Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 731 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate gabi.b

Activitate gabi.b

Pentru un salariat cu contract de munca cu norma partiala de 2 ore:
- cat trebuie sa fie salariul minim brut?
- care sunt contributiile care se calculeaza?
- cat este salariul net de plata?
Mentionez ca salariatul are la alta societate functie de baza si salariu brut de 1900 lei, fiind angajat cu norma de 8 ore.
In ce conditii se pot acorda prime trimestriale angajatilor, respectiv director general?
Se mai declara in declaratia 205 pentru anul 2014 veniturile din salarii si impozitele aferente acestora?
Doresc sa achizitionez un imobil prin credit imobiliar, cu ipoteca pe respectivul imobil. Casa este in curte comuna cu alte 2 case pe terenul proprietate a primariei. Am aprobarea financiara pentru credit data de catre banca, dar in momentul cand am dus actele imobilului au invocat ca nu este acceptat imobilul in garantie pentru ca nu se specifica in acte terenul care il detine ca si cale de acces. Actualul proprietar are contract de inchiriere cu Primaria pe 30 m in care se specifica ca este si cale de acces valabil pana in 2015, contractele facandu-se pe o perioada de 3 ani cu reinnoire la fiecare termen. In contract se specifica ca l-a schimbarea proprietarului, noul proprietar are aceleasi drepturi.
Solicitand de la banca un raspuns scris de refuz, mi s-a comunicat ca trebuie sa depun o cerere la care mi se va raspunde in termen de 30 de zile si sa platesc o taxa de 90 lei.
Este legal ceea ce solicita, nu este dreptul meu avnd in vedere ca eu am depus actele sa mi se ofere si un raspuns scris, o motivare ca nu se aproba acest imobil si motivele aferente.
Exista specificat in legislatie obligativitatea bancii de a raspunde, daca se poate sa precizati si legea, respectiv articolul la care sa fac referire.
Multumesc!
In cazul unei asociatii de proprietari am costat urmatoarea problema la preluare:

Am in balanta anticipatii in valoare de 1071,90 lei in ACTIV, am si confirmarile de la furnizorii de utilitati ca au fost virati banii la ei, nu ar trebui ca aceasta suma sa se regaseasca si in PASIV, ca si fond constituit, ma gandesc ca daca au iesit banii din sold CASA si s-au mutat in ANTICIPATII, practic partea de ACTIV nu s-a modificat desi banii au iesit din gestiune, nu ar trebui sa se mentina un echilibru si in partea de PASIV sa se fi constituit un Fond Special?
Un presedinte la o asociatie de proprietari care are contract de mandat si un venit net de 299 lei/luna cat trebuie sa plateasca asigurari sociale (pensie) el si cat asociatia?
Regula pentru exceptie (35% x 2298 = 804) se aplica in acest caz (399 < 804) sau se refera la faptul ca venitul lunar 399 lei x 12 luni trebuie sa fie mai mic decat 804 lei.
Ce alte contributii mai sunt de plata atat de presedinte cat si de administratia de proprietari, care sunt costurile totale ale asociatiei pentru a-i asigura presedintelui un venit net de 299 lei (atat a solicitat presedintele).
Presedintele nu mai are alte venituri, alte contracte.
As dori sa preiau o asociatie de proprietari. Care este lista cu documente care ar trebui sa le preiau de la fostul administrator?
Daca am negociat o remuneratie de 700 lei net care ar fi venitul brut si costurile totale pe care ar trebui sa le plateasca asociatia cat si eu (mentionez ca mai sunt angajata la alta societate comerciala cu cim de 8 ore si la inca una cim de 2 ore). Pot face contract sau conventie civla sau trebuie cim (daca se poate si o trimitere la lege art).
Multumesc!
Cum se inregistreaza in declaratia 112 contributiile aferente veniturilor din beneficii pentru anul 2012 platite unor persoane care nu mai sunt angajati ai societatii din cursul anului 2013. Platile au fost facute ulterior plecarii din societate a respectivelor persoane.
Cum sting un avans de la un client din 2008 (in contul 419) - clientul nu mai exista ca societate. Ce inregistrare contabila trebuie sa fac?
Trimitere la lege daca se poate va rog.
Multumesc.
Răspuns la discuția Factura vanzare masina epava
Autoturismul este inregistrat in contabilitate, este complet amortizat, se va casa. Se va vinde unei firme de dezmembrari auto. Avea asigurare casco, urmeaza sa primim despagubirea si epava. Despagubirea stiu ca se inregistreaza cu suma de la asigurari dar epava la ce valoare se inregistreaza? Pe factura ce se trece "produse reziduale" sau cum pur si simplu "epava" ca si denumire?