade pentru a-și da seama dacă mai trebuie să plătească în România taxele salariale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce trebuie să știe firmele care detașează în România mai mult de 12 luni cu privire la aplicarea drepturilor extinse pentru detașați

Ca regulă, cei care detașează în România peste 12 luni trebuie să asigure angajaților mai multe drepturi conform legislației noastre. Dacă detașează între 12 și 18 luni, firmele ar putea să ceară aplicarea unui regim derogatoriu, adică să nu fie obligate să garanteze mai mult decât pentru cei detașați până în 12 luni - însă pentru asta e nevoie să anunțe inspectoratul teritorial de muncă. Acum avem și o procedură și un model de document pentru a face asta, aduse de un act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noua declaraţie pentru detaşarea pe teritoriul României, disponibilă firmelor

Modificările aduse normelor de aplicare ale Legii detaşării transnaţionale, oficializate recent printr-o hotărâre de Guvern, prevăd şi noua formă a declarației pe care trebuie să o depună firmele care detașează pe teritoriul țării noastre la inspectoratele de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele de aplicare ale Legii detaşării transnaţionale, modificate oficial

Cei care detaşează salariaţi în România peste 12 luni nu sunt obligaţi să garanteze mai mult decât pentru cei detaşaţi sub acest interval, dacă cer aplicarea unui regim derogatoriu prin anunţarea inspectoratului teritorial de muncă, după ce normele metodologice privind detaşarea salariaţilor au fost modificate recent pentru a le corela cu legislaţia aplicabilă din vara anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligația de notificare a autorităților în cazul detașărilor transfrontaliere, diferită de la stat la stat

Cele mai multe state europene cer firmelor care detașează din străinătate pe teritoriul lor să notifice înainte aceste detașări - unele, inclusiv în cazul simplelor deplasări în interes de afaceri, pe care legislația statelor de proveniență, poate, nu le-ar trata în același fel. Tratamentul aplicabil de la stat la stat poate fi mult diferit, iar specialiștii recomandă firmelor să consulte cu atenție cerințele din fiecare stat și să îndeplinească în mod corect formalitățile de notificare pentru a nu risca amenzi uriașe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid KPMG pentru detașările transfrontaliere: La nivel european, firmele au costuri ridicate cu forța de muncă, potrivit noilor reguli

Acum câțiva ani, la nivel european era adoptată o directivă ce impunea reguli noi în materia detașărilor transnaționale. Am transpus-o și noi, iar noutățile se regăsesc, de vara anului trecut, în Legea nr. 16/2017. Una dintre noutăți și cu cel mai mare impact pentru firme este, fără dar și poate, principiul plății similare pentru prestația (munca) comparabilă (equal pay for equal work). Citește articolul

ACCES PREMIUM

O decizie recentă a CJUE clarifică utilizarea formularului A1 în cazul agenților care plasează forță de muncă în străinătate

Potrivit unei recente decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), dacă agentul de muncă temporară doar recrutează și pune la dispoziție angajați numai pentru companii din alte state, dar mai deloc pentru companii din același stat, unde pretinde că-și desfășoară preponderent activitatea, nu e posibilă folosirea prevederilor europene care recunosc, prin formularul A1, aplicarea unei alte legislații de asigurări sociale pentru angajații trimiși în străinătate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul COVID-19 asupra mobilității internaționale a salariaților: Schimbarea rezidenței fiscale și alte probleme ridicate

În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai multe documente necesare angajatorilor ce au salariați străini, modificate oficial

Dragos Niculescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
15 Aprilie 2021 | 0 | 2173

Autoritățile au modificat permisele de ședere, astfel încât acestea să poată fi eliberate, în contextul încheierii perioadei de tranziție de după retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), și cetățenilor britanici care au, în continuare, reședința pe teritoriul României, potrivit unei hotărâri oficializate luni. Totodată, actul normativ stabilește conținutul și forma mai multor documente necesare atât angajatorilor care au salariați din alte țări, cât și salariaților străini, pentru a putea lucra în țara noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele șase situații în care salariații lucrează în afara sediului angajatorului

De obicei, salariații au un loc de muncă fix la sediul angajatorului, acolo unde își desfășoară activitatea zilnică. Totuși, există situații în care, în funcție de munca prestată efectiv, prezența salariaților la sediu este exclusă. Citește articolul